Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
12.7.2007, Petr Popelka, článek
V tomto článku se podíváme blíže na nové čipové sady z produkce společnosti AMD s názvy 690G a 690V. Řekneme si, co od těchto čipsetů můžeme očekávat a také si uvedeme rozdíly mezi nimi.
mach4 (1) | 24.7.200719:54
další info o HTPC http:­/­/www.mach4.cz
Odpovědět0  0
jura5 (5) | 18.7.200714:52
Jak jsem již psal výše mám tu desku připojenou přes HDMI na LCD TV Sony. Jediné jakos­-takos funkční nastavení je přes nastavení ve Windows 1360*768, ale pořád je to nějak máznuté. Přes Catalyst Control Center v sekci HDTV jsem z toho žádnou funkční kombinaci nedostal. Že to není televizí je ověřeno na zánovním TV Samsung.
Odpovědět0  0
clovek1 (7) | 18.7.200716:10
nemas tam nahodou overscan ?
ako mas nakonfigurovany MCE pod vista ­(zobrazovanie ako na flat panel, alebo tv­) ?
pustas to cez HDMI alebo cez D­-SUB ?
rozmazana je aj pracovna plocha vo windowse, alebo len filmy­/media center menu ?
Odpovědět0  0
jura5 (5) | 18.7.200716:35
Overscan je vlastnost televizoru ? Konfigurovatelná ?
MCE tam zatím vůbec nemám, jsou to holé W­-XP, MCE mělo být ze začátku nahrazeno utilitou dodanou ke case.
Propojení je HDMI ­- HDMI , moje Sony nic jiného nemá.
Rozmazaná je pracovní plocha Winsů, s filmama jsem si ještě moc nehrál.
Odpovědět0  0
clovek1 (7) | 18.7.200716:53
-overscan je vlastnost TV, nie je to vlastnosti HTPC alebo akehokolvek zdroja signalu­(TV, DVD, ...­)
-priklady overscanu so zrozumitelnymi obrazkami:
http:­/­/www.mastersofcinema.org­/reviews­/03lookingbeyond.htm
-overscan sposobi, ze ak nastavis 1360x768, tak TV v skutocnosti vstrihne z obrazu napr. 1284x725 a roztiahne to na 1360x768. co je potom rozmazane. miera overscanu zalezi od konkretneho pristroja, niektore zdroje uvadzaju pri niektorych pristrojoch az 30% ­(!­) obrazoveho signalu.
- vista MCE povazujem za najlepsie MCE aplikaciu v sucasnosti. co sa tyka kvality, designu, kompatiblity ako so SW tak s HW. odporucam vyskusat. obsahuje ho Vista Home Premium a Vista Ultimate, spusta sa ako normalny program.
- v pracovnej ploche windows vidis celu spodnu listu ? alebo vidis len vrch listy ­(tak som to videl cez HDMI ja­).
Odpovědět0  0
9z9 (27) | 18.7.200720:48
Kdyz nastavis v driverech, aby ti nic neroztahoval, tak by s tim TV prece nemela nic delat. Ne ? Nebo jsem takovou jeste nevidel.
Visty MCE ­- zkousel jsem je chvilku, ale radeji se zeptat tebe: uz umi poustet 2CD AVIcka jako jeden film ci jeden playlist ? Media Portal to umi ­(a funguje skvele­).
Odpovědět0  0
clovek1 (7) | 18.7.200721:39
tak to si asi toho malo videl.
pokial viem, tak kazdy TV roztahuje signal na analogovom TV vstupe a HDMI. neroztahuje na D­-SUB.
aj normalne televizne vysielanie je roztiahnute a zobrazuje len stred obrazu.
dovodom boli kedysi vlastnosti analogovych TV prijimacov, tvar obrazovky atd.
.
2CD AVI som pustal viacere, musel som rucne spustit druhe CD2 AVI. nemal som s tym velky problem, boli to cca 4 kliknutia naviac.
vacsi problem som mal, ked Media Portal nedokazal pracovat s mojou TV kartou, nedokazal ladit atd.
Odpovědět0  0
9z9 (27) | 19.7.200711:39
ta moje schitka TV umi 1:1 i na Dsubu i na HDMI. Tusim ze LG to taky zvladala. Vic jsem tehdy v ruce nemel a dalsi info cerpal z prislusne sekce na foru TVFreaku.
Odpovědět0  0
sono | 20.7.20079:12
LG umí jako jediný výrobce 1:1 na všech vstupech
Odpovědět0  0
9z9 (27) | 18.7.200720:45
Nastav si v ovladacich ATIny 1:1, tj. mel by jsi pak na TV mit cerny prouzek vlevo a vpravo ­(1360*768 vs 1366*768­). Na moji TV to funguje. Ideal by bylo donutit x1250 nastavit 1366*768 ­- ta moje na Asus desce to rozliseni mela, ale pri propojeni Dsub i DVI­-HDMI nefungovalo a TV se prepinala do 1080i rezimu. Ja jsem uz 690G hodil za hlavu. K cemu mi je deska za 2000kc, kdyz do ni musim dat grafiku za dalsich 1500, jen proto abych mel 1:1 obraz ?
Odpovědět0  0
mp4-1 | 19.7.20077:35
Tak to si ma nepotesil.
Je to na figu ked je problem so zobrazenim na LCD.
Planoval som kupit k svojmu HTPC s doskou ASUS HDMI nejaky lacny LCD TV a pripojit to cez DVI alebo HDMI a pustat na to filmy + sledovanie DVB­-S na Skystar2.
Mne AMD 690G chipset vyhovuje ma mam nizku spotrebu cca 45W.
Odpovědět0  0
9z9 (27) | 19.7.200711:41
tu spotrebu jsi necim meril nebo veris nejakym udajuj vyrobce ? Po tom co vsichni vychvalovali jak je chipset studeny jsem byl nemile prekvapenej jak topi :­-/
Odpovědět0  0
mp4-1 | 19.7.200712:20
spotrebu som meral pomocou meraka z Conradu.
Mas zapnutu funkciu Cool&Quiet ?
Aj niekto iny ma taku istu spotrebu vid.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Pif666 | 19.7.200714:28
Biostar R690, A64 3800+ X2 ­(2000@2400­), 1GB DDR, TV karta, 2 Disky, DVD idle nejakych 58W. Merane conradom aj UPS. Celkom studeny chipset
Odpovědět0  0
sono | 24.7.200719:58
Odpovědět0  0
9z9 (27) | 17.7.200710:06
K cemu byl vlastne ten clanek ? Jsou to jen prelozene reklamni zvasty, ktere byly vsude jinde o mesice driv.
Co me zajimalo tu stejne neni receno ­- x1250 ­- nemoznost nastavit na DVI 1366*768 ­- tedy nevhodne pro pripojeni HD Ready TV. Pritom na ostatnich X1xxx kartach to problemy necini.
Teplota cipsetu ­- rozhodne neni nizka ­- pece jen o trochu min jak nv6100.
Jak nekdo nahore psal, ze HTPC chce i kvuli routeru, ze se nevypina. Proc by se HTPC nemelo vypinat ?? Jednim stiskem DO je behem par sekund prepnuto do S3 stavu a behem dalsich cca 3s probuzeno. Proc by melo porad jet ? Router za par stovek vyjde mnohem levneji a za chvilku se zaplati.

ad majitele desek a HDready TV: jak to mate nastavene pro pixel mapping 1:1 ? Skrz TV ­(tj 1360*768 a cerne boky­) nebo jedete opravdu 1366*768 v 1:1 ?
Odpovědět0  0
mp4-1 | 18.7.200715:16
ale ked tam pridam externu gr.kartu x1300 tak pridem o vystup SPDIF ­(ten mam pusteny na externe repraky Logitech 5500 THX­) a HDMI co je na tej karte ktora ide do PCI Express 16x
vid. [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
9z9 (27) | 18.7.200720:41
Nejsem si jist, proc by jsi mel prijit o SPDIF. Ja pouzivam teda analogove propojeni ­(5.1­), ale to by melo byt jedno ne ? A HDMI je zbytecne, pouzijes kabel DVI­-HDMI.
Odpovědět0  0
clovek1 (7) | 18.7.200721:35
tak mne teda rozhodnie nie je jedno, ci zvuk pustam do HIFI receivera analogovo alebo cez SPDIF.
Odpovědět0  0
mp4-1 | 19.7.20077:17
presne tak, ani mne to nie je jedno ci analog alebo dig, SPDIF
Odpovědět0  0
clovek1 (7) | 19.7.200710:43
SPDIF je jeden kablik ­(optika, koaxial­) a navyse pre kazdy vstup ­(TV, DVD, ...­) je extra SPDIF vstup, je to digitalne.
pre analog byva na zosilovaci zvycajne menej analogovych vstupov, nie je tam ziadna ochrana voci sumu.
jednoznacne suhlasim s pouzivanim SPDIF.
Odpovědět0  0
johny_b | 19.7.200711:18
on skor myslel, ze ked pripoji externu grafiku, tak nepride o spdif. nie ze analog a digital je to iste
Odpovědět0  0
9z9 (27) | 19.7.200711:42
presne tak. Nemelo z toho vypadnout, ze SPDIF = analog !
Odpovědět0  0
mp4-1 | 20.7.20077:38
ja len ze ked strcim do PCI­-E 16x externu grafiku tak potom odtial musim vybrat tuto rozsirujucu kartu s vystupom HDMI, SPDIF, S­-Video ­- [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Takze nebudem mat kde strcit kabel od zosilovaca, kedze ta karta bude nahradena exter.grafikou
Odpovědět0  0
jajajaja | 20.7.200710:14
a to nema este jeden spdif vystup, ta doska? ak nie, potom asi uz len dalsia zvukovka pomoze...
Odpovědět0  0
mp4-1 | 20.7.200712:27
nie iny vystup SPDIF nema.
Z maticnej dosky ide kablik do tej rozsirujucej karty ktora sa dava do PCI­-E 16x.
Odpovědět0  0
mp4 (1) | 14.7.200717:37
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]



Odpovědět0  0
lll | 14.7.200710:45
Kroutím hlavou nad tím, že si SHW dovolí uvést článek postavený jen na faktech poskytnutých výrobcem v době, kdy česká konkurence má vše dávnou vyzkoušeno a otestováno...
Odpovědět0  0
lll | 13.7.20079:23
nic proti článku, je stále užitečný, ale použít slovo nové, pro uvedené čipsety je fakt MIMO :D
Odpovědět0  0
lll | 13.7.20079:27
Další perla: neposlední řadě čipset také splňuje veškeré požadavky pro přehrávání HD videa a práci s HD DVD a Blu­-Ray disky. Za tyto vymoženosti vděčíme především grafice Radeon x1250, která v současnosti patří mezi to nejlepší, co se dá na poli integrovaých grafických čipů sehnat.

X1250 na přehrávání všech BR a HD DVD určitě nestačí!!! Musíte úpoužít buďto jinou VGA nebo silné CPU...
Odpovědět0  0
Petr Popelka (251) | 13.7.200716:02
Tyto informace vycházejí přímo ze specifikací výrobce. Dle nich by nemělo by činit problém ani přehrávání 1080p videa. Na zahraničních fórech jsem však narazil na problémy s 1080p, které jsou zřejmě způsobeny zatím ne zcela odladěnými ovladači. 720p by ale nemělo činit sebemenší problém. Vše se ale ukáže až s praktickými testy, které prozatím nejsou. Ještě jednou ale opakuji, že informace v článku vycházejí pouze ze specifikací AMD. Ovšem to, že x1250 je prozatím nejlepším integrovaným grafickým čipem, je pravda ­- kromě konkurence v GeForce 7050 PV neznám lepší IGP pro HTPC.
Odpovědět0  0
misko | 12.7.200719:24
Aky by ste doporucili lacny a hlavne s co najnizsou spotrebou procesor co dokaze spracovat HD video k tymto doskam?
Odpovědět0  0
FrantaH (9) | 12.7.200720:04
Kup AMD Athlon 64 X2 3800+ EE SFF BOX, má spotřebu jen 35W. Je to Windsor ­(90nm­). Ten bude stačit. HD dekodovani zajisti chipset. Procesor je tam jen na ozdobu :)
Odpovědět0  0
Kucka Mucka | 12.7.200718:13
Nevíte, jestli někde nejsou benchmarky té integrované karty? Zajímalo by mě srovnání se staršími Radeony ­(9550, 9600...­).
Odpovědět0  0
FrantaH (9) | 12.7.200718:30
Je to tak na stejno. V druhém PC jsem měl 9550, kterou jsem pak vymenil za 9600XT. Výkonově jsem to porovnaval v B03. X1250 je zhruba nekde o 100bodu níž než 9600XT. ­(Je to už ale 2 měsíce nazpet, takže snad mě neklame paměť­).
Odpovědět0  0
denon (10) | 12.7.200716:59
na me desce ASUS M2A­-VM funguji teplotni cidla jak na CPU tak na MB bezproblemu, problem u tohoto chipsetu je, ze se mi na mem LCD monitoru obcas po prepnuti rozliseni nebo frekvence zobrazi jakesi cervene zkresleni, vypada to jakoby se prehrivala integrovana grafika, ale staci pouze prepnout do jineho rozliseni a zpet a cervenene tecky zmizi.
A jeste, nevim jak u jinych typu tesek s timto chipsetem,ale u te moji se nesnazte pro integrovanou grafiku nahrat jiny Catalyst nez je pribaleny 7.2, protoze jinak se vyskytnou problemy jako restart bez varovani apod. :­) jinak jsem ale s touto deskou spokojen,vykon integrovane karty je solidni i kdyz s high­-endem se porovnat vubec neda
Odpovědět0  0
FrantaH (9) | 12.7.200717:22
Neblikají ti náhodou ty červené tečky? Já mel tenhle problém při maximálním rozlišení v 75Hz.­(byly rozesety po celé obrazovce, speciálně při více­-bitových barvách­) Příčinou byla chyba v DVI kabelu. Kabel jsem vyměnil a jede to OK.

Ty restarty mi to dělalo v Catalyst 7.4 a 7.5.
7.6 Fungují gud. Teplota mého chipsetu je teď 34 stupňů. Procák 24.

Tohle PC mam zaple celý den. Kdybych si pořídil nějaký high­-end, asi bych si musel vzít druhou hypoteku, abych zaplatil účet za elektriku.

Odpovědět0  0
denon (10) | 12.7.200717:31
Jo přesně jsou to takové červené tečky, kabel jsem dostal k monitoru,divné je že ty tečky zmizí po změně rozlišení,no nedělá to zase tak často tak to zatím nebudu řešit.
Takže 7.6 je už ok?no nevím,XPčka jsem po instalaci desky do bedny instaloval už tak třikrát,tak ty Catalysty zatím nechám být :­).
Mě PC probe ukazuje CPU 29 a MB 32 takže to ujde,samozřejmě se zapnutým cool n quiet a Q­-Fanem a taky mám do bedny přidané dva ventilátory jeden ­(120mm­) fučí dovnitř druhý ­(90mm­)...ven :­)
Odpovědět0  0
FrantaH (9) | 12.7.200717:57
Mě to dělal taky kabel co jsem dostal k monitoru. Nemáš čistě náhodou BenQ 91GP?
Odpovědět0  0
denon (10) | 12.7.200718:01
ne, mám acer AL1916, ale asi kvalita kabelů k monitoru nebude nijak valná
Odpovědět0  0
FrantaH (9) | 12.7.200718:08
:­))
Odpovědět0  0
sono | 13.7.200713:11
V elektronice problém není. Problém je v televizi ­- žádná HD Ready LCD Sony ­(1366x768­) neumí přes HDMI 1:1. Musíš to propojit přes VGA.
Odpovědět0  0
sono | 13.7.200713:14
Sem trošku ulít někam jinam .­))
Odpovědět0  0
ptipi (139) | 12.7.200714:05
Je to trochu OT, ale chctěl bych se zeptat, jestli někdo nezná základní desku s DVI­-D nebo HDMI 1.3?
Odpovědět0  0
mrQ | 12.7.200714:02
pls kdo mate: jeste jsem nevidel desku s timhle chipsetem, ktery by fungovalo teplotni cidlo pro procesor ­- jak je to u vas prosim? zatim jsem videl tri a slysel o dvou ­( 3 msi, 1 gigabyte, 1 biostar ­) diky
Odpovědět0  0
d.i.i.m. | 12.7.200712:29
Zvažuji koupi notebooku s M690T. Nevíte někdo, jak si tento chipset vede ve srovnání konkurenčních řešení intelu?
Odpovědět0  0
jura5 (5) | 12.7.200712:12
Na základě výše uvedené desky jsem si postavil něco jako HTPC a připojil to přes HDMI port na LCD TV Sony. Z dosažené kvality obrazu jsem přes dlouhé laborování mírně řečeno rozpačitý. Stále mám pocit, že zobrazení není nativní ­(pixel na pixel­) a je nějak máznuté. Máte někdo podobnou sestavu? Jaké jsou Vaše zkušenosti? S jakým nastavením to provozujete? Catalysty mám v.7.6.
Odpovědět0  0
Sunkione | 12.7.200712:18
Velmi strucna odpoved je Sony. Zo Samsungom by si take problemy nemal to mi ver viem o com rozpravam.
Odpovědět0  0
jura5 (5) | 12.7.200713:01
Můžeš to prosím trochu rozvést. To mám reklamovat nebo vrátit televizi??
Odpovědět0  0
Pif (94) | 12.7.200713:14
Zda sa mi blbost zvalovat problemy na TV, najlepsie by bolo keby si mal moznost skusit iny zdroj signalu ... nahodou nemas na tv vga­-in, potom by si mohol porovnavat. ... a este nemas zapnute cleartype? Pismena hned vyzeraju trosku neostre :­)­))
Odpovědět0  0
Sunkione | 12.7.200713:21
Reklamacia ti tu asi nepomoze ale skus telku z pc zapojit cez komponent vstup, uvidis ci je nejaky rozdie. Vyskusaj este pripojit HDMI DVD, tam by to malo byt ale ok.
P.S: Sony nemaju bohvie aku elektroniku co pchaju do tych LCD a pritom panely maju spickovej kvality samozrejme ze su Samsung LCD. Ale elektronika robi niekedy problemy, niekedy taha farby do cervena inokedy do zelena a tak alebo generuje neostrost obrazu. Ak by si spozoroval neaky farebny odstup tak to by sa neako vyreklamovat dalo, ale tiez to zalezi aj od predajcu ci to prevezme lebo on moze povedat ze nic zle na tom nevydi, ale nedat s odkopnut.
Odpovědět0  0
sono | 13.7.200713:14
V elektronice problém není. Problém je v televizi ­- žádný LCD od Sony ­(1366x768­) neumí přes HDMI 1:1. Musíš to propojit přes VGA.
Odpovědět0  0
9z9 (27) | 17.7.200710:09
Pridej si do PC X1300, pres poverstrip nastav rozliseni 1366*768 ­(pripadne 50Hz, to zalezi na elektronice tv­) a propoj to pres DVI­-HDMI kabel. Mel by jsi mit 1:1 pixel mapping.
Odpovědět0  0
jura5 (5) | 17.7.200713:46
Této radě ne zcela rozumím. To chceš říci, že integrovaná X1200 to neumí, ale samostatná X1300 to umí?
Odpovědět0  0
9z9 (27) | 17.7.200714:10
Presne tak. Pridat rozliseni ktere neni delitelne beze zbytku 8mi umi u ATI rada X1xxx. X1250 jsem cekal ze bude stejna, protoze jsem chtel tu desku do HTPC.
Ovladace grafiky sice to rozliseni 1366*768 maji, ale neni spravny ­- pousti do TV neco jineho a ta je z toho zmatena. Pres PowerStrip jsem chtel tedy pridat korektni rozliseni ­(a frekvenci­), ale nepodarilo se to. U teto grafiky jsem nemel moznost rozliseni modifikovat. Stejne jako u R9800XT. Kdyz jsem do te desky strcil X1600Pro, tak vse jelo jak melo. X1950Pro se taky chovala korektne.

Bohuzel v kazde debilni recenzi se kazdej zameri na fullHD rozliseni ­(to funguje­) a vic ho nezajima. Ze ne kazdy ma doma takovou TV je asi nenapadne. Bohuzel nikdo z meho okoli nema tuto desku v kombinaci s TV a tak nemuzu zjistit, jestli to byla vysada Asusu ci tehdejsich ovladacu ­(ruzne verze Calatystu nemely vliv­). Propojoval jsem to pres DVI­-HDMI redukci. Opet ­- propojeni HDMI­-HDMI jsem nemohl vyzkouset a nikdo mi to nepotvrdil.
Odpovědět0  0
clovek1 (7) | 18.7.200716:03
problem, ktory popisujes, sa vola OVERSCAN.
ide o to, ze cez tvoj HDMI vstup televizor obraz roztiahne tak, ze nevidis okraje obrazu. napriklad zo spodnej listy vo windows vidis na LCD TV­/Plazme len spodny okraj.
robia to prakticky vsetky TV­(aj analogove­), riesenim je pripojit PC cez analogovy D­-SUB konektor v TV. alebo zohnat TV bez overscanu ­(takmer neexistuju­), napr nove Samsungy LE...M87BD rady ­(udajne nemaju overscan­).
kvoli overscanu ti nikto TV nevyreklamuje.
teoreticky ti niekto moze poradit overscan kompenzaciu v ovladacoch ­(nvidia­) alebo cez powerstrip. v praxi to ale pramalo funguje.
MCE vo VISTA ponuka kompenzaciu overscanu ­(zvolis zobrazovadlo ako TV a nie Flat panel­), ale vysledok nebude taky kvalitny ako bezat cez nastavenie Flat Panel + vstup cez S­-SUB na 1360x768.
.
obraz 1:1 na mojom Samsung LE32N71 z HTPC cez D­-SUB konektor je skutocne neporovnatelne ostrejsi nez cez DVI­->HDMI. a to aj ­(najma­) pri prehravani HDTV klipov.
rozlisenie mam 1360x768 v PC a obrazovka je 1366x768. vpravo a vlavo mam 3 cierne pixely, je to vidno len z blizka, inac obraz perfektny.
Odpovědět0  0
9z9 (27) | 18.7.200721:10
no bohuzel asi pro me je rozdil pripojeni Dsub vs DVI znat na prvni pohled ­(neklid­).
Kdyz v driverech nastavim obraz 1:1 a z PC leze 1360*768, tak mam sice cerne pixely na boku, ale obraz jinak uplne stejny jako bych z PC poustel 1366*768. Jestli jedu pres DSUB ci DVI­-HDMI je jedno. Funguji obe varianty.
Odpovědět0  0
clovek1 (7) | 18.7.200721:48
neviem, ci mam kvalitny kabel ­(z EIZO monitora­) alebo grafiku ­(Gf 7300 pasivne chladena­), ale ziadny pohyb pixelov pri D­-SUB nepozorujem. rozlisenie mam 1360x768, pri 1920x1080 by ten analog uz asi bolo poznat. mozno az upgradujem TV za nejaky Full HD v roku 2010 :­)
.
takze tvoj HDMI vstup nema overscan ? nemas odrezany obraz, len sa ti zda nejaky rozmazany ? alebo co je potom problem ?
.
ja ked pustim obraz cez HDMI, tak z dolnej Windows listy vidim len hornych 10% a nevidim vobec napr. ikony vpravo v liste od beziacich programov. takisto je odrezany kus obrazu vlavo, vpravo a hore. potom samozrejme mozem pustat 1360x768 kolko chcem, ked TV zobrazuje nieco celkom ine.
.
co sa tyka tvojho 1360x768, spomenul som si, ze som sa pokusal pustat to cez HDMI. lenze TV sa prepol do 1080i rozlisenia, co bolo 25Hz a teda to slzenie obrazu bolo otrasne a vsetko strasne neostre. A to, ze sa to v skutocnosti preplo do 1080i a nie 1360x768 som zistil v Nvidia Control Center, ci ako sa to vola. takisto v nastaveniach monitora som mal maximalnu obnovovaciu frekvenciu nie 60,50Hz ale 25Hz.
takto si to mozes overit aj ty.
asi tych 1080i nedokaze moj TV moc kvalitne zobrazit. skusal som aj Ati X1900 aj Gf 7300 a oboje na HDMI preplo do 1080i a obraz ­"slzil­", bol neostry, pixely sa hybali a obraz sa chvel.
cez D­-SUB ­(PC vstup­) na LCD TV je obraz stabilny na 1360x768, neslzi a ide 50Hz. obraz je vynikajuco ostry u mna.
Odpovědět0  0
9z9 (27) | 19.7.200711:53
no ja jedu pres DVI­-HDMI kabel a overscan urcite nemam. Kdyz jsem mel jeste pripojeny zaroven s TV i CRT monitor, tak byl problem s rozlisenim 1280*720 ­- tam mi zmizlo tak 80% dolni listy ­(ostatni strany si nevybavuju­). Neco podobneho to delalo i u znameho. Uz par mesicu ale jedu jen na TV, takze mam po techto problemech.

To popisovane prepinani do 1080i mi delala prave x1250 ­- ale pri nastaveni 1366*768. Pri 1360*768 jelo vse dobre. Ten rezim ­(1080i­) mi hlasila TV ­(a podle toho co jsem videl jsem tomu veril­). Frekvenci si nepamatuju. Kdyz jsem na ty same Catalysty hodil X1600 ­(ani jsem je nepreinstalovaval­), tak jelo vse jak melo. Hlavne mi neslo do hlavy, proc x1250 mela defaultne moznost nastavit 1366*768, ale powerstrip se nechytal. Zato x1600 nemela 1366*768 a Powerstripem to slo pridat ­(a funguje to­).

K tem frekvencim: musim poustet do TV 50Hz ­(75­), jinak se mi vsechny videa ­"sekaji­". Na zahranicnich forech pro to meli nejaky vyraz. Pri defaultnich 60Hz se na to nedalo koukat. Delalo mi to i pri Dsubu i pri HDMI.

Vsechny tady tyto patalie jsem rozepsal na OCforu pri ­"testu­" 690G z pohledu HTPC boardu
Odpovědět0  0
jarno (19) | 12.7.200710:06
Dival jsem se na uvedeny seznam desek s cipsetem AMD 690, ale vsechny uvedene desky pro procesory AMD. Chtel bych upozornit na to, ze se vyrabi desky s timto cipsetem i pro procesory Intel, coz je pro me zajimavejsi.

Napr. jde o tyto desky:

http:­/­/www.abit.com.tw­/page­/en­/motherboard­/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=Fatal1ty+F­-I90HD&fMTYPE=LGA775

http:­/­/www.asrock.com­/mb­/overview.asp?Model=4Core1333­-FullHD&s=n

Hlavne ta deska ASRock se mi libi, jsem zvedavy jestli se objevi i u nas :)
Odpovědět0  0
AleXtreme (10) | 12.7.200713:29
Desky s AMD 690 se nevyrábějí i pro Intel. Je nemožné aby totožný chipset byl pro platformu Intel i AMD. Desky které jsi vypsal mají jiný chipset od ATI­/AMD. Tyto desky mají s 690 akorát společný NorthBridge SB600. Což už možné je...
Odpovědět0  0
MurphyXxx | 12.7.200713:33
Spolecny SouthBridge SB600. V NB je u Intelu integrovany pametovy radic.....
Odpovědět0  0
AleXtreme (10) | 12.7.200721:21
Jn SouthBridge, chybka se vloudila...
Odpovědět0  0
v0cas (57) | 12.7.20079:10
jak je na tom tenhle chipset s pretaktovanim?
Odpovědět0  0
George_B | 12.7.20079:09
Ktoru z týhto dosiek by ste odporucili?, aspon aby vedela trosku taktovat, kupujem lacne PC ale grafiku budem mat externu... Zatial som uvazoval o ASUS
Odpovědět0  0
Hromi (2) | 12.7.200712:39
U mojeho MSI­-čka se dají taktovat jedině paměti :­( .
Odpovědět0  0
AleXtreme (10) | 12.7.200713:23
Můžu ti doporučit Asus M2A­-VM ­- tá má i v biosu možnost základního taktování a má 4 sloty pro RAM. MSI desky s 690 nemají žádnou možnost v biosu taktovat.
Odpovědět0  0
olsen. | 13.7.200716:17
Jenže ASUS zase nemá hdmi ­- musí se to připoit jako kart do pcie, což je škoda.
Odpovědět0  0
Tudor | 12.7.200713:45
Pokud nebudeš využívat integrovanou grafiku, tak jednoznačně
ASUS M2R32­-MVP
Odpovědět0  0
macho | 13.7.20079:34
Asus se jeví papírově jako dobrá volba, ale má hodně porodních bolestí! Více v diskusi u článku http:­/­/www.digilidi.cz­/stavba_HTPC_2 ­- potíže s ovladači a BIOSem
Odpovědět0  0
Hromi (2) | 12.7.20078:41
Ja mam MSI. Mou prioritou bylo HDMI, FireWire a 7.1 zvukovka. Tahle deska splnila vse co se jsem ocekaval. Doporucil bych ji vsak hlavne jako HTPC. Pro hrace je nevyhodou pritomnost pouze dvou slotu na DDR2 ­(2GB ram staci uz tak pouze na system a zakladni aplikace...:­) a drasi moduly se zatim nevyplati­) a je zde pouze analogovy vystup na monitor. Ovladace 7.6 funguji bez problemu.
Odpovědět0  0
PetrLLOP | 12.7.200715:29
doporucil jako htpc?
pokud ma jen dva pci sloty tak asi tezko!
do obou dam tv tunery ­(jeden na koukani druhy na nahravani­) a kam dam treba druhou sitovku? ­(htpc je dobre nevypinat a tak dobre slouzi i jako router, mailserver apod.

2GB na zakladni system a par apps? smarjapano, nesmite tak ten mrkvosort zrat. ja na 1GB i striham, ma zena mela donedavna 256 a nemela sebemenci problem ­(druhy modul byla ale vyhodna koupe :­-­)

jo akorat nepouzivame MS produkty ale myslim ze i WXP nejsou nejak nenazrane... o vistach sice moc nevim, ale nemyslim ze je to pouzitelny os ­- alespon prozatim.
Odpovědět0  0
FrantaH (9) | 12.7.200717:13
Jasně že jen jako HTPC. Ja na něm i trošku hraji ­(ano, je to k neuvěření ale na nějaké hry ta grafarna opravdu stačí :­) ­).

Nevím co vše máš nastrkáno v PC ty, ale já tam mám hybrid TV kartu ­(to je vše­). Dobu, kdy jsem měl v počítači více síťovek už mám za sebou :­) Pořídil jsem si routřík ­(s wifi­) nejmenované značky ­(Straightcore­) a z PC jsem vydělal wifi kartu.
Znám ale i člověka, co má v této desce zasazenou grafanu. Když si chce neco pouštět na Plazmě, tak jednoduše ­(zas tak jednoduche to neni, musí v biosu­) přepne grafiku a jede na integrovanou. Deska je opravdu malinká a používá ji jako HTPC + Lan Party PC. Tomu ale 2GB rozhodne nestačí ­(a nové moduly si kupovat nechce­).

Nedávno jsem měl 1024MB. V případě že jsem měl zapnutých víc aplikací tak se proste nedalo pracovat. Byl jsem nucen vypnout Skype, Voip klienty, přednačtené openoffice, ATI CCC a snížit RAM pro integrovanou grafiku jen abych ušetřil pár megabajtíků. Rozhodně se vyplatí dát par kaček do ramky a pak si užívat komfortu ­(i když mám teď 1GB volných­).
Možná pod XP opravdu z pamětí problém nemáš, ve Vistách mi dřív kolabovali aplikace, když překročily stanovenou paměť ­(ikdyž jsme měl místo na HDD­) ­(Visty jsou opravdu nezvyk, byly k PC, tak jsem si je tam už nechal :­) ­)



Odpovědět0  0
denon (10) | 12.7.200717:23
Tak Visty jsou nenažraný OS a jejich výkon není nijak vyšší než u XP, na XP opravdu stačí 1GB a můžeš jet v klidu cokoliv,ale na Vistach se 1GB ­(nemám,podle toho co jsem četl­) težce rozdýchává..
Odpovědět0  0
petrLOL | 13.7.200713:28
padani ve viste pro nedostatku pameti? to bude asi tim ze windows nikdy nemeli nic co by se dalo nazvat spravou pameti.

ktem sitovkam: nenasel jsem jeste router, ktery by mel kombinaci gigabitu a wifi + mail server, ntpd, ftpd + ulozny prostor ­(treba i na ext. hdd­)

jasne muzu mit krabicku + vse ostatni na htpc, ale proc to nemit vse v jednom, to je preci uspora, ne?

ps: visty jsou dobre jen kvuli tomu, ze vyrobce donutily dat do vsech produktu velke mnozstvi ram. diky tomu my linuxaci muzeme v techto ucelovych pc, provozovat OS primo z pameti ­- a to je pak opravdu hukot.
PPS: ne opravdu ja s zadnymi produkty MS problem nemam. natoz s jejich oper. systemy. jsem narocny na OS a proto to nepouzivam.

Odpovědět0  0
FrantaH (9) | 14.7.200715:41
Není v tom tvém routeru i nějaký vodotrysk? :­)
Osobně si myslim, že taková ­"krabička­", která nemusí mít všechno žere daleko míň energie než dnešní PC. A to je potom úspora.
Vidiš, můj čas je poměrně drahý. Proto se nemůžu pořád rýpat v systému ­(čti linuxu­) a něco tam dávat dohromady. Samozřejmě mám i Ubuntu, které mě dostačuje. :)
Odpovědět0  0
Hirogen (143) | 12.7.20078:14
"NorthBridge čipsetu AMD 690G nese označení RS690 a ukrývá v sobě nejen paměťový řadič a grafické jádro­". Nemá AMD čirou náhodou paměťový řadič v procesoru? Tato specifikace by spíš byla určena pro Intel CPU.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 12.7.20079:53
Pravda, upraveno.
Odpovědět0  0
Idol | 12.7.20077:47
Mam tu Biostarku TA690G ­- prvy BIOS bol dost nefunkcny, najnovsie su uz pouzitelnejsie, ale stale brania vyssiemu pretaktovaniu ­(zatial iba 2.0@2.4­). Ovladace ... catalysty prilozene na cd k doske­(7.2?­) idu nadherne, vsetko je super stabilne a bezproblemove. 7.3, 7.4, 7.5 ­- problemy s ciernou obrazovkou popisovane na tolkych forach... 7.6 som zatial ani neskusal, 7.2 mi uplne vyhovuju.
Chipset sa moc nehreje, ale zas ma aj male pasivy takze necakajte v zatazi 20C skor 40C.
Celkovo som velmi spokojny, pocital som s problemami ked sa kupuju novinky. Nastastie uz je chipset na trhu dost dlho a myslim ze vacsina problemov je uz odstranena.
Odpovědět0  0
cml11 (419) | 17.7.20079:16
Mám tutéž desku v nově postaveném PC. Zatím sotva nainstalováno, vše z přiložených CD, pouze jsem flashnul nový BIOS. Víc jsem zatím nestihl, pokračování bude tento týden. Přesto jsem zaznamenal první neobvyklou věc a tak bych se zeptal, jestli Vás napadá řešení. Během provozu občas na nepatrnou chvíli zčerná obrazovka LCD­(připojeno na DVI­), jen tak blikne. Tipnul bych si na něco na úrovni grafické karty nebo ovladačů. Setkal jste se s tím někdo z vás také?
Odpovědět0  0
Pif (94) | 17.7.200710:07
Hm mozno aj ano ... s DVI som mal mensi problem v rozliseni 1600x1200, kde vznikali chyby v obraze ­- teoreticky to moze byt tento problem ... V mojom pripade doska v prevadzke dvi nepouziva, len som to s DVI instaloval. Pri vga bezi normalne. Skuste to prehodit z DVI na VGA ci to pomoze.
Odpovědět0  0
cml11 (419) | 23.7.20076:33
Na VGA běží normálně.Zkoušel jsem několik metod jak obojí přimět spolupracovat bez blackoutů na DVI, zatím marně.Abych řekl pravdu, moc mě to nepotěšilo.Žádné velké zahřívání čipsetu se u mě nekoná, přijde mi být až podezřele chladný, ale tenhle problém s DVI je snad ještě horší než žhavý čipset:(
Odpovědět0  0
mp4-1 | 20.7.20077:27
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.