Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AI ve hře Aliens: Colonial Marines nefungovala kvůli překlepu

17.7.2018, Jan Vítek, aktualita
AI ve hře Aliens: Colonial Marines nefungovala kvůli překlepu
Po dlouhých letech se přišlo na to, proč umělá inteligence nepřátel ve hře Aliens: Colonial Marines byla tak špatná. Ukázalo se, že za to mohl prostý překlep, kvůli němuž se neaktivovala příslušná funkce.
Není divu, že hra byla často kritizována kvůli chabé umělé inteligenci nepřátel, která se omezila pouze na prostý rush, čili my bychom řekli styl "hrrr na ně". To ale bohužel nebyl zdaleka jediný problém, ale my se podíváme na to, co stálo právě za nepovedenými protivníky, kteří se také nezřídka zasekli na stropě, padali ze stěn a běhali v kolech, což rozhodně nepřidalo k atmosféře, v níž jsme se měli cítit jako lovná zvěř. 
 
 
James Dickinson, uživatel ModDB, odhalil jednoduchou opravu pro problémy vetřelců s AI, která spočívá v prosté opravě překlepu v jednom ze souborů .ini. Kvůli tomu se původně neaktivovala funkce AttachPawnToTether, která zajistí, aby vetřelci neúnavně sledovali hráče a byli agresivní. 
 
 
Pokud tedy chcete dát hře Aliens: Colonial Marines, můžete si najít konfigurační soubor PecanEngine.ini (výchozí cesta My Document/My Games/Aliens Colonial Marines/PecanGame/Config/PecanEngine.ini). V následujícím řádku pak stačí vymazat tučně zvýrazněné nadbytečné písmeno a
 
  • ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather.
Dle Dickinsona je ve hře tato oprava velice znát a ovlivňuje, jak protivníci volí svou pozici při útoku, jak hlídkují a jak využívají jednotlivé zóny obrany a útoku. Ve hře bojujeme proti tzv. Xenomorphům, kteří se klasicky spawnují v mapě a dle daného místa se spojí s danou zónou. Dle ní je určena příslušná oblast boje a únikové body, díky nimž se může Xenomorph navázat na jinou zónu a hráče se pokusit napadnout z jiné strany. 
 
Je opravdu zajímavé, že taková triviální chyba vydržela pět let bez povšimnutí, či alespoň to tak vypadá a v podstatě zbytečně přispěla k pohřbení tohoto titulu, jehož téma a spojení s univerzem Vetřelce mu mělo přiblížit snadný úspěch.  
 
Zdroj: PCGamer