3D kormidlo: nožní ovladač pro CAD i hry
12.12.2014, Jan Vítek, aktualita
Počítače ovládáme především rukama a někdy hlasem, pohybem očí, ale nohy k tomu příliš nepoužíváme, pokud tedy nejde o pedály nějakého herního ovladače. Nyní ale přichází ovladač právě pro nohy, a to 3DRudder.
Záměr výrobce ovladače 3DRudder je tedy zřejmý, zapojit do herní akce nebo i práce i naše nohy, což by mohlo být výhodné i pro samotného uživatele, respektive jeho zdraví. Však časté změny polohy pomáhají především ztuhlé páteři a jejím svalům, které se jinak při sezení na kancelářské židli téměř neprocvičují.
Koncepce ovladače 3DRudder je celkem zřejmá už z fotografie. Jde o kruhové zařízení s průměrem kolem 38 cm a výškou něco pod 8 cm připomínající osobní váhu, které má na sobě nalepeny nášlapy. Nohama pak budeme ovládat náklon v plném rozsahu 360°, čili 3DRudder v podstatě stejnou funkci jako analogový joystick.
Primárním rozhraním pro připojení k počítači je USB, ovšem CEO firmy 3DRudder Stanislaus Chesnais je cílem nabídnout také rozhraní Bluetooth, s nímž by odpadla nutnost použít kabel, ale zase by bylo nutné ovladač napájet bateriemi. Tvůrci ujišťují, že ovládání 3D her, respektive pohybu hráče, je překvapivě rychlé a přesné. Ovladač reaguje také na míru naklopení, takže čím více jej nakloníme dopředu, tím rychleji může naše postava jít či běžet.
Architekti a jiní uživatelé pracující v 3D aplikacích jej zase mohou využít pro ovládání virtuální kamery nahlížející na scénu. Z obrázku také můžete vidět, že ovladač je rozdělen na dvě poloviny, takže jednu můžeme naklonit dopředu a druhou dozadu, což umožní ovládání další funkce, třeba sklon kamery.
3DRudder se může aplikaci či hře hlásit jako klávesnice, myš nebo joystick a podpora je zajištěna pro systémy Windows 7, 8 a také OS X Yosemite. Co se týče podpory konkrétních aplikací, pak mezi ty patří Rhino a Sketchup, přičemž další budou následovat. Výrobce také plánuje poskytnout potřebný vývojářský kit, aby si výrobci aplikací a her sami mohli zajistit podporu tohoto ovladače. V případě her se už pracuje na podpoře v enginech Unity a Unreal.
Zařízení je v současnosti prezentováno na crowdfundingovém serveru Indiegogo, kde je cílem vybrat 50.000 dolarů. Pokud se rozhodnete zaplatit 110 dolarů, pak můžete svůj 3DRudder získat v květnu příštího roku.
Zdroj: Indiegogo
Koncepce ovladače 3DRudder je celkem zřejmá už z fotografie. Jde o kruhové zařízení s průměrem kolem 38 cm a výškou něco pod 8 cm připomínající osobní váhu, které má na sobě nalepeny nášlapy. Nohama pak budeme ovládat náklon v plném rozsahu 360°, čili 3DRudder v podstatě stejnou funkci jako analogový joystick.
Primárním rozhraním pro připojení k počítači je USB, ovšem CEO firmy 3DRudder Stanislaus Chesnais je cílem nabídnout také rozhraní Bluetooth, s nímž by odpadla nutnost použít kabel, ale zase by bylo nutné ovladač napájet bateriemi. Tvůrci ujišťují, že ovládání 3D her, respektive pohybu hráče, je překvapivě rychlé a přesné. Ovladač reaguje také na míru naklopení, takže čím více jej nakloníme dopředu, tím rychleji může naše postava jít či běžet.
Architekti a jiní uživatelé pracující v 3D aplikacích jej zase mohou využít pro ovládání virtuální kamery nahlížející na scénu. Z obrázku také můžete vidět, že ovladač je rozdělen na dvě poloviny, takže jednu můžeme naklonit dopředu a druhou dozadu, což umožní ovládání další funkce, třeba sklon kamery.
3DRudder se může aplikaci či hře hlásit jako klávesnice, myš nebo joystick a podpora je zajištěna pro systémy Windows 7, 8 a také OS X Yosemite. Co se týče podpory konkrétních aplikací, pak mezi ty patří Rhino a Sketchup, přičemž další budou následovat. Výrobce také plánuje poskytnout potřebný vývojářský kit, aby si výrobci aplikací a her sami mohli zajistit podporu tohoto ovladače. V případě her se už pracuje na podpoře v enginech Unity a Unreal.
Zařízení je v současnosti prezentováno na crowdfundingovém serveru Indiegogo, kde je cílem vybrat 50.000 dolarů. Pokud se rozhodnete zaplatit 110 dolarů, pak můžete svůj 3DRudder získat v květnu příštího roku.
Zdroj: Indiegogo