Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AI od NVIDIE vykreslila v simulátoru řízení celé město

4.12.2018, Jan Vítek, aktualita
AI od NVIDIE vykreslila v simulátoru řízení celé město
Obrázky a video, které v tomto článku uvidíte, nejsou výsledkem klasického renderovacího enginu. Vytvořila je umělá inteligence pouze na základě vlastních zkušeností, takže jde v podstatě o její "představu" moderního města. 
Možnosti umělé inteligence nás těžko v dohledné době přestanou udivovat vzhledem k tomu, jak rychle se tento obor posunuje kupředu. AI dokáže ze silně zašumělé fotografie vytvořit čistý snímek, a to čím dál lépe. Pak tu máme také už starší příklad toho, jak AI umí ve videu změnit roční dobu, takže byla už v podstatě jen otázka času, kdy si dokáže sama tvořit celá videa. 
 
 
Výsledné video je výsledek umělé inteligence prozatím ještě podpořené renderovacím enginem, který však posloužil pouze pro vytvoření rámcového prostředí a základu, aby AI věděla, kam co umístit. Ve výsledku jde především o to, jak si město představuje vytrénovaná umělá inteligence, která byla vytvořena s využitím dlouhých záběrů z automobilu na městský provoz a staví na základě poskytnutém Unreal Enginem 4. Autoři spekulují, že by jednoho dne mohly být takto tvořeny celé hry, což by jistě posunulo "procedurálně" modelované světy na zcela novou úroveň. Však by mohly být vytvořeny jen na základě krátkého popisu, takže v důsledku by každý mohl hrát v jiném prostředí dle jeho vlastní volby a především by takové prostředí mohlo být nerozeznatelné od skutečnosti. 
 
 
Cílem projektu bylo vytvořit jednoduchý simulátor řízení auta, který by však nenavrhli lidé. Systém nejdříve potřeboval vstupní data v podobě videozáznamů, které jsou široce k dispozici díky tomu, jak mohutně se testují autonomní systémy řízení. 
 
Pak se využila segmentační síť, jejímž úkolem bylo jasně identifikovat různé objekty, jako jsou budovy, chodci, auta, stromy či jiné objekty a AI díky tomu věděla, co je co. Při trénování se zde pak využil známý přístup dvou neuronových sítí, z nichž jedna tvořila a druhá hodnotila a nutila tu první se zdokonalovat. Jde tak v podstatě o verzi toho, když se AI zdokonaluje ve hře hraním sama proti sobě. 
 
 
Unreal Engine 4 pak posloužil k vytvoření rámcového prostředí, jaké vidíte na tomto obrázku a pak už si to převzala AI, na žlutých flecích si vytvořila auta, na zelených stromy, atd. Výsledné video vypadá jako opravdový záběr z ulice, jen bychom potřebovali vyšší rozlišení pro lepší posouzení. Vykreslování zvládla karta TITAN V při 25 snímcích za sekundu. 
 
Objevil se také jeden problém s kontinuitou. Samotné AI nepřišlo nijak divné, že objekty na jednotlivých snímcích měly pokaždé jinou barvu či texturu, protože proč by mělo, že? Inženýři tak vytvořili elementární krátkodobou paměť, aby byl výsledek použitelný. A i když tak vypadá, samotní autoři poukazují na to, že od her generovaných pomocí AI můžeme být i dekády vzdálení a přirovnávají to k ray tracingu. Ten je tu s námi už hodně dlouho, ale teprve teď byl poprvé nasazen v běžném provozu a v reálném čase.