Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
27.8.2024, Milan Šurkala, aktualita
Nízký herní výkon Ryzemů 9000 v recenzích má svůj původ v ne zrovna ideální správě procesoru operačním systémem Windows 11. Nyní vychází aktualizace a dočkali jsme se velmi výrazného 11% nárůstu herního výkonu.
Lukáš Petříček (296) | 28.8.20249:53
Podle mě je to špatný úhel pohledu. Nic nenavyšuje, jen dorovnává to velký špatný. Tj. 24H2 není tak dobrá, ale 23H2 tak špatná. Zajímalo by mě i srovnání s W10. ;­-)
Odpovědět0  0
JakubL (246) | 28.8.20248:47
Mě by zajímal ještě výkon Ryzenů 5000 po této opravě, těm by měla také přinést nějaký nárust výkonu.
Odpovědět3  0
Lukáš Petříček (296) | 28.8.20249:54
Přesně. A srovnání s W10.
Odpovědět2  0
Parkuta (30) | 27.8.202420:52
"To znamená, že pokud je vaším hlavním zájmem výkon ve Photoshopu, relativně cenově dostupný AMD Ryzen 7 9700X je v současnosti nejrychlejším dostupným procesorem, který poráží dražší Ryzeny 9 9900X a 9950X ­(a špičkový Intel Core i9 14900K­) o něco více než 10 %. Pokud je Photoshop spíše sekundární aplikací ve vašem pracovním postupu, může být stále lepší volbou procesor Ryzen 9 nebo Intel Core, ale pro samotný Photoshop je 9700X králem.­"


Zdroj: https:­/­/www.pugetsystems.com
Odpovědět0  2
Bison (879) | 27.8.202416:12
Spolupráca medzi MS a AMD musí byť na nízkej úrovni, ak to majú takto ­"odladené­", zároveň to hovorí o nezáujme zo strany AMD, mať HW s takou podporou je na nezaplatenie. Lisa sa začína javiť ako fakt neschopná manažérka, pod sebou má tých najšikovnejších volov.
Odpovědět0  13
HoCh (333) | 27.8.202420:31
Ze se od ni nenechas najmout, abys ji radil jak ma veci delat spravne.
Odpovědět7  0
Rafan (348) | 27.8.202421:44
Né nadarmo se říkalo PC platformě WinTel. MS skoro vždycky házel na AMD bobek a upozaďoval jí. Zatím co pokud šlo o Intel, tak se u MS mohli přetrhnout. I když ty kopyta u MS to kolikrát posrali i s podporou Intelu. Ale i tak byl Intel jediný koho bral MS vážně.
Odpovědět3  0
Tech-boy.lukas (1496) | 28.8.202414:21
ta vaše averze vůči amd potažmo Lise je neskutečná. Aspoň je vidět nějaký pokrok i když tady se zrovna moc nepovedl, ale jde opravit softwarovým zásahem. Já bych se spíše zamyslel nad refreshema intelu, a navíc skoro třema po sobě. Logicky co mohu už po třetí vylepšit? Nebo spíše co jsem vydal ošulené že to šlo vylepšit
Odpovědět1  0
rizecek (247) | 27.8.202415:01
A teď by mě zajímalo čí je tohle chyba.. AMD ? Microsoftu...
To se dnes prostě nic netestuje a rovnou to putuje sakra do obchodů ?
Prodat nám kusy, kde dostaneme výkon, až po updatu... Kde s dalším updatem budou lidi zase na o 10% chudší. Nevím, že musejí být furt s něčím problémy a doplácíme na to my. Zákazníci.
Ale i tak mi ten Ryzen 9000 nepříjde jako dobrá koupě. Říkali levnější a úspornější, ale mě to příjde s cenami i spotřebou při hraní stejné jako Ryzen 7000. Kdyby aspoň došlo na navýšení jader, ale ani to se nestalo.
Odpovědět2  1
HoCh (333) | 27.8.202415:15
Ta úprava woken zvedla fps ve hrách i u řady 7000, i když o něco méně.

Ale normální lidi to ­(nej­)spíš nezajímá, protože to zvyšování fps, které se objevuje v testech, je měřené na GPU 4090 při rozlišení 1920x1080 a při fps několik stovek. Řešit zvýšení fps z třeba 300 o 11% může jen hnidopich. Normální člověk má slabší grafiku a případně větší rozlišení a tam na CPU v podstatě nezáleží, protože fps limituje výkon gpu a ne cpu.
Odpovědět3  2
Terepin (78) | 27.8.202417:21
To nie je vždy pravda. Mám kombo 4070 Ti + 5800X3D a sú hry, v ktorý aj v rozlíšení 1440p nestíha CPU. Táto zastaralá mentalita, že ­"na CPU nezáleží­" už fakt musí konečne vymrieť.
Odpovědět1  4
rizecek (247) | 27.8.202418:43
Spíš by mělo přestat to, že veškerá optimalizace hry se nechá pouze na DLSS.
Si srovnej Modern warfare 1+2+3. Graficky skoro nerozeznatelný, ale na 5800x3d dostaneš výkon v MW3, jako s 3700x v MW 2019.
Neustále, aby člověk řešil bottlneck, když ty hry vypadají jak hnuj. A pak se najde hra, která vypadá lépe a chodí 2x lépe.
To co dnes zvládne 7800x3d by v pohodě zvládla 10700K, kdyby slavní vývojáři si s tím dali trochu práce.
S tím co tu dnes máme bych si pomalu představoval grafiku podobnou Crysis 3 s desktrukcí Battlefield, ale místo toho dostáváme hry jako třeba ty Call of Duty, kde to vypadá průměrně a můžeme být rádi, že po granátu to udělá nějaký efekt do země.
Odpovědět4  2
HoCh (333) | 27.8.202420:36
Muzes upresnit, co to znamena nestiha cpu? O jak velky podil her se jedna, o ktere konkretne a na jakych fps?
Odpovědět2  0
Terepin (78) | 27.8.202422:40
Znamená to, že CPU brzdí GPU. Stačí si pozrieť recenzie od Hardware Unboxed alebo Gamers Nexus, kde aj v 1440p škáluje výkon procesorov.
Odpovědět1  3
HoCh (333) | 28.8.20247:12
Já se ptal, jak, kde a za jakých okolností se projevuje brždění her kvůli CPU u tebe a v čem tě to omezuje. Neptal jsem se, co píší do testů HWU, nebo GN.
Odpovědět4  0
Terepin (78) | 28.8.20247:57
Ja som ti na to odpovedal: CPU brzdí GPU.
Odpovědět1  3
rizecek (247) | 28.8.202415:33
Tak cpu ti vždy bude brzdit v 1080P gpu, ale dejme tomu, že Battlefield 2042 na 8700K 5GHz a 3600MHZ CL16 nedáš víc jak na 100­-110FPS, kde už je karta 2080 ­/ Ti ­/ 3080 limitovaná a rozdíl ve hře oproti Battlefield V ? Nikde. Jen se změnilo prostředí a grafika mi příjde i relativně stejná.
PC je dneska prostě jenom zlodějna. Vždy jsem byl nadšený z cpu a gpu co výjde, ale dnes to vnímám pomalu spíš jako zbytečné produkty, kde se to spíše uplatní v AI segmentu.
RTX 4000 má sice dobrou efektivitu, ale vsadím se, že RTX 5000 bude na stejném výrobním procesu. Budou ty karty zase pěkně žrát a taková 12900K už ve 1440P možná i při těch ultra detailech to bude brzdit.
Zatím co třeba z Modern Warfare 3 vytáhneš třeba 200FPS, tak výjdou dva díly Call of Duty a jsi na to 130.
Prostě celá optimalizace her zmizela. A mě rozhodně nikdo nedonutí používat ten frame generation, kde ti to vylepší jen plynulost na monitoru, ale latence myši je stejná jako na těch FPS z kterých se to dopočítávalo.
Ale takhle to bylo vždycky, ale ne tak v krátkém intervalu. Dneska pomalu, aby si člověk každé 2­-3 roky kupoval novou desku s cpu, aby dostal vůbec v 1080P stabilně 144FPS v kompetetitvních hrách
Odpovědět0  1
Dan8 (14) | 27.8.202415:31
V AMD to prý testovali, jenže jim to běželo pod admin účtem a tam se to neprojevilo :)
Odpovědět1  0
Bespi (166) | 27.8.202420:41
Hloupost, i v aplikacich jsou bezne chyby, jejichz odstraneni zvedne vykon i o 1000%.
Odpovědět3  0
cztajtrlik (57) | 27.8.202422:05
Jako pisu tu stale o zklamani ze Zen 5.

Na druhou stranu pri komplexnosti CPU­/GPU a navazanych myriad kombinaci v ramci x64 ekosystemu je jasne, ze problemy byli, jsou a v budoucnu budou spise pribyvat, nez ubyvat.

Uz jen kdyz se na to podivam uplne zkriplenou BFU optikou ­- 8.315 miliard tranzistoru na 70,5 mm2 CCD u Zen 5. To je 118 milionu tranzistoru na 1 milimetru!!!. Jasne, vim, co je technicky za tim, ale i presto je to pro me magie ­(­(c­) A.C.Clark­) a neprestava me to fascinovat. A ze to drzi pohromade proste nechapu.

Chci tim jen rict, ze je uplne fuk hledat vinika. Proste je normalni, ze AMD trkne az po 3 generacich, ze v budoucnu budou testovat v obyc. admin­/user modu. Proste to i pres tu komplexitu nikoho netrkne, dokud ten propad netluce do oci.

Obecne ­- kdyby se nasel tym, ktery nejakej engine bude optimalizovat 7 let, meli bychom uz davno fotorealismus na monitorech. A ne jen na screenshotech. No jo no, driv byly motorem obmeny hw nesmyslne pozadavky novych verzi Windows­/Office. Dneska to jsou neoptimalizovane hry a neoptimalizovane render programy. Pokazde se najde neco novyho. Je to ticha dohoda ­- vzdyt by vyrobci grafik i procaku prisli na buben :­). Nebo museli trojnasobne zdrazit ­- protoze by se hw obmenoval az po sve smrti ­- tak jednou za 15 let.
Odpovědět1  1
Bespi (166) | 28.8.20247:41
Obavam se ze ty hry jsou milionkrat lepe optimalizovane nez firemni a kancelarsky SW. O aplikacich na telefonech nemluve.
Odpovědět1  0
Parkuta (30) | 27.8.202413:40
Tak z výsledků nových Ryzenů jsem dost rozpačitý. U nové architektury bych opravdu čekal nějaký výraznější nárůst výkonu oproti starší generaci. Tak zvýšení výkonu tu jistě podle některých testů opravdu je, ale rozhodně to nepřesvědčuje k nějakému upgrade. Spíše to nabádá k nákupu mnohem levnějších Ryzenů 7000, které svým výkonem nijak ­(nebo vůbec­) výrazně nezaostávají. No, podle mě se AMD moc nevytahlo.
Odpovědět5  2
snajprik (1640) | 27.8.202414:04
Intelu od 2008 do 2017 narastol vykon o 7% a ludia s nadšenim ich kupovali aj za 2x vyšiu cenu tak že tych 13% navyše zase š čim porovnavaš :­)
Tiež mam doma 7950 a je pravda že neplanujem ju meniť za 9950 tych 13% nejak mi žili netrha, na druhej strane keby som mal meniť za niečo staršie tak už rada 5950 je o 50% pomalšia ako 9950 tu už si trošku polepšiš a ked maš nejake 8 jadro ešte staršie tu už niet nad čim rozmyšlať max počkať ešte do X3D čo zrazi ceny 9000X
Odpovědět6  0
danno (337) | 27.8.202414:17
Asi mal na mysli medzigeneračný nárast výkonu cca 2% ­(HUB priemer 40 hier­) pri 9700X oproti 7700X.
Odpovědět2  0
HoCh (333) | 27.8.202415:14
odstraněná duplicita
Odpovědět0  0
tomasjerry (230) | 28.8.20248:07
Ja mam doma 3700x s 2080Ti. Planujem menit az ked dojdu X3D. U mna to zmysel ma mozno uz aj teraz, ale zatial nepocitujem potrebu to menit, lebo nehram az tak super narocne hry na mojom 2 K monitore. Asi ma tie nove gamesti tak moc nechytili.
Odpovědět1  0
JakubL (246) | 28.8.20248:46
Ono ale tohle není nic nového ani neobvyklého. Zpravidla vždy, když vyjde nová generace CPU, je ta starší výkohnější a nabízí lepší poměr cena­/výkon.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.