Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AI od Google DeepMind bude veřejně hrát StarCraft II na Battle.net

12.7.2019, Jan Vítek, aktualita
AI od Google DeepMind bude veřejně hrát StarCraft II na Battle.net
Pokud si snad někdo bude chtít poměřit síly se samotnou AI DeepMind firmy Google, bude mít možnost, respektive šanci. AI totiž bude vpuštěna na Battle.net, kde bude hrát veřejné zápasy ve StarCraft II. 
Divize DeepMind společnosti Google je dobře známa vývojem svých umělých inteligencí, přičemž zrovna na začátku tohoto roku jsme psali o tom, že AI AlphaStar se poměřila ve hře StarCraft II s profesionálními hráči. AlphaStar patří mezi convolutional neural network (ConvNet), které jsou často využívány pro rozpoznávání objektů v obrazu, a tak se mohla učit sledováním záznamů zápasů kvalitních protihráčů a na tom všem se učit. AI má zde přitom stejné možnosti jako člověk, takže nejde o to, že by jí bylo umožněno provádět více akcí, než my zvládneme pomocí svých očí a rukou.
 
 
V lednu byla AlphaStar ještě relativně nevyspělá, a tak bylo možné ji nachytat na hruškách, respektive ji donutit k tomu, aby se neuměla rozhodnout, zda bude se svou vybudovanou armádou útočit, nebo se vrátí chránit základnu. Velice působivý byl ale její mikromanagement jednotek přímo v boji, a přitom, jak už bylo uvedeno, počtem svých akcí za minutu nijak nepřevyšovala lidské protihráče, spíše naopak v tom byla velice úsporná. 
 
Od té doby se AlphaStar jistě ještě zlepšila, ale i tak měla v lednu skóre 10:1 ve svůj prospěch. Nyní ji v rámci experimentu společnost Blizzard pustí na evropské servery Battle.net, kde se budou moci lidští hráči utkat v soubojích jeden na jednoho. 
 
Bohužel ale nebude možné si to zařídit tak, abychom se s AlphaStar utkali na sto procent. Pouze se budeme moci do experimentu přihlásit, čímž získáme alespoň šanci. Vypadá to také, že to bude slepý test v tom smyslu, že hráč ani nebude vědět, že ve skutečnosti bojuje proti AlphaStar. To tak bude pro testování cennější, protože hráči budou k zápasu přistupovat tak, jako obvykle a nebudou se snažit AI nějak obalamutit ve stylu, jaký je popsán výše. 
 
Blizzard nechá firmu DeepMind, aby si to celé sama spravovala a provozovala na Battle.net různé agenty. Dozvídáme se také, že AlphaStar už bude schopna bojovat za všechny tři rasy StarCraftu a neumí to už jen s Protossy jako dříve. Také už používá normální pohled kamery, zatímco dříve to byl ptačí pohled na celou mapu. A nakonec, DeepMind více omezili počet akcí za minutu (APM), ale na kolik to nebylo uvedeno. 
 
Co se týče výsledků, pak výsledný rank bude u každého hráče ovlivněn stejně, jako by hrál proti člověku. O tom, jak to celé dopadlo, si tak počteme až někdy později v práci, která bude prezentovat celý pokus. Snad se ale samotní hráči dozví alespoň zpětně, třeba po skončení celého pokusu, že hráli s AlphaStar.
 
Zdroj: Extremetech