Alphabet poprvé vykázal meziroční pokles příjmů, mohou za to reklamy Googlu
31.7.2020, Milan Šurkala, aktualita
Alphabet, mateřská společnost Googlu, poprvé v historii vykázala meziroční pokles příjmů. Za propadem stojí zejména reklamy Googlu, které výrazně ovlivnila koronavirová pandemie a značný odliv inzerentů.
Zatímco v Applu mohli s dosaženými výsledky za uplynulé čtvrtletí hodně slavit, u Alphabetu, který je mateřskou společností Googlu, už takové nadšení nepanovalo. Stále však šlo ale o velmi dobré výsledky a v předburzovním obchodování hodnota akcií vzrostla o 0,6 %. Příjmy nicmén poprvé v historii meziročně klesly (v Q2/20 proti Q2/19), a to z 38,9 na 38,3 mld. USD, což je 2% pokles. Příznivé je to, že pokles je mnohem menší, než se očekával. Méně příjemné je to u zisku, kde došlo k poklesu z 9,18 na 6,38 mld. USD a provozní marže se tak snížila ze 24 % na 17 %. Čistý zisk pak klesl z 9,95 na 6,96 mld. USD. A asi nikoho nepřekvapí, že za tím stojí koronavirová pandemie.
Ta totiž výrazně ovlivnila stěžejní byznys Alphabetu, vyhledávání v Googlu a reklamy, kde došlo k poklesu z 23,6 na 21,3 mld. USD (-9,8 %). Nejistá doba výrazně snížila chuť inzerentů dávat peníze do reklamy, což se negativně projevilo na hospodaření Googlu. Naopak v případě reklam na YouTube sice také došlo nejprve k propadu, ale ten z toho ve výsledku vyšel lépe a příjmy zvýšil z 3,6 na 3,81 mld. USD (+5,8 %). Stejně jako u Applu, i zde měla koronavirová pandemie dobrý dopad na online práci a výuku, takže služby Google Cloud meziročně vzrostly o 43,2 % z 2,1 na 3,0 mld. USD.
Zdroj: theverge.com, abc.xyz