Ano, ve hře Crysis 2 byla Tesselace, ale ta přišla až s patchem, který hře přidal podporu DirectX 11 a mnozí hráči (pamatuji si to, jako by to bylo včera) nadávali, že ta hra takto měla vypadat už od začátku.
Zde je video:
https://www.youtube.com/watch?v=ON8fU2RWyK4
Musím však podotknout, že tesselace obecně zatěžuje výkon, jako každé grafické "vylepšení". (V uvozovkách, protože ne vše musí nutně vizuální vjem vylepšit).
AMD bych řekl, že logicky nadává, protože mají ve hrách problém s HairWorks, stejně tak jak to bylo ze začátku s Tesselací. AMD Radeon HD 5xxx vs nVidia GeForce GTX 4xx, byl jasný favorit GeForce, kde se při byť nejmenší tesselaci začala hra na kartách AMD poměrně sekat, nebo byl propastný rozdíl v FPS. To změnila až řada HD 6xxx, která tento problém napravila a propad v FPS již nebyl tak markantní a palčivý. Dalo by se říci, že byl už obstojným konkurentem pro GeForce GTX 5xx.
No a dnes se situace opakuje, jen s HairWorks. Samozřejmě se ani jedna ze dvou firem nestydí házet na tu druhou špínu, byť to ta první myslela jako technologický pokrok, který se musí ze začátku zbavit svých dětských nemocí, ale pak časem přejde na technologicky krásnou věc, která při správném použití může vypadat nádherně a ani nezatíží příliš systém. Je pravda, že poslední dobou vídám nadávat pouze AMD. Asi to bude tím, že jim začíná téct do bot (Teď nemyslím po technologické stránce, ale finančně) a tak s sebou chtějí stáhnout i konkurenci.
Co nVidia vždy uměla dobře je marketing a i produkt s drobnými nedostatky dovedla prodat tak, že se uchytil. Tato vlastnost AMD chybí a má problém prodat i ty jejich nejlepší kousky. V současné době je dle mého soudu hodně zachránili SONY s Microsoftem, když se rozhodli používat jejich hardware do svých herních konzolí, ale na poli PC si nevedou zrovna nejlépe.
To jsem zabrousil trochu mimo, ale tak trochu se to toho týká. Prostě AMD chce prodat své zboží pomocí negativní reklamy na konkurenci. Dělalo to tak co si pamatuji odjakživa. Viz. různé grafy z testů, kde vždy vedlo AMD vs. Intel, AMD vs. nVidia.
Teď jim prostě přišlo pod ruku GameWorks, kde se taktně opomínají zmínit, že to není jen o HairWorks, nebo Tesselaci, ale hlavně o technické podpoře vývojářům ze strany nVidie.
Myslím si, že je potřeba se na vše dívat s odstupem a být nestranný.
HairWorks jistě jako ostatní přináší vliv na výkon, stejně tak i mraky dalších technologií, ale jak bylo zmíněno, pokud není ve hře technologie patrná, tak si ji přeci na PC můžeme vypnout, nebo upravit v nastavení že?
Nutí nás snad někdo mít Tesselaci, HairWorks, MotionBlur, Depth of Field aj. ve hřách zapnuté? Pokud to pro mě, jako pro hráče nebude znamenat přínos, tak tuto funkci vypnu a je to. Ještě jsem nenašel hru, kde by to nešlo.