Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD Mantle asi končí, veřejný SDK nebude

4.3.2015, Jan Vítek, aktualita
AMD Mantle asi končí, veřejný SDK nebude
Na Game Developers Conference v San Francisku se budou prezentovat novinky týkající se DirectX 12 a snad i glNext. AMD však mluvilo také o svém Mantle, které mělo žít i vedle nových DirectX, ovšem nyní to vypadá jinak.
AMD Mantle bylo představeno jako low-level API, které dokáže z grafického hardwaru dostat vyšší výkon než DirectX 11 a přesně to měla být jeho hlavní výhoda. Jenomže DirectX mají v herním světě naprostou převahu, zatímco Mantle se dostalo jen do několika titulů, jako je Battlefield 4, nového Thief a podporu vyjádřil také Crytek ve svém CryENGINE. Nyní to vypadá, že Mantle ve skutečnosti posloužil hlavně k tomu, aby dohnal Microsoft k překopání svých DirectX a k rychlejšímu vývoji verze DirectX 12, která rovněž slibuje daleko efektivnější využití hardwarových zdrojů. A pokud nové DirectX budou efektivnější, pak nějaké Mantle v podstatě postrádá smysl.



Nicméně AMD dosud opakovalo, že Mantle bude žít i vedle DirectX 12, a to především kvůli tomu, aby majitelům Radeonů stále přinášelo výhodu v lepší podpoře i výkonu a sloužilo i jako demonstrační platforma pro nové funkce pro vykreslování herních scén. Mělo se z něj také stát otevřené API, tedy až poté, co vyroste ze své betaverze, která je stále aktuální.

AMD na GDC oznámilo, že ještě v tomto měsíci zveřejní 450stránkového průvodce pro programátory. Ten bude k dispozici na příslušných stránkách a nabídne detailní pohled na schopnosti Mantle a design celého API, což, jak AMD doufá, rozproudí diskuzi vedoucí k vývoji ještě lepších budoucích API pro další roky. Čili nyní se zájemci konečně dozví podrobnosti o Mantle a jeho fukční stránce.

Jenomže AMD pokračuje tím, že tento rok bude pro Mantle znamenat přechod. Firma bude nadále podporovat své parntery a jejich budoucí projekty, jako je třeba Battlefield Hardline a Mantle má být i nadále ze své podstaty otevřené, ovšem AMD upustilo od záměru přijít s veřejným SDK. Firma jej bude nadále využívat jako platformu pro vývoj grafických inovací, která bude k dispozici vybraným partnerům se specifickými potřebami. Nicméně, pokud jste vývojář, který má zájem o využití Mantle 1.0 (čili první plánovanou ostrou verzi), AMD doporučuje, ať se raději začnete zajímat o DirectX 12 nebo glNext.

Oni partneři se specifickými potřebami mohou být třeba firmy vyvíjející herní konzole, které dnes využívají hardware od AMD, ovšem nemusí jít vůbec jen o svět hraní her. Vypadá to tedy, že Mantle ustupuje do pozadí. Posloužilo svému účelu, ale nemůže konkurovat novým DirectX 12 a glNext z hlediska podílu na trhu. Zítra by firma měla zveřejnit další podrobnosti.

Zdroj: PC Perspective
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.

reklama