Acer v prodeji notebooků předstihl Dell a je na druhé příčce
6.3.2008, Marek Štelčík, aktualita
Boj mezi výrobci notebooků je neúprosný, především na druhé až čtvrté příčce se poměrně často mění pořadí. První příčka už delší dobu patří společnosti Hewlett Packard, která od sesazení společnosti Dell z trůnu drží tuto pozici, velice...
Boj mezi výrobci notebooků je neúprosný, především na druhé až čtvrté příčce se poměrně často mění pořadí. První příčka už delší dobu patří společnosti Hewlett Packard, která od sesazení společnosti Dell z trůnu drží tuto pozici, velice se jí daří a nevypadá to, že by ji v blízké době ztratila.
Výsledky vycházejí z průzkumu společnosti DisplaySearch a zpráva této analytické společnosti porovnává výsledky za poslední čtvrtletí roku 2007 s rokem předchozím. Za toto čtvrtletí společnost Hewlett Packard prodala 6,65 milionů notebooků, což tvoří 20,1 % všech prodaných notebooků v tomto období. Jedná se o meziroční nárůst 42 % neboť ve stejném čtvrtletí roku 2006 bylo společností HP prodáno 4,69 milionů notebooků.
Druhá příčka obsazená společností Acer představuje 5,25 milionů prodaných notebooků, 68% (společnost DisplaySearch má ve své tabulce chybu) meziroční nárůst a podíl ku celkovému množství prodaných notebooků 15,9 %. Dell byl odsunutý až na třetí pozici s 4,64 miliony prodanými notebooky, meziročním nárůstem 32 % a podílem na trhu za dané čtvrtleté 14 %. Následuje poměrně velký odskok, kde společnosti Toshiba a Lenovo drží podíl nad 8 % s zhruba 2,7 miliony až 2,9 miliony prodanými notebooky. Detailní pořadí je vidět v tabulce.
Úspěch společnosti je zapříčiněn akvizicí společnosti Gateway a Packard Bell, jejichž notebooky jsou taktéž započítány. Dalším zajímavým faktem, který z průzkumu vzešel je to, že nejoblíbenější jsou jednoznačně notebooky s úhlopříčkou 15,4“ a rozlišením 1280 x 800 pixelů. Druhou příčku s poměrně velkým rozdílem zaujaly 14,1“ displeje notebooků. Celkově bylo za poslední čtvrtletí roku 2007 prodáno 33,09 milionů notebooků.
Zdroj: Dailytech
Výsledky vycházejí z průzkumu společnosti DisplaySearch a zpráva této analytické společnosti porovnává výsledky za poslední čtvrtletí roku 2007 s rokem předchozím. Za toto čtvrtletí společnost Hewlett Packard prodala 6,65 milionů notebooků, což tvoří 20,1 % všech prodaných notebooků v tomto období. Jedná se o meziroční nárůst 42 % neboť ve stejném čtvrtletí roku 2006 bylo společností HP prodáno 4,69 milionů notebooků.
Druhá příčka obsazená společností Acer představuje 5,25 milionů prodaných notebooků, 68% (společnost DisplaySearch má ve své tabulce chybu) meziroční nárůst a podíl ku celkovému množství prodaných notebooků 15,9 %. Dell byl odsunutý až na třetí pozici s 4,64 miliony prodanými notebooky, meziročním nárůstem 32 % a podílem na trhu za dané čtvrtleté 14 %. Následuje poměrně velký odskok, kde společnosti Toshiba a Lenovo drží podíl nad 8 % s zhruba 2,7 miliony až 2,9 miliony prodanými notebooky. Detailní pořadí je vidět v tabulce.
Úspěch společnosti je zapříčiněn akvizicí společnosti Gateway a Packard Bell, jejichž notebooky jsou taktéž započítány. Dalším zajímavým faktem, který z průzkumu vzešel je to, že nejoblíbenější jsou jednoznačně notebooky s úhlopříčkou 15,4“ a rozlišením 1280 x 800 pixelů. Druhou příčku s poměrně velkým rozdílem zaujaly 14,1“ displeje notebooků. Celkově bylo za poslední čtvrtletí roku 2007 prodáno 33,09 milionů notebooků.
Zdroj: Dailytech