Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
14.6.2002, Jindřich Rössler, článek
Nedávno jsem tu popisoval novou desku od ABITu pro P4, nyní ABIT vyložil trumfy na poli desek s podporou procesorů AMD – Athlon / Duron. Ono MAX v názvu se mi též zdálo zvláštní, ale v případě této desky je zcela opodstatněné !
Jirka | 26.12.200217:40

Koupil jsem tuhle desku za super cenu (venku) a i bez ohledu na cenu sem se ridil timhle uvazovanim:
Mel jsem driv desku s 5xPCI, vyuzil jsem jen jeden nebo dva.
Tahle deska ma spoustu veci on-board co si myslim ze vyuziju: kupa USB 1 i 2 a iLink pro video. Dobrej zvuk. A spoustu IDE.. nevim jak vy ale me se obcas sejde nekolik HDD a k tomu vypalovacka, DVD a do budoucna uvazuji i o DVD-RW.
Navic RAID me prijde jako docela dobrej napad tak za rok az budu chtit zrychlit dat.tok.
A pameti.. ty budou potreba porad.
Navic za par penez (cca za cenu USB Hubu, kterej nepotrebuju) si koupim nejakej port replikator do USB a muzu tam mit vsechny ty "chybejici" porty, ikdyz asi vyuziju jen LPT pro tiskarnu a COM.
Ted sem byl nedavno v kseftu a koukal jsem co se uz vsechno nedela pro USB.. je to uzasny!
Myslim, ze je to dobra deska (ikdyz se trochu plati znacka), se zarukou dobryho vyuziti vykonu CPU (takt.) a podporou update BIOSu.
Asi trochu predbehla dobu...

Odpovědět0  0
Petas | 6.8.200211:56

Pred nekolika dny jsem koupil tuto desku, vypada celkem dobre... Jde mi o kvalitu zvuku ktery muze poskytnout zminovany Realtek. Pro propojeni Abitu a Zesilovace chci pouzit S/PDIF Out. Muzete mi nekdo odpovedet???
Dekuji

Odpovědět0  0
Radim | 17.6.200222:32

Ehm, kolik kdo jste udelal serveru? Me to pripada jako velmi dobra vec pro malou firmu, pokud dela grafiku nebo video, pak primo to je ono. Ale asi to bude tim, ze nedelam pro banky ci neco podobneho. Normalni smrtelnik chce levny a vykony server. A SCSI ani nevyuzije. A USB? Slusnou mys bez USB uz ani nedelaj, klavesnice - to je jen zvyk.

Odpovědět0  0
Adam | 15.6.200212:11

No na server, to asi není, ale hoši s těma vašima sériákama a paralelama běžte, víte kam. To sou tak děsné stnadardy, že bych brečel. Doufám, že se dočkám doby, kdy všechny tyto "20 roků staré novinky" zmizí do nenávratna dějin. Zkoušel ste někdo po těchto portech něco řídit, ovládat? Každý paralel nebo sériák se chová naprosto jinak, no hrůza. Snad to jednou vše zkončí a tyto vykopávky naplno vystřídá USB (je ve všem lepší).

Odpovědět0  0
G&S | 16.6.20020:54

Normalni asi nejses, ze jo ????

Odpovědět0  0
Ondra | 14.6.200219:24

Neni lepsi Asus A7V333? Ma 5 PCI, 6kanalovy zvuk s EAX,4 USB 2.0,4 USB1.1,3 DIMM,1 FireWire,Raid Promise ATA133 0/1,2 seriaky, paralel.,2 PS2... a ochranu proti prehrati procesoru

Odpovědět0  0
Adam.z | 15.6.200211:52

Ne

Odpovědět0  0
mikuna | 14.6.200217:08

No do serverů asi fakt ne, ale k něčemu to bejt musí
Jediný co mě napadá je .... ieee1394, hafo disků....
no jedině na střih videa, jenže je to na via chpsetu - pomalý datový toky
je to od ABITU - to co předváděli poslední dobou pro AMD byla dost hrůza
takže asi k prdu..

Odpovědět0  0
Libor Chocholaty | 14.6.200213:04

Nejak to nechapu. Do serveru? Tohle? To by clovek musel byt na hlavu padlej. Kde je integrovany SCSI radic? Kde je 64bit PCI? No jasne, to vsechno mate v Tyan Thunder K7X, nebo neco mensiho Tyan Tiger MP(X). Tomu se rika desky do serveru, ale tohle sumitko? Fakt nechapu, kdo by to dal do serveru.

Odpovědět0  0
Jarry | 14.6.200214:07

Maniak bude chciet komp vsestranne rozsirovat, nie len disky. A zatial co pridavny radic sa da lahko kupit a pichnut do pci, pridavny slot pci uz tak lahko nekupi. 3xpci je strasne malo! a 4 disky do raid0+1? to radsej supertrak so 4 6O GB diskami v raid5 = 180GB...

Odpovědět0  0
LuPo | 14.6.200212:29

Nikde nevidim priepustnost mozneho diskoveho pola. Je sice pravda ze je mozne pripojit 8 diskov a urobit Raid, ale jeho priepustnost uz bude limitovana PCI zbernicou. Zaujimalo by z hladiska efektivnej priepustnosti aky je max. pocet diskov.

S pozdravom

LuPo.

Odpovědět0  0
Robo | 14.6.200212:01

To ze nema PS2 tuto dosku automaticky odpisuje. Nemienim kupovat novu mys, klavesnicu volant.... Vyrobcovia chcu pretlacit USB, avsak myslim ze este nieje ten pravy cas. Tie 3 PCI sloty su fakt malo, na druhu stranu ak su na vsetky vyhradene volne IRQcka, tak to staci.

Odpovědět0  0
camel | 14.6.200211:27

Premejslim jsem mezi touhle deskou a EPoXem EP-8K3A+.
AT7 je celkem slusna, ale zda se mi, ze kdyby ji nevyrobil ABIT, ale nekaj mene znamej a kvalitni vyrobce, povazovala by to vetsina lidi za ulet pro snobaky... :-(

Odpovědět0  0
Konik | 14.6.200211:11

3 PCI sloty? To neni ani pro servery ani pro vykonne stanice. Sam mam v kompu 4 PCI karty. A jak jiz zde bylo receno, seriove porty jsou pro server nutne! (minimalne pro UPSku). Kdyby ta deska byla dual a mela 5 PCI slotu, tak teprve muzu rict, ze by se hodila do serveru. Opravdu nechapu kombinaci 3 PCI < 4 DIMM, neni to unikat?

Odpovědět0  0
xlink | 14.6.200210:11

Multi I/O Functions
2 Channels of Bus Master IDE Ports supporting up to 4 Ultra DMA 33/66/100/133 devices
4 Channels of Bus Master IDE Ports supporting up to 8 Ultra DMA 33/66/100/133 (RAID 0/1/1+0) devices
4 USB 1.1 Connectors
On board VIA VT6202 USB 2.0 header for four extra USB channels
Three 1394a fully compliant cable ports at 100/200/400 megabits per second
Audio connector (Line-in, Center/Sub, Surround Spk , Front Spk , Mic-in)

neviem kde je pravda ale na abit sajte sa pise 4 usb1.1 a 4 usb 2.0

Odpovědět0  0
hojdysoft | 14.6.20029:55

Nevím jak Vy, ale já jsem někde četl že 1TB = 1024GB. No, asi jsem četl spatnou knížku.

Odpovědět0  0
SpaceExplo | 14.6.20028:58

Jak už jsem psal, máte pravdu všichni, do serverů asi skutečně ne, ale pro maniaky ? - proč ne - dát 4 x 60GB disky do mirroring + stripping - a je tu 120GB se (na IDE) solidním datovým tokem a zárověň ochranou proti odejití některého z disků (OK na to by stačil klasický RAID pro 4 disky, ale co kdybych se rozhodl rozšiřovat ?) - je to pořád levňější než SCSI

Odpovědět0  0
Jarry | 14.6.20028:13

No mozno ze pretlaci, ale nie touto doskou. Ta podla mna nie je vobec vydarena. Miesto 8 ide-diskov na radici raid0/1 mohli radsej dat 1 radic od promise s raid 0/1/5. 3 pci sloty je kurefsky malo! sietovka je mizerna, cize 1 (alebo 2) pci-sloty by som hned obsadil 3com-ami. do dalsieho nejaku lacnu staru pci-grafarnu ak sa ovsem zmesti (server predsa nepotrebuje agp) a sloty su plne! Kde je com1/2? alebo ako ma clovek pripojit konzolu, cez usb? aj logy posielat cez usb? aj printer len cez usb? no super, to je teda fakt sqvely napad... Ako vravimn na server nevhodna lebo ma male moznosti rozsirovania, a z toho isteho dovodu nevhodna aj pre fajsmekra...

Odpovědět0  0
David Mensik | 14.6.20027:26

Do servru jo? A kde jsou aspon dve patice na Athlon MP? Kde je integrovany SCSI radic? To je akorat "jako" HI-END deska pro workstation...:((
Ozon

Odpovědět0  0
SpaceExplo | 14.6.20028:12

Máte pravdu, do serverů to asi nebude, možná tak ty výkonné pracovní stanice, a nebo pro maniaky :-) kteří chtějí všechno MAX - ok, moje chyba.

Odpovědět0  0
Ondřej Bouda | 14.6.20026:54

do serverů? pochybuju, že by někdo chtěl server se 4-8 IDE disky... do serverů se taky používají kvalitnější síťovky..... takhle deska je dle mého názoru vhodná maximálně pro maniaky - běžným uživatelům k ničemu není...

Odpovědět0  0
reon | 14.6.20021:46

Konečne niečo pre psychopatov!!!!!Som jeden z Vas!!!

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.