Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Alphabet poprvé vykázal meziroční pokles příjmů, mohou za to reklamy Googlu

31.7.2020, Milan Šurkala, aktualita
Alphabet poprvé vykázal meziroční pokles příjmů, mohou za to reklamy Googlu
Alphabet, mateřská společnost Googlu, poprvé v historii vykázala meziroční pokles příjmů. Za propadem stojí zejména reklamy Googlu, které výrazně ovlivnila koronavirová pandemie a značný odliv inzerentů.
Zatímco v Applu mohli s dosaženými výsledky za uplynulé čtvrtletí hodně slavit, u Alphabetu, který je mateřskou společností Googlu, už takové nadšení nepanovalo. Stále však šlo ale o velmi dobré výsledky a v předburzovním obchodování hodnota akcií vzrostla o 0,6 %. Příjmy nicmén poprvé v historii meziročně klesly (v Q2/20 proti Q2/19), a to z 38,9 na 38,3 mld. USD, což je 2% pokles. Příznivé je to, že pokles je mnohem menší, než se očekával. Méně příjemné je to u zisku, kde došlo k poklesu z 9,18 na 6,38 mld. USD a provozní marže se tak snížila ze 24 % na 17 %. Čistý zisk pak klesl z 9,95 na 6,96 mld. USD. A asi nikoho nepřekvapí, že za tím stojí koronavirová pandemie.
 
Google logo
 
Ta totiž výrazně ovlivnila stěžejní byznys Alphabetu, vyhledávání v Googlu a reklamy, kde došlo k poklesu z 23,6 na 21,3 mld. USD (-9,8 %). Nejistá doba výrazně snížila chuť inzerentů dávat peníze do reklamy, což se negativně projevilo na hospodaření Googlu. Naopak v případě reklam na YouTube sice také došlo nejprve k propadu, ale ten z toho ve výsledku vyšel lépe a příjmy zvýšil z 3,6 na 3,81 mld. USD (+5,8 %). Stejně jako u Applu, i zde měla koronavirová pandemie dobrý dopad na online práci a výuku, takže služby Google Cloud meziročně vzrostly o 43,2 % z 2,1 na 3,0 mld. USD.