Adobe opět slaví úspěchy, je tu další rekordní čtvrtletí
16.9.2020, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Adobe vydala své hospodářské výsledky za poslední čtvrtletí a znovu se ukazuje, že se jí sázka na předplatná hodně vyplatila. Za poslední čtvrtletí dosáhla meziročního nárůstu tržeb o 14 %.
Společnosti Adobe se finančně dlouhodobě daří a poslední čtvrtletí v tomto nebylo odlišné. Její příjmy totiž meziročně (proti Q3/19) vzrostly o 14 % z 2,83 na 3,23 mld. USD, což není vůbec špatné. Naprostou většinu příjmů tvoří produkty nabízené přes předplatná, která vzrostla z 2,55 na 3,00 mld. USD (+18 %). Ta tak tvoří 93 % příjmů společnosti. Zbytek jsou ostatní produkty a služby (109, resp. 116 mil. USD).
Sám Adobe se dělá na několik divizí. Jednou z nich je Digital Media s příjmy ve výši 2,34 mld. USD (+19 %), přičemž většinu tvoří služby Creative s 1,96 mld. USD (+19 %), menší částí je Document Cloud, který rostl o 22 % na 375 mil. USD. Divize Digital Experience pak přinesla 838 mil. USD, což je o 7 % více než loni. Rostlo to tedy snad ve všech oblastech a sám Adobe během posledního čtvrtletí odkoupil od akcionářů 1,5 milionů akcií.
Důležitý je ale především zisk a ten provozní vzrostl z 854 mil. USD na 1,069 mld. USD, čistý zisk se pak zvýšil ze 793 na 955 mil. USD. To jsou opravdu působivé výsledky s vysokou provozní marží.
Zdroj: zdnet.com, businesswire.com