Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Amatérský mod pro Cyberpunk 2077 zařídil podporu FSR 2.0: dvojnásobné FPS

27.6.2022, Jan Vítek, aktualita
Amatérský mod pro Cyberpunk 2077 zařídil podporu FSR 2.0: dvojnásobné FPS
Na serveru NexusMods se objevila modifikace pro hru Cyberpunk 2077, která v ní dokáže zprovoznit technologii AMD FSR 2.0. Lze očekávat bugy, ale také velice výrazný nárůst výkonu, což se cení. 
PotatoOfDoom1337 nabízí svou modifikaci s krátkým a jednoduchým návodem na zprovoznění. Stačí jen mezi herní data ve složce hry s hlavním .exe souborem nakopírovat tři soubory a spustit jeden .reg soubor s právy admina a ve hře samotné si pak už jen zvolit FSR 2.0. 
 
FSR 2.0 balanced, kvalita na max
 
Když si okolní snímky uložíte a prohlédnete (nebo jen otevřete v nové záložce), ihned je vidět obrovský rozdíl mezi FSR 1.0 a 2.0. Na prvním už je použito FSR 2.0 s kvalitou balanced a s cílovým rozlišením Full HD. Výsledek vypadá velice dobře s ostrými detaily, zatímco snímek upscalovaný pomocí FSR 1.0 je prostě rozmazaný se ztrácejícími se detaily. 
 
FSR 1.0 balanced, kvalita na max
 
Autor přitom tvrdí, že díky své modifikaci může tuto hru nyní spustit v rozlišení Ultra HD na své GeForce GTX 1080, a dosáhne přitom cca dvojnásobných 45 FPS. Od MxBenchmarkPC tu máme také už srovnávací video: 
 
 
Tento mod je pochopitelně možné použít leda na vlastní nebezpečí, ovšem instalaci hry by rozbít neměl a pokud se snad jeho vinou objeví nějaké problémy, pak je k dispozici i .reg soubor pro odinstalování, přičemž ostatní data stačí ze složky hry prostě smazat. A pak je třeba ještě poukázat na to, že pokud v Cyberpunku jinak používáte DLSS, pak tato modifikace tuto technologii vyřadí, nicméně když je k dispozici DLSS, není třeba šaškovat s neoficiálním FSR. 
 
Cyberpunk 2077 by ale mohl dostat oficiální podporu FSR 2.0 už brzy, neboť dle samotného AMD je taková implementace v případě her podporujících DLSS 2.x otázkou tří dní. Nicméně pokud na tuto hru platí prostá výměna původních souborů či nakopírování nových a změna v registrech, lze předpokládat, že takový postup bude možné využít i u dalších her. Ostatně v případě DLSS 2.x je možné snad ve všech relevantních případech povýšit na novější verzí pouze využitím rovněž novější knihovny. AMD navíc minulý týden zveřejnilo zdrojové kódy své FSR 2.0.