Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: 3D technologie: Bump Mapping
20.7.2004, Zdeněk Kabát, článek
Po delší době se opět podíváme na 3D technologie používané v současných GPU. Pod drobnohled jsem si tentokrát vzal Bump Mapping, což je řada technik a algoritmů umožňujících pomocí 2D textur simulovat zakřivení povrchu apod. V článku poskytnu detailní popis Emboss, Environment a DOT3 Bump Mappingu (tzn. normálového mapování), okrajově se zmíním i o Displacement Mappingu.
FeliX | 23.7.20040:09
Cituji: Naopak Displacement Mapping je specifikací Shader Modelu 3.0 a protože ho podporuje jen série GeForce 6, nebude zatím v hrách uveden. Konec citace
Tak to je docela hlopost. Vsadim X800, ze nVIdia zaplati vyvojarum, aby Dispacement Mapping pouzivali. Dokonce i Ati ­(viz. komentar sporu R420 x NV40­) pripustila, ze SM 3.0 se zacne pouzivat mnohem drive nez SM2.0. Tkz sem si skoro jistej, ze se vyuziti dockame docela brzo. Hlavne diky tomu, ze spousta vyvojaru patri do nVidia tymu ­(Painkiller, UT2004, Far Cry, atd.)
Odpovědět0  0
noone | 4.9.200412:57
To je blbost, phong je možný na jakékoli kartě, která podporuje shadery 1.4

Kromě toho nechápu, proč tak obdivují nvidii a microsoft, že by úplatek?
Odpovědět0  0
noone | 4.9.200413:20
mohl by mi autor napsat v čem je DM u parhelie horší než ten GF6? U Radeonů 9XXX je horší v tom, že nepodporuje filtrování, ale parhelia podporuje trilineární filtrování DM, tak co autorovi chybí?
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.