AdBlock Plus může mít potíže s blokováním reklamy na YouTube
15.3.2016, Milan Šurkala, aktualita
Někteří uživatelé mají problém se serverem YouTube a programem na blokování reklamy AdBlock Plus. Tato kombinace může způsobovat vznik chyby, při které dojde jen k částečnému zablokování reklamy a vyskočení chybové hlášky.
Programy na blokování reklamy jsou dnes velmi populární a AdBlock Plus zvládne odstranit i reklamy ze serveru YouTube. V posledních dnech ale dochází k tomu, že někteří uživatelé AdBlocku Plus místo reklamy vidí chybovou hlášku. Reklama samotná se tedy nepřehraje, ale chybová hláška trvá po dobu reklamního klipu a až poté se přehraje video. Nejde ale o celoplošný projev, zaznamenali je jen někteří uživatelé a zpravidla (nicméně ne vždy) šlo o přehrávání přes Google Chrome.
Teoreticky by mohlo jít o nový systém, jak by Google mohl chtít blokovat ty, kteří blokují reklamy. Serveru Venturebeat.com ale údajně jeden ze zástupců YouTube řekl, že nejde o záměr, ale o chybu v programu, kterou se teprve budou snažit najít (to, zda je to skutečně pravda, je věc druhá).
Připomeňme, že z reklam na YouTube nemá příjem jen samotný Google, ale o něco větší část jde samotným tvůrcům videa (youtuberům). Ti tedy takto mohou být placeni za natáčení videí, ať už jde o videa kvalitní nebo naopak. Někteří z nich dokonce pověsili zaměstnání na hřebík a vydělávají si právě natáčením videí.
Ač si to mnozí neuvědomují, můžeme být reklamám na YouTube vděčni za to, že se zde udrží pirátský obsah. Google totiž každé nahrané video skenuje a pokud porušuje podmínky copyrightu, smaže jej. Majitelé práv se ale mohou rozhodnout, že video na YouTube zůstane, ale bude k němu přilepena reklama a z ní pak dostanou peníze. Šťastni jsou pak všichni. Lidé, že mohou vložit a sledovat pirátský obsah na YouTube, tvůrce obsahu za to, že i přes jeho nelegální zveřejnění dostane zaplaceno a YouTube za svou provizi. Velký rozmach systémů blokování reklamy nicméně může způsobit, že tvůrci obsahu budou striktnější a nechají jej častěji mazat.
Zdroj: pcworld.com, digiday.com
Teoreticky by mohlo jít o nový systém, jak by Google mohl chtít blokovat ty, kteří blokují reklamy. Serveru Venturebeat.com ale údajně jeden ze zástupců YouTube řekl, že nejde o záměr, ale o chybu v programu, kterou se teprve budou snažit najít (to, zda je to skutečně pravda, je věc druhá).
Připomeňme, že z reklam na YouTube nemá příjem jen samotný Google, ale o něco větší část jde samotným tvůrcům videa (youtuberům). Ti tedy takto mohou být placeni za natáčení videí, ať už jde o videa kvalitní nebo naopak. Někteří z nich dokonce pověsili zaměstnání na hřebík a vydělávají si právě natáčením videí.
Ač si to mnozí neuvědomují, můžeme být reklamám na YouTube vděčni za to, že se zde udrží pirátský obsah. Google totiž každé nahrané video skenuje a pokud porušuje podmínky copyrightu, smaže jej. Majitelé práv se ale mohou rozhodnout, že video na YouTube zůstane, ale bude k němu přilepena reklama a z ní pak dostanou peníze. Šťastni jsou pak všichni. Lidé, že mohou vložit a sledovat pirátský obsah na YouTube, tvůrce obsahu za to, že i přes jeho nelegální zveřejnění dostane zaplaceno a YouTube za svou provizi. Velký rozmach systémů blokování reklamy nicméně může způsobit, že tvůrci obsahu budou striktnější a nechají jej častěji mazat.
Zdroj: pcworld.com, digiday.com