reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

UL ohlašuje test DirectX Ray Tracing pro 3DMark

2.11.2020, Jan Vítek, aktualita
UL ohlašuje test DirectX Ray Tracing pro 3DMark
Do sestavy testů 3DMarku přibyl další test, který bude bezpochyby široce využíván i pro porovnání výkonu nejnovějších generací grafických karet AMD a NVIDIA. Jedná se o DirectX Ray Tracing. 
DirectX Ray Tracing je dle vyjádření samotné společnosti UL připraven pro příležitost konce ray tracingového monopolu, který měla pochopitelně NVIDIA (respektive stále ještě má), a tak ani nebylo moc důvodů k tomu, aby 3DMark takový test nabízel. Leda by šlo o porovnání výkonu jednotlivých GeForce. 
 
 
Nyní se už ale na trh pomalu chystají nové Radeony RX 6000, které ray tracing pod DirectX podporovat budou i s hardwarovou akcelerací, takže je čas na nový "feature test". Ten jako takový bude měřit výkon právě ray tracingu, čili nejde o souhrnný test pro měření obecného grafického výkonu, jako je třeba Port Royal.
 
 
Dle toho by se dalo očekávat, že skutečně celá scéna bude vykreslena pomocí ray tracingu a nebude tu ani ždibíček rasterizace, i když grafika je na druhou stranu vcelku pěkná a GeForce RTX 3080 má ve výsledku necelých 48 FPS, což k sobě zrovna nesedí. Nicméně od UL se dozvídáme, že tu bude výkon v ray tracingu skutečně hlavní limitující faktor a že celá scéna je vykreslena pomocí této techniky. 
 
 
Jenomže když se podíváme na video, zjistíme, proč grafika vypadá tak dobře a proč je snímkovací frekvence i tak vcelku ucházející. Nejde o rendering animované scény jako takový. Je to statická 3D scéna, kde se kamera přesouvá od objektu k objektu a teprve až když se zastaví, z jednotlivých těžce zašumělých raytracovaných snímků se skládá výsledný zprůměrovaný obrázek. Podobně jako ve fotografickém režimu Quake II RTX se tu tak nevyužívá vyhlazování jednoho spočítaného snímku, ale právě průměr z celé řady snímků, díky němuž se do velké míry odstraní šum a výsledek je pak velice kvalitní. Nicméně odstranění šumu alespoň na GeForce zajišťuje hardware, konkrétně jádra Tensor v rámci API OptiX, takže lze tušit, že dnešní karty jsou opravdu takovouto grafiku schopny rozhýbat ve slušné snímkovací frekvenci, i když výsledek nebude tak dobrý jako při výše popsaném způsobu. 
 
My si také budeme moci nastavit počet snímků, z nichž se bude skládat výsledný, a tak si sledovat, jak tato volba ovlivní celkovou kvalitu. Vedle toho se budeme moci v celé scéně pohybovat s kamerou sami a kam nás napadne, a to s možností zvolit si hloubku ostrosti. 
 
Feature test 3DMark DirectX Raytracing je už k dispozici. Zdarma by měl být pro ty, kteří si pořídili 3DMark po 8. lednu 2019. V každém případě budeme potřebovat Windows 10 64bit verze 2004 (May 2020 Update) a samozřejmě kompatibilní grafickou kartu (DirectX Raytracing Tier 1.1). 
 
Zdroj: TZ UL via VideoCardz


reklama