AMD Eyefinity 3.0 nabídne podporu různých rozlišení
27.5.2014, Jan Vítek, aktualita
Společnost AMD si pro nás chystá již třetí generaci technologie Eyefinity, která dokáže z jedné karty obsluhovat až šest monitorů. Novinkou má být podpora monitorů s různými rozlišeními, takže se podívejme, co to přesně znamená.
AMD Eyefinity 3.0 tedy nabídne podporu tzv. Mixed Resolution. Výrobce nám nabídl několik příkladů využití, které se týkají konkrétně třech displejů s různým rozlišením, díky čemuž bude mít uživatel větší volnost a nebude muset provozovat všechny připojené monitory ve stejném rozlišení.
První obrázek ukazuje možnost využítí monitorů, jejichž nativní rozlišení se sice liší, ale ne ve vertikálním směru. Pokud je tedy vertikální rozlišení třeba 1080 pixelů, pak je situace jasná a jednoduchá, neboť monitory jsou umístěny vedle sebe a horizontální rozlišení se pouze sečte.
Pak může ale nastat případ, kdy je vertikální rozlišení odlišné, a to v tomto případě 1080 a 1600 pixelů. Pro to jsou připraveny tři režimy, z nichž první je Fit Mode, který jednoduše ořeže obraz monitorů s větším vertikálním rozlišením a část jejich obrazu nevyužije.
Pak tu ale máme také Expand Mode, což je opak režimu Fit, čili využije se plné rozlišení monitoru s nejvíce vertikálními body, přičemž obraz bude stále počítán jako čtyřstranný a jde pouze o to, že některé jeho části nebudou zobrazeny. Posledním režimem je Fill Mode, v němž grafická karta využije plné nativní rozlišení všech displejů a výsledný celkový obraz tedy nebude ve tvaru čtyřúhelníku, což by v praxi mohlo znamenat jeho zkreslení.
O Eyefinity 3.0 se dozvíme více v červnu, kdy jej AMD představí v rámci nových ovladačů Catalyst 14.6.
Zdroj: techPowerUp
První obrázek ukazuje možnost využítí monitorů, jejichž nativní rozlišení se sice liší, ale ne ve vertikálním směru. Pokud je tedy vertikální rozlišení třeba 1080 pixelů, pak je situace jasná a jednoduchá, neboť monitory jsou umístěny vedle sebe a horizontální rozlišení se pouze sečte.
Pak může ale nastat případ, kdy je vertikální rozlišení odlišné, a to v tomto případě 1080 a 1600 pixelů. Pro to jsou připraveny tři režimy, z nichž první je Fit Mode, který jednoduše ořeže obraz monitorů s větším vertikálním rozlišením a část jejich obrazu nevyužije.
Pak tu ale máme také Expand Mode, což je opak režimu Fit, čili využije se plné rozlišení monitoru s nejvíce vertikálními body, přičemž obraz bude stále počítán jako čtyřstranný a jde pouze o to, že některé jeho části nebudou zobrazeny. Posledním režimem je Fill Mode, v němž grafická karta využije plné nativní rozlišení všech displejů a výsledný celkový obraz tedy nebude ve tvaru čtyřúhelníku, což by v praxi mohlo znamenat jeho zkreslení.
O Eyefinity 3.0 se dozvíme více v červnu, kdy jej AMD představí v rámci nových ovladačů Catalyst 14.6.
Zdroj: techPowerUp