Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

3D Blaster GeForce 256 Annihilator - PŘEVRATNÁ NOVINKA OD SPOLEČNOSTI Creative

13.10.1999, Vlasta Pechová, zpráva
3D Blaster GeForce 256 Annihilator - PŘEVRATNÁ NOVINKA OD SPOLEČNOSTI Creative
S uvedením karty 3D Blaster GeForce 256 Annihilator přichází převrat v oblasti
3D grafiky na PC
--Brno, 4. října 1999-- Společnost Creative Technology, všeobecně uznávaný dodavatel a inovátor multimediálních řešení, špička na trhu se zařízeními pro personální zábavu, oznámila na výstavě INVEX Computers 1999 uvedení na trh nové videokarty 3D Blaster GeForce 256 Annihilator.

První karta na světě s grafickým procesorem

S uvedením karty 3D Blaster GeForce 256 Annihilator je grafika na PC připravena pro úplnou změnu. Až dosud byl grafický výkon definován rychlostí CPU vašeho PC. V současnosti s uvedením prvního GPU (jednotka zpracování grafiky) společností NVIDIA jsou podmínky pro vysoký výkon ve hrách připraveny tak, že by nám až mohl přerůst přes hlavu … bez ohledu na to, jak výkonný procesor v PC máme!

Architektura tohoto čipu GeForce 256 je zcela unikátní. Za prvé, je zde nově zkonstruovaný stroj QuadEngine™, který má oddělené specializované jednotky pro transformaci, osvětlení, nastavení a renderování. Každá z těchto jednotek běží paralelně, zajišťuje maximálně možný výkon a zvyšuje tak úroveň detailů a dojmu reality na úroveň, o které jste nikdy dříve neslyšeli.

Za druhé, má novou 256 bitovou renderovací jednotku QuadPipe™, která je schopna zpracovávat čtyři různé řetězce pixelů paralelně, a tak zajišťuje neuvěřitelný tok dat 480 Megapixelů za sekundu. Každý z těchto řetězců obsahuje nejnovější prvky z oblasti vizuálních novinek, jako je 8-stopé anizotropní filtrování, stencil bufer a mapování nerovností povrchu využívající skalární součin.

Abychom si dokreslili obrázek o kartě, máme zde 32 bitovou obrazovou paměť, 24/32 bitový Z-buffer, 8 bitový hardwarový stencil buffer, podporu velkých textur a ještě mnoho dalších funkcí, které zajišťují, že tento grafický akcelerátor má nejúplnější množinu funkcí, jaká kdy byla u takového zařízení k vidění.

Dostupnost

Jeden vzorek je již v současnosti k dispozici na testování pro media. Hromadné dodávky distributorům se očekávají v blízké době.

Technické parametry-3D Blaster GeForce 256 Annihilator

  • Grafický řadič-NVIDIA GeForce 256 GPU
  • Typ řadiče-integrovaný 2D a 3D
  • Šířka řadiče-256 bitová grafická architektura
  • Paměť-32 MB SDRAM
  • Typ sběrnice-AGP2X + AGP 4X (s podporou rychlého zápisu)
  • Počet pixelových rour-4 (QuadPipe)
  • Grafické jednotky (engines)-transformace, osvětlení, nastavení a renderování
  • Rychlost vyplňování pixelů (bilineární)-480 Megapixelů
  • RAMDAC-350 MHz
  • Maximální rozlišení-2048 x 1536
  • Maximální 2D barevná přesnost -32 bitů na pixel
  • Maximální 3D barevná přesnost -32 bitů na pixel
  • Módy ve 3D filtrování-bodové, bilineární, trilineární a 8-stopé anizotropické filtrování s podporou zobrazení MIP
  • Jednoprůchodové texturování-ano
  • Přesnost stencil bufferu-8 bitový
  • Přesnost Z-bufferu-32, 24 nebo 16 bitová, celočíselná nebo s plovoucí čárkou
  • Anti-aliasing-plná scéna
  • Podpora aplikačních rozhraní pro hry-DirectX, OpenGL, VESA, DOS
  • Podpora v operačních systémech-DOS, Windows ® 95/98, Windows NT 4.0, Windows 2000 (hned jak budou na trhu)

Tisková zpráva Creative Labs