fleg
|
20.9.200519:22
som jeden z mensich dilerov vt (obrat cca 1mil/roc) a postrehy su asi taketo.
proca - znacka al tesco nekvalitne spracovanie ubohy servis v zivote som ziadny brave nepredal a ani nepredam tie co som opravoval tak som len nadaval
libra - pomerne dobra alternativa oproti "zelovocu" od vedla (firma agem) aj ked vzdy o kusok drahsia. pomerne dobre jednanie v servise slabsi obchodnici ale ked som chcel par hotovych masin za pomerne dobry peniaz kupil som libru. takto to fungovalo az do cias ked prislo aac a libru zhltlo svojou procou.
v sucasnoti sa ma libra orientovat na koncovych zakaznikov co si v praxi pani vysvetlili tym ze koncovy zakaznik ma take iste ceny ako diler. v praxi to znamena ze dileri prestali pc v libre nakupovat. mam pocit ze chcu cielene znicit znacku libra na ukor znacky brave. preco to mi je zahadou.
v praxi sa stala dalsia vec. libra investovala pomerne dost penazi do reklamy v tlacenych mediach kde je zverejneny zoznam dilerov. zakaznik pride do obchodu kde chce pc zn libra z reklamy. diler mu ho nepreda pretoze na nom nema ziaden zisk. odporuci mu pc inek znacky (vacsinou acer alebo skladacku). na hlavu nie?
aac (brave) - zostali tam dileri z libry do libry supli novacikov...sklady su poloprazdne (zohanam obaly na cd uz 2 mesiace).
stranka aac vykazuje chyby (naposledy sa vdaka chybnej ceny dali nakupovat sietovky za 0sk) dovolat sa tam neda a ked hej slubuju mi nieco aj 2 tyzdne az nakoniec stratim nervy a kupim si to inde.
vysledok? libra u mna skoncila (nebudem nakupovat s 0% rabatom) aac neverim brave u mna nie je solidna znacka a prudko stupol moj obrat s agemom. chcel som prejst k bgs ale ked aac scucne aj bgs tak nas spasi ale len zazrak
Odpovědět0 0
dealer
|
21.9.200513:37
No Fleg situaciu so slovenskym AAC si popisal velmi vystizne. Uplne s tebou suhlasim. Este doplnim, ze personalne vymeny su v AAC na dennom poriadku co tiez svedci o tom, ze tam nieco nie je v poriadku. Pohltenie AAC BGSkou by mozno pomohlo ale BGS by musela riadne zapracovat pretoze mam uz teraz pocit, ze su zahlteni nad svoje personalne moznosti.
Odpovědět0 0
Bubu_Bubu
|
19.9.20059:12
AAC si nabralo ponekud velke sousto - mluvime-li konkretne o reklamacich, prijdte se na jejich fungovani podivat. Stejny pocet lidi jako pred sloucenim s Librou, reklamaci 2x tolik. Nesmyslne prikazy zezhora, tabulky a statistiky k nicemu, zadne zbozi na sklade = neni cim resit reklamace...
Odpovědět0 0
honza23
|
18.9.20050:54
neschodami původních podílníků: Marek (Libra + majoritní podíl v ProCA) <-> Vladyka (ProCA), a odkupem vytunelovaného Vikomtu (Libra nedokázala oslovit téměř nikoho z původních kákazníků, takže se defakto stala pouze likvidátorem).
Problémy má určitě i další IT velkoobchod s převážně českým kapitálem.
Odpovědět0 0
Struktura firmy je okleštěna od odborníků a jako několikaletý odběratel si myslím, že musí skončit. Sklady jsou prázdné, přístup prodejců není na úrovni, přístup k zákazníkům na bodu mrazu. To vše se zdá jako jistý konec podporovaný lidmy z AAC.Likvidace poboček mne přímo žene ke konkurenci,za cenu !!!spoření!!! Zájem ze strany AAC o zákazníky nepatrný a dříve ze strany Libry dobrý. Nezdá se mi, že se neodborně, ale cíleně likviduje co Libra vybudovala. Asi bude za vším cílené vysávání financí a cílený tunel. Hodně velké peníze vítězí nad spokojeností zákazníků.Libro - naschle, AAC - skonči a ProCO starej se o poslední zákazníky.Obchodní domy všechno nezachrání a pokud se probudí, i to skončí. Konkurence vítězí!!!!!!!!!!
Odpovědět0 0
Mám stejné podezření. Tahle firma nejde do kytek sama, tu tam někdo vede!
Odpovědět0 0
norwi
|
22.9.200516:51
Nevím, když já odcházel (sklad), měl jsem dojem že člověk je jen položka v čímsi seznamu, jinak si nedovedu vysvětlit tlak, který na mě byl vyvíjen. V té době to ještě hodně lidi bralo a skutečně se tam tvrdě pracovalo (rok 2003), aby zákazník dostal to co chtěl. Nedávno jsem se tam byl podívat a vím že minimálně 3 výborní technici tam zůstali, ale ti nemůžou zachránit naprosto nic vzhledem ke zbytku. Kompletně noví obchodníci (za 2 roky podle mě obměna min 2x). O reklamacích nebudu mluvit, a obchodnící (objednávají zboží) ... Pokud by někdo chtěl pochybovat o likvidaci firmy ať se podíva na
www.totalnivyprodej.cz ceny jsou skutečně na urovni, jako by někdo chtěl rozprodat a zlikvidovat zbytek a ahoj ProCa.
Odpovědět0 0
grrrrr
|
16.9.200520:54
Tech chyb bylo mnohem vice, nez se zverejnilo v clanku. Misto aby se transformace zamerila na silne stranky obou firem, temer vse preslo automaticky pod ProCU (coz bylo hodne spatne) a konkurence mezi cervenymi a modrymi dal kvetla i uvnitr firmy. A je hodne znat rozdilny pristup, lide z Libry makaji, protoze tu firmu brali jako svoji, a ProCA jen jako zamestnani. to, ze velkou pricinou byl naprosto nezvladnuty prechod na SAP, se v clanku taky moc neobjevuje. A prekvapuje me, ze nekteri manazeri jsou ve funkcich porad... AAC prestane existovat...
Odpovědět0 0
ANTI
|
16.9.200516:10
No konečně to někdo napsal... Musím jen souhlasit - pěknej PR článek. Vždyť komu patří doména svethardware.cz? Oklikou se dostanete opět na ProMon a AAC. Sorry, teď už Rocheby nebo jak se to teď jmenuje. Nevíte někdo o nějakým jiným článku o AAC, který by nebyl tak očividně "nezávislý"? Jinak móóc pěkný pokus, pěkně jsem se pobavil. Ale to je asi tím, že tam nemám žádný nevyřízený reklamace :o)
Odpovědět0 0
Dobrý den,
Jak vidím, tak jste nezaznamenal malou skutečnost, že bývalý vlastník nás už v první polovině roku prodal investiční společnosti International Finance & Factoring Trust. Bližší detaily naleznete v tiskové zprávě na našem webu:
http://www.tt.cz/tz01.htm.
Mimochodem pane "dm@dm.com" či chcete-li "ANTI". Až zase budete psát více příspěvků do diskuze pod různými jmény, tak pozor na IP adresu. Sice ji nezveřejňujeme, ale v systému je uložená a hodně toho prozradí :-)
Štěpán Mrázek
Thomas Taylor Media
Odpovědět0 0
Alf
|
16.9.200517:00
pěkný, patří mu to :)) nechcete zveřejnit kdo to byl ?
Odpovědět0 0
Dobrý den,
V tomto případě bych to docela rád udělal (obecně bych zveřejňoval IP adresy všech příspěvků), leč čtenáři se v anketě vyjádřili, že si to nepřejí.
Štěpán Mrázek
Thomas Taylor Media, s.r.o.
Odpovědět0 0
dm@dm.com
|
16.9.200517:33
Za svým názorem (podepsaným dm@dm.com) si stojím, takže svoji IP klidně zveřejním: 194.213.209.27...
Jinak zkuste dát do
www.google.com heslo "Sap One" a hledejte jen v .cz. Uvidíte, kde všude se výraz vyskytuje :-).
Co se týče ANTI: že by stejný poskytovatel?
Odpovědět0 0
dm@dm.com
|
16.9.200515:56
Sousloví "SAP One" je výmyslem pracovníků AAC Solutions a jediné místo, kde je použito, jsou jejich internetové stránky (a teď i tento článek). SAP tento produkt nazývá SAP Business One, případně zkráceně SBO nebo B1 (Business One).
Škoda tedy, že se autor nepodepsal a že nezveřejnil zdroje...
Odpovědět0 0
john.don
|
16.9.20058:27
Celkem dobrý mašiny.
Odpovědět0 0
RaS
|
15.9.200521:31
Už jsem si myslel, že snad všechny portály patří akcionářům AAC, že se o problémech nikde nikdy nepsalo. KONEČNĚ se o tom začíná mluvit. A že autor tají zdroje, to chápů. Já odešel z AAC před několika měsíci, a pod své názory se rozhodně nebudu podepisovat. Aby mě pak nějaký pravník vychcánek prudil, to určitě ...
Odpovědět0 0
Staník
|
15.9.200521:15
Je příliš pozdě, v AAC už to ví, sekera je zaťata příliš hluboko. Pokud už nedává na splatnost ani Taiwan...
A poslední aktivity - založení AAC Retail (hypermarkety) a AAC Distribution, pokus o navýšení základního mění (soudem zamítnutého) nevěstí nic jiného, než přípravu na konkurs.
Nechápu, že se to veřejně probírá teprve po půl roce totální krize. Když můj známý, který věřil do poslední chvíle ve světlé zítřky v AAC, ztratil nervy po té, co mu po třech měsících nebyly vyřízeny reklamace za 20 tis., začal obvolávat bývalé zaměstnance, pochopil "jak hluboko vede králičí nora". Po té co odešli klíčoví zaměstnanci od IT přes nákup a prodej až po reklamace, je zbytek spíše zdecimován a snaží se urvat to poslední co se dá (kdokoliv kdo má jiný názor ať zkusí cokoliv poslat na reklamace a až se dočká návratu reklamace, ať se mi ozve ...).
O příčinách takového nezvládnutí situace se ještě dlouho bude polemizovat, snad se jednou dozvíme všechna fakta.
Odpovědět0 0
ant
|
15.9.200522:11
docela by mě zajímalo, kdy se něco podobného provalí u ostatních distributorů, tam to s financema prý taky není bůhvíco
Odpovědět0 0
ALF
|
16.9.20059:52
Neni to buhvi co... a Vy se divite kdyz prave AAC Group, 100M, Alzasoft apod. tlacili ceny dolu tak ze klesly marze behem nekolika let z cca 30 - 40% na cca 5 - 10%? tedy mluvim ciste o HW... Tyhle firmy zalozili svuj byznis na tom ze sice maji maly rabat ale toci obrovske penize a to jim vyhovovalo.. vykazovat obrovsky obrat bez ohledu na fakticky zisk. Jenze ted kdyz svet IT celkove stagnuje....
"o té co odešli klíčoví zaměstnanci od IT přes nákup a prodej až po reklamace, je zbytek spíše zdecimován a snaží se urvat to poslední co se dá (kdokoliv kdo má jiný názor ať zkusí cokoliv poslat na reklamace a až se dočká návratu reklamace, ať se mi ozve ...)."
Souhlas na 10 000% reklamace jsou u AAC opravdu spise zazrakem nez beznou realitou.
ted tam budu reklamovat grafickou kartu :(((( (se to taky musi posr** par dni pred koncem zaruky :( ) tak jsem zvedav jak to dopadne :(
Sam si myslim ze co se tyce AAC je nejvetsi sance ze se polozi, nekdo koupi tak Brand z cehoz se umori tak akorat dluhy.
Docela mne dostalo kdyz vyhlasili vyberove rizeni na servisniho technika a tyden potom tu pobocku uzavreli... to jen dokazuje ze veskery jejich postup je zmateny a nekoordinovany
Odpovědět0 0
Peslo
|
16.9.200510:33
ale no tak, Ante, prumerne marze kolem 40% pred nekolika lety ? vy jste lepsi pohadkar nez samotny Hans Christian Andersen ;-)
Odpovědět0 0
ALF
|
16.9.200512:32
nemyslim pred 5lety... ale za dob 386/486tek byly marze trosku nekde jinde...
Odpovědět0 0
franz
|
28.9.200513:06
presne tak, jeste v polovine 90-let se marze koncovych prodejcu pohybovaly okolo 20%, jsem zvedavy jak dlouho vydrzi treba takovy alzasoft, czech computers - orientace na skupinu zakazniku, ktera hledi na cenu, nikoliv na servis (financni, logisticky, RMA apod.)
Odpovědět0 0
No, rohodne bych AAC group nepovazoval za nekoho, kdo tlaci marze dolu, ProCA vzdy mela povest jednoho z tech drazsich, takze bych brzdil.
Odpovědět0 0
Já bych přivítal, kdyby se autor příspěvku podepsal. I když je to citlivé téma nebuďte jako A-ha ...
Odpovědět0 0
ALF
|
15.9.200510:49
Vite, byla doba kdy AAC prosperovalo, pocitace se prodavali a zakaznici byli spokojeni. Byznys frcel o 106 jenze par lidi delalo moc chytre ale ukazalo se ze tak chytri zase nebyly. rapidne se zhorsilo jednani s klienty (zejmena od 1.1.2005) a kdyz jsem na reklamaci cekal nekolikrat klidne i 4 mesice, pricemz po mesici urgovani si teprve nekdo vsimnul ze jim prisel na reklamacni balik... k tomu nemam taky co dodat...
to se proste nedela...
Prestal jsem s AAC prakticky obchodovat a nebyl jsem sam
Odpovědět0 0
razdva
|
15.9.200511:02
tyhle problemy zacaly daleko, daleko drive ... mate pravdu, kdyz si nekdo mysli, ze zakaznik je tu jen od toho, abych mu neco nacpal (cituji), nemuze to dopadnout jinak (drive nebo pozdeji). jestlize jedinym resenim negativnich reakci zakazniku, ktere dokazu najit, je zmena organizacni struktury, ceka mne ... jejich odchod
Odpovědět0 0
ALF
|
15.9.200511:27
Samozrejme vim ze problemy zacali mnohem drive... preci jen jsem s AAC (ProCA) obchodoval pomerne dlouho. Ale z meho pohledu jako odberatele to vypadalo asi takto.
do cca poloviny roku 2004 bylo vse zcela OK. Dalo se domluvit na ledascem, reklamace nebyly problem a i ja byl celkem spokojeny.
polovina 2004 - konec 2004 subjektivne jsem pocitoval zhorseni situace. reklamace se zacali zdrzovat a samotna AAC se zacala transformovat spise do pozice hada co se snazi ze vseho vykroutit nez dobreho obchodniho partnera.
od roku 2005 - naprosta katastrofa, reklamace = big problem. jakakoliv domluva s managementem AAC bez sance. vycitil jsem ze v AAC je veliky zmatek. poslu jim balik a rucim za to ze este za 14dni o nem nebudou vedet. A navic problemy s IS, ktere mimochodem trvaji snad stale prodejnost este dorazili.
Tohle vse vedlo k tomu ze pocatkem tohoto roku doslo doslova ke zmrazeni meho obchodovani s AAC... a podle toho co jsem zaslech jsem takto nereagoval sam...
AAC ma jedine dve moznosti...
1) uvedomit si a znovu presvedcit
2) neuvedomit si a zaniknout
Odpovědět0 0
ani se Vam nedivim, to u nas po zruseni mistni pobocky a nasledne vice jak mesicni reklamaci flashdisku sem s procou(aac) prestal cokoliv resit. Od te doby sme od nich neobjednali ani podlozku pod mys, a to se nezmeni pokud tu budou firmy, od kterych momentalne odebirame a spokojenost se vsim.
Odpovědět0 0
zen
|
15.9.200515:17
zbyva jeste moznost treti: to, ze se vykasle na distribuci jako na temer (nemluvim o distribuci s pridanou hodnotou) nesmyslnou cinnost a bude se venovat tomu, co financne ma smysl: prodeji pocitacu a sluzbam
Odpovědět0 0
petan1
|
16.9.200515:00
vidíš to moc pesimisticky. Jo, reklamace nic moc, ale s nákupama obecně u nich to bylo celkem rozumný, ceny jakž-takž a třeba ve srovnání s EDčkem ten přístup takový normální. Škoda jestli to s nima opravdu půjde do kytek
Odpovědět0 0
Bobek
|
25.9.200515:33
Půjde, posledních několik měsíců tam už v podstatě nikdo nepracuje, na dotazy se neodpovídá, zboží se neobjednává včas, schopní obchodníci už všichni dávno odešli. Dluhy údajně dosahují řádu 10^8 Kč...
Odpovědět0 0
razdva
|
15.9.200510:42
omluva za preklep .. Goldrattovy ..
Odpovědět0 0
razdva
|
15.9.200510:34
základním problémem a příčinou současného stavu je:
- volba restrukturalizace jako řešení - AAC mělo problém s kanibalizací značek a ta se dala vyřešit odlišnou profilací brandů a jejich zaměřením na odlišné tržní segmenty
- volba Goldrattovi metodologie "úzkých míst" jako řešení problému, který spočíval v nepochopení cíle podnikání acest k tomuto cíli vedoucích. Jestliže jedete špatným směrem pomalu a odstraníte úzké místo způsobující nízkou rychlost, dostanete se do "pr...." daleko rychleji
- management - jestliže se manager zodpověný za prodej domnívá, že změnou org. struktury podle distribučních kanálů přetransformoval firmu na "zákaznicky orientovanou", pak k tomu není co dodat.
Odpovědět0 0
xxtonda
|
15.9.200521:58
dost těžko se profilují brandy postavené na značkách, které nejsou úplně volné (Leo, Tesco). To určitě není (minimálně) jediná příčina problémů
Odpovědět0 0