Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Age of Empires IV bude radit dle stylu hraní

2.12.2019, Jan Vítek, aktualita
Age of Empires IV bude radit dle stylu hraní
Chystaný titul Age of Empires IV ukazuje, že strategiím ještě neodzvonilo, ovšem to neznamená, že půjde ve všech ohledech o stále stejné hry. Jejich rozvoj dokládá třeba nová funkce pro nastavení obtížnosti. 
Age of Empires IV je titul, na jehož dostupnost si ještě nějaký ten pátek počkáme. Dosud jsme o něm věděli velice málo, ale nedávno byl ukázán alespoň trailer ukazující útok Mongolů na opevnění hájené Angličany. Nicméně samotná hra má být ještě v raném stádiu vývoje a zatím není ještě ani v alfaverzi, takže mluvit o jejím vypuštění na trh je velice předčasné. Máme tu ovšem něco jiného. 
 
 
Interview s Adamem Isgreenem, který na sérii Age of Empires pracuje jako kreativní ředitel, přineslo i otázku, jak budou lákáni noví hráči a jak chtějí vývojáři z Relic zajistit, aby je hra bavila. Isgreen odpověděl, že klíčový bude jednak design kampaní a dále to, co dosud žádný titul dané série nenabídl. Nyní ale už počítače mají dost výkonu na to, aby se využila funkce označovaná jako "analytic-based tutorialising". 
 
To znamená, že systém bude analyzovat náš styl hry a na jeho základě může udílet rady. Jde tak o průvodce či rádce do začátku, který obvykle nabízí všem ty samé rady v ten samý čas, ale to může být pro řadu lidí otravné, protože prostě už mohli dávno zjistit, jak hýbat s kamerou, zoomovat nebo přesunovat jednotky. Čili nový systém průvodce hrou by měl zjistit, že už něco umíme a pak logicky i to, že něco neumíme a to by se přitom mohlo v dané situaci hodit. V takovém případě nám to daná hra může nabídnout. 
 
Lze si představit, že půjde o nějakou formu AI, která může, ale nemusí běžet v cloudu. Ostatně Microsoft počítá s tím, že jeho nové hry budou využívat sílu cloudu a asi nejlepším příkladem může být chystaný Flight Simulator, který se ve své chystané podobě bez cloudu nemůže obejít. To už jen proto, že autoři vymodelovali celý svět a tato mapa zabere kolem dvou petabajtů dat, která se budou průběžně stahovat ze serverů. 
 
Zdroj: PCGamesN