Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
15.9.2005, redakce SHW, článek
Zvěsti o problémech v jedné z nejvýznamnějších českých IT společností – AAC Czech – z poslední doby byly alarmující. Na jedné straně prohlášení managementu a PR pracovníků o růžových zítřcích firmy a úspěšně probíhajícím transformačním procesu, na straně druhé zprávy o rušení téměř všech poboček, masívním propouštění pracovníků, nedostatku finančních prostředků a blížícím se konci.
fleg | 20.9.200519:22
som jeden z mensich dilerov vt ­(obrat cca 1mil­/roc­) a postrehy su asi taketo.
proca ­- znacka al tesco nekvalitne spracovanie ubohy servis v zivote som ziadny brave nepredal a ani nepredam tie co som opravoval tak som len nadaval
libra ­- pomerne dobra alternativa oproti ­"zelovocu­" od vedla ­(firma agem­) aj ked vzdy o kusok drahsia. pomerne dobre jednanie v servise slabsi obchodnici ale ked som chcel par hotovych masin za pomerne dobry peniaz kupil som libru. takto to fungovalo az do cias ked prislo aac a libru zhltlo svojou procou.
v sucasnoti sa ma libra orientovat na koncovych zakaznikov co si v praxi pani vysvetlili tym ze koncovy zakaznik ma take iste ceny ako diler. v praxi to znamena ze dileri prestali pc v libre nakupovat. mam pocit ze chcu cielene znicit znacku libra na ukor znacky brave. preco to mi je zahadou.
v praxi sa stala dalsia vec. libra investovala pomerne dost penazi do reklamy v tlacenych mediach kde je zverejneny zoznam dilerov. zakaznik pride do obchodu kde chce pc zn libra z reklamy. diler mu ho nepreda pretoze na nom nema ziaden zisk. odporuci mu pc inek znacky ­(vacsinou acer alebo skladacku­). na hlavu nie?
aac ­(brave­) ­- zostali tam dileri z libry do libry supli novacikov...sklady su poloprazdne ­(zohanam obaly na cd uz 2 mesiace­).
stranka aac vykazuje chyby ­(naposledy sa vdaka chybnej ceny dali nakupovat sietovky za 0sk­) dovolat sa tam neda a ked hej slubuju mi nieco aj 2 tyzdne az nakoniec stratim nervy a kupim si to inde.
vysledok? libra u mna skoncila ­(nebudem nakupovat s 0% rabatom­) aac neverim brave u mna nie je solidna znacka a prudko stupol moj obrat s agemom. chcel som prejst k bgs ale ked aac scucne aj bgs tak nas spasi ale len zazrak
Odpovědět0  0
dealer | 21.9.200513:37
No Fleg situaciu so slovenskym AAC si popisal velmi vystizne. Uplne s tebou suhlasim. Este doplnim, ze personalne vymeny su v AAC na dennom poriadku co tiez svedci o tom, ze tam nieco nie je v poriadku. Pohltenie AAC BGSkou by mozno pomohlo ale BGS by musela riadne zapracovat pretoze mam uz teraz pocit, ze su zahlteni nad svoje personalne moznosti.
Odpovědět0  0
Bubu_Bubu | 19.9.20059:12
AAC si nabralo ponekud velke sousto ­- mluvime­-li konkretne o reklamacich, prijdte se na jejich fungovani podivat. Stejny pocet lidi jako pred sloucenim s Librou, reklamaci 2x tolik. Nesmyslne prikazy zezhora, tabulky a statistiky k nicemu, zadne zbozi na sklade = neni cim resit reklamace...
Odpovědět0  0
honza23 | 18.9.20050:54
neschodami původních podílníků: Marek ­(Libra + majoritní podíl v ProCA­) <-> Vladyka ­(ProCA­), a odkupem vytunelovaného Vikomtu ­(Libra nedokázala oslovit téměř nikoho z původních kákazníků, takže se defakto stala pouze likvidátorem­).
Problémy má určitě i další IT velkoobchod s převážně českým kapitálem.
Odpovědět0  0
OVOPS (1) | 16.9.200523:24
Struktura firmy je okleštěna od odborníků a jako několikaletý odběratel si myslím, že musí skončit. Sklady jsou prázdné, přístup prodejců není na úrovni, přístup k zákazníkům na bodu mrazu. To vše se zdá jako jistý konec podporovaný lidmy z AAC.Likvidace poboček mne přímo žene ke konkurenci,za cenu !!!spoření!!! Zájem ze strany AAC o zákazníky nepatrný a dříve ze strany Libry dobrý. Nezdá se mi, že se neodborně, ale cíleně likviduje co Libra vybudovala. Asi bude za vším cílené vysávání financí a cílený tunel. Hodně velké peníze vítězí nad spokojeností zákazníků.Libro ­- naschle, AAC ­- skonči a ProCO starej se o poslední zákazníky.Obchodní domy všechno nezachrání a pokud se probudí, i to skončí. Konkurence vítězí!!!!!!!!!!
Odpovědět0  0
Kurt21 (1) | 18.9.200523:54
Mám stejné podezření. Tahle firma nejde do kytek sama, tu tam někdo vede!
Odpovědět0  0
norwi | 22.9.200516:51
Nevím, když já odcházel ­(sklad­), měl jsem dojem že člověk je jen položka v čímsi seznamu, jinak si nedovedu vysvětlit tlak, který na mě byl vyvíjen. V té době to ještě hodně lidi bralo a skutečně se tam tvrdě pracovalo ­(rok 2003­), aby zákazník dostal to co chtěl. Nedávno jsem se tam byl podívat a vím že minimálně 3 výborní technici tam zůstali, ale ti nemůžou zachránit naprosto nic vzhledem ke zbytku. Kompletně noví obchodníci ­(za 2 roky podle mě obměna min 2x­). O reklamacích nebudu mluvit, a obchodnící ­(objednávají zboží­) ... Pokud by někdo chtěl pochybovat o likvidaci firmy ať se podíva na www.totalnivyprodej.cz ceny jsou skutečně na urovni, jako by někdo chtěl rozprodat a zlikvidovat zbytek a ahoj ProCa.
Odpovědět0  0
grrrrr | 16.9.200520:54
Tech chyb bylo mnohem vice, nez se zverejnilo v clanku. Misto aby se transformace zamerila na silne stranky obou firem, temer vse preslo automaticky pod ProCU ­(coz bylo hodne spatne­) a konkurence mezi cervenymi a modrymi dal kvetla i uvnitr firmy. A je hodne znat rozdilny pristup, lide z Libry makaji, protoze tu firmu brali jako svoji, a ProCA jen jako zamestnani. to, ze velkou pricinou byl naprosto nezvladnuty prechod na SAP, se v clanku taky moc neobjevuje. A prekvapuje me, ze nekteri manazeri jsou ve funkcich porad... AAC prestane existovat...
Odpovědět0  0
ANTI | 16.9.200516:10
No konečně to někdo napsal... Musím jen souhlasit ­- pěknej PR článek. Vždyť komu patří doména svethardware.cz? Oklikou se dostanete opět na ProMon a AAC. Sorry, teď už Rocheby nebo jak se to teď jmenuje. Nevíte někdo o nějakým jiným článku o AAC, který by nebyl tak očividně ­"nezávislý­"? Jinak móóc pěkný pokus, pěkně jsem se pobavil. Ale to je asi tím, že tam nemám žádný nevyřízený reklamace :o­)
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 16.9.200516:34
Dobrý den,

Jak vidím, tak jste nezaznamenal malou skutečnost, že bývalý vlastník nás už v první polovině roku prodal investiční společnosti International Finance & Factoring Trust. Bližší detaily naleznete v tiskové zprávě na našem webu: http:­/­/www.tt.cz­/tz01.htm.

Mimochodem pane ­"dm@dm.com­" či chcete­-li ­"ANTI­". Až zase budete psát více příspěvků do diskuze pod různými jmény, tak pozor na IP adresu. Sice ji nezveřejňujeme, ale v systému je uložená a hodně toho prozradí :­-­)

Štěpán Mrázek
Thomas Taylor Media

Odpovědět0  0
Alf | 16.9.200517:00
pěkný, patří mu to :­)­) nechcete zveřejnit kdo to byl ?
Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek (372) | 16.9.200517:11
Dobrý den,

V tomto případě bych to docela rád udělal ­(obecně bych zveřejňoval IP adresy všech příspěvků­), leč čtenáři se v anketě vyjádřili, že si to nepřejí.

Štěpán Mrázek
Thomas Taylor Media, s.r.o.
Odpovědět0  0
dm@dm.com | 16.9.200517:33
Za svým názorem ­(podepsaným dm@dm.com­) si stojím, takže svoji IP klidně zveřejním: 194.213.209.27...

Jinak zkuste dát do www.google.com heslo ­"Sap One­" a hledejte jen v .cz. Uvidíte, kde všude se výraz vyskytuje :­-­).

Co se týče ANTI: že by stejný poskytovatel?
Odpovědět0  0
dm@dm.com | 16.9.200515:56
Sousloví ­"SAP One­" je výmyslem pracovníků AAC Solutions a jediné místo, kde je použito, jsou jejich internetové stránky ­(a teď i tento článek­). SAP tento produkt nazývá SAP Business One, případně zkráceně SBO nebo B1 ­(Business One­).

Škoda tedy, že se autor nepodepsal a že nezveřejnil zdroje...
Odpovědět0  0
john.don | 16.9.20058:27
Celkem dobrý mašiny.
Odpovědět0  0
RaS | 15.9.200521:31
Už jsem si myslel, že snad všechny portály patří akcionářům AAC, že se o problémech nikde nikdy nepsalo. KONEČNĚ se o tom začíná mluvit. A že autor tají zdroje, to chápů. Já odešel z AAC před několika měsíci, a pod své názory se rozhodně nebudu podepisovat. Aby mě pak nějaký pravník vychcánek prudil, to určitě ...
Odpovědět0  0
Staník | 15.9.200521:15
Je příliš pozdě, v AAC už to ví, sekera je zaťata příliš hluboko. Pokud už nedává na splatnost ani Taiwan...
A poslední aktivity ­- založení AAC Retail ­(hypermarkety­) a AAC Distribution, pokus o navýšení základního mění ­(soudem zamítnutého­) nevěstí nic jiného, než přípravu na konkurs.
Nechápu, že se to veřejně probírá teprve po půl roce totální krize. Když můj známý, který věřil do poslední chvíle ve světlé zítřky v AAC, ztratil nervy po té, co mu po třech měsících nebyly vyřízeny reklamace za 20 tis., začal obvolávat bývalé zaměstnance, pochopil ­"jak hluboko vede králičí nora­". Po té co odešli klíčoví zaměstnanci od IT přes nákup a prodej až po reklamace, je zbytek spíše zdecimován a snaží se urvat to poslední co se dá ­(kdokoliv kdo má jiný názor ať zkusí cokoliv poslat na reklamace a až se dočká návratu reklamace, ať se mi ozve ...­).
O příčinách takového nezvládnutí situace se ještě dlouho bude polemizovat, snad se jednou dozvíme všechna fakta.
Odpovědět0  0
ant | 15.9.200522:11
docela by mě zajímalo, kdy se něco podobného provalí u ostatních distributorů, tam to s financema prý taky není bůhvíco
Odpovědět0  0
ALF | 16.9.20059:52
Neni to buhvi co... a Vy se divite kdyz prave AAC Group, 100M, Alzasoft apod. tlacili ceny dolu tak ze klesly marze behem nekolika let z cca 30 ­- 40% na cca 5 ­- 10%? tedy mluvim ciste o HW... Tyhle firmy zalozili svuj byznis na tom ze sice maji maly rabat ale toci obrovske penize a to jim vyhovovalo.. vykazovat obrovsky obrat bez ohledu na fakticky zisk. Jenze ted kdyz svet IT celkove stagnuje....

"o té co odešli klíčoví zaměstnanci od IT přes nákup a prodej až po reklamace, je zbytek spíše zdecimován a snaží se urvat to poslední co se dá ­(kdokoliv kdo má jiný názor ať zkusí cokoliv poslat na reklamace a až se dočká návratu reklamace, ať se mi ozve ...­).­"
Souhlas na 10 000% reklamace jsou u AAC opravdu spise zazrakem nez beznou realitou.
ted tam budu reklamovat grafickou kartu :­(­(­(­( ­(se to taky musi posr** par dni pred koncem zaruky :­( ­) tak jsem zvedav jak to dopadne :­(

Sam si myslim ze co se tyce AAC je nejvetsi sance ze se polozi, nekdo koupi tak Brand z cehoz se umori tak akorat dluhy.

Docela mne dostalo kdyz vyhlasili vyberove rizeni na servisniho technika a tyden potom tu pobocku uzavreli... to jen dokazuje ze veskery jejich postup je zmateny a nekoordinovany
Odpovědět0  0
Peslo | 16.9.200510:33
ale no tak, Ante, prumerne marze kolem 40% pred nekolika lety ? vy jste lepsi pohadkar nez samotny Hans Christian Andersen ;­-)
Odpovědět0  0
ALF | 16.9.200512:32
nemyslim pred 5lety... ale za dob 386­/486tek byly marze trosku nekde jinde...
Odpovědět0  0
franz | 28.9.200513:06
presne tak, jeste v polovine 90­-let se marze koncovych prodejcu pohybovaly okolo 20%, jsem zvedavy jak dlouho vydrzi treba takovy alzasoft, czech computers ­- orientace na skupinu zakazniku, ktera hledi na cenu, nikoliv na servis ­(financni, logisticky, RMA apod.)
Odpovědět0  0
Spete (17) | 16.9.200514:48
No, rohodne bych AAC group nepovazoval za nekoho, kdo tlaci marze dolu, ProCA vzdy mela povest jednoho z tech drazsich, takze bych brzdil.
Odpovědět0  0
kyssling (1) | 15.9.200510:59
Já bych přivítal, kdyby se autor příspěvku podepsal. I když je to citlivé téma nebuďte jako A­-ha ...
Odpovědět0  0
ALF | 15.9.200510:49
Vite, byla doba kdy AAC prosperovalo, pocitace se prodavali a zakaznici byli spokojeni. Byznys frcel o 106 jenze par lidi delalo moc chytre ale ukazalo se ze tak chytri zase nebyly. rapidne se zhorsilo jednani s klienty ­(zejmena od 1.1.2005­) a kdyz jsem na reklamaci cekal nekolikrat klidne i 4 mesice, pricemz po mesici urgovani si teprve nekdo vsimnul ze jim prisel na reklamacni balik... k tomu nemam taky co dodat...
to se proste nedela...
Prestal jsem s AAC prakticky obchodovat a nebyl jsem sam
Odpovědět0  0
razdva | 15.9.200511:02
tyhle problemy zacaly daleko, daleko drive ... mate pravdu, kdyz si nekdo mysli, ze zakaznik je tu jen od toho, abych mu neco nacpal ­(cituji­), nemuze to dopadnout jinak ­(drive nebo pozdeji­). jestlize jedinym resenim negativnich reakci zakazniku, ktere dokazu najit, je zmena organizacni struktury, ceka mne ... jejich odchod
Odpovědět0  0
ALF | 15.9.200511:27
Samozrejme vim ze problemy zacali mnohem drive... preci jen jsem s AAC ­(ProCA­) obchodoval pomerne dlouho. Ale z meho pohledu jako odberatele to vypadalo asi takto.
do cca poloviny roku 2004 bylo vse zcela OK. Dalo se domluvit na ledascem, reklamace nebyly problem a i ja byl celkem spokojeny.
polovina 2004 ­- konec 2004 subjektivne jsem pocitoval zhorseni situace. reklamace se zacali zdrzovat a samotna AAC se zacala transformovat spise do pozice hada co se snazi ze vseho vykroutit nez dobreho obchodniho partnera.
od roku 2005 ­- naprosta katastrofa, reklamace = big problem. jakakoliv domluva s managementem AAC bez sance. vycitil jsem ze v AAC je veliky zmatek. poslu jim balik a rucim za to ze este za 14dni o nem nebudou vedet. A navic problemy s IS, ktere mimochodem trvaji snad stale prodejnost este dorazili.
Tohle vse vedlo k tomu ze pocatkem tohoto roku doslo doslova ke zmrazeni meho obchodovani s AAC... a podle toho co jsem zaslech jsem takto nereagoval sam...

AAC ma jedine dve moznosti...
1­) uvedomit si a znovu presvedcit
2­) neuvedomit si a zaniknout
Odpovědět0  0
Sajgon (54) | 15.9.200514:16
ani se Vam nedivim, to u nas po zruseni mistni pobocky a nasledne vice jak mesicni reklamaci flashdisku sem s procou­(aac­) prestal cokoliv resit. Od te doby sme od nich neobjednali ani podlozku pod mys, a to se nezmeni pokud tu budou firmy, od kterych momentalne odebirame a spokojenost se vsim.
Odpovědět0  0
zen | 15.9.200515:17
zbyva jeste moznost treti: to, ze se vykasle na distribuci jako na temer ­(nemluvim o distribuci s pridanou hodnotou­) nesmyslnou cinnost a bude se venovat tomu, co financne ma smysl: prodeji pocitacu a sluzbam
Odpovědět0  0
petan1 | 16.9.200515:00
vidíš to moc pesimisticky. Jo, reklamace nic moc, ale s nákupama obecně u nich to bylo celkem rozumný, ceny jakž­-takž a třeba ve srovnání s EDčkem ten přístup takový normální. Škoda jestli to s nima opravdu půjde do kytek
Odpovědět0  0
Bobek | 25.9.200515:33
Půjde, posledních několik měsíců tam už v podstatě nikdo nepracuje, na dotazy se neodpovídá, zboží se neobjednává včas, schopní obchodníci už všichni dávno odešli. Dluhy údajně dosahují řádu 10^8 Kč...
Odpovědět0  0
razdva | 15.9.200510:42
omluva za preklep .. Goldrattovy ..
Odpovědět0  0
razdva | 15.9.200510:34
základním problémem a příčinou současného stavu je:
- volba restrukturalizace jako řešení ­- AAC mělo problém s kanibalizací značek a ta se dala vyřešit odlišnou profilací brandů a jejich zaměřením na odlišné tržní segmenty
- volba Goldrattovi metodologie ­"úzkých míst­" jako řešení problému, který spočíval v nepochopení cíle podnikání acest k tomuto cíli vedoucích. Jestliže jedete špatným směrem pomalu a odstraníte úzké místo způsobující nízkou rychlost, dostanete se do ­"pr....­" daleko rychleji
- management ­- jestliže se manager zodpověný za prodej domnívá, že změnou org. struktury podle distribučních kanálů přetransformoval firmu na ­"zákaznicky orientovanou­", pak k tomu není co dodat.
Odpovědět0  0
xxtonda | 15.9.200521:58
dost těžko se profilují brandy postavené na značkách, které nejsou úplně volné ­(Leo, Tesco­). To určitě není ­(minimálně­) jediná příčina problémů
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.