Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
20.1.2010, Jan Vítek, aktualita
Společnost AMD obvinila firmu NVIDIA z toho, že schválně vyřadila v API PhysX podporu vícejádrových procesorů. Důvod je dle AMD zřejmý - uměle zvýšit význam grafických čipů GeForce pro hry, které PhysX podporují, v nichž by se jinak mohly...
Karmir2 | 5.2.201014:38
Tolik nepravd a polopravd či vyjádření vařící z vody.. to je většina příspěvků...
PS: Zajímalo by mě kolik má majitelů Radeonů zkušenosti s PhysX.Oficiální podpora pro NV GK netrvá tak dlouho.Rozhodně o polovinu méně než vývoj jedné AAA hry.Přidané efekty­(dodatečně­) jsou hodně znatelné a rozhodně fungují i u síťových her!!! ­(UT3 engine­).Příklad: Ti co PhysX nemají nebo mají vypnutý uvidí explosi a po ní díru. S PhysX vidíte rozpadajíci se zdi­(kameny­) letící vzduchem i s částicovými efekty prachu atd.. Pro kompaktibilitu s jinými­(síťové hry­) nemají tyto objekty kolizní dopad­(nezraní vás atp.­),hráči bez PhysX je totiž nevidí.To samé platí o mlze a průchod objektů mlhou a od toho navzujicí lomy světla atp.Prostě kdo má rád ­"grafiku­" to vidí. Pro herní princip to nemá žádný význam.
Odpovědět0  0
Rafan (351) | 6.2.20100:51
V síťové hře nemůžete použít něco co přímo ovlivňuje hru nemůžete použít kouř z dýmovnice pokud ho hráč na druhém konci kabelu nepodporuje a důvod vy si myslíte že jste v tom dýmu skován o on vás protivník vidí a sejme vás a prohrál jste.Jak zařídíte že soupeř co memá podporu PhysX že si stoupne za krabici papíru a bude kryt a vy máte v počítači tu bednu průstřelnou­(jak vyřešíte tohle­).v síťovém hraní je PhysX počítán GPU dobrý jen jako visuální balast bes nejmenšího ovlivnění hry a jako balast také skončí­(smutný to konec­). PhysX počítaný GPU bude degradován na pouťové omalovánky do hry ale s fyzikou ve hře to má společného málo.
Odpovědět0  0
l.jelinek | 6.2.201023:34
Prosim vas, mohu se zeptat, kolik vam je? Proc tady operujete jen s nejakymi hrami? To vam ani nedojde, ze PhysX, a potazmo cela fyzika pres GPU, neni urcena jen pro ne? Naopak, pocitani fyziky je mnohem dulezitejsi pro vedce, ne pro nejake ­"posuky­", kteri si na PC hraji na vojaky.
Odpovědět0  0
Karmir2 | 7.2.201013:36
Tak nějak jste mimo. PhysX je NV imlementován jako softwarova nástavba CUDA . Tedy PhysX a počítání fyziky v reálném čase je primárně určen hrám... Vedátoři s prominutím využívají daleko sofistikovanější algoritmy s tak obrovským množstvým výstupů ,že současné PhysX by si nejspíš nadělalo do kalhot.Tam je ovšem nápomocno rozhraní CUDA, kteréžto je otevřeno pro jakékoliv výpočty. ­(především myšleno tedy paralelní­)
Odpovědět0  0
Rafan (351) | 8.2.201010:43
Přesně tak NV prezentuje PhysX jako herní fyziku­(na tom postavila svoje PR kecy­) a o vědeckém využití tak zatím může snít.
Odpovědět0  0
Karmir2 | 7.2.201013:21
Prosím zkuste si pustit v síťové hře dvě PC jedno s PhysX a druhé bez. Pak uvidíte ,že se vaše teorie částečně mílý. Prostě to ci vidíte s Physx druhý nevidí.Kolizni systém se standartním prostředí je zcela vypnut.Jak je to vyřešený v praxi pochopíte hned­(UT3 engine­).Co se týká částicových efektů je to vyřešeno stále stejně. Už od dob CS platí že pro lepší přehled se tyto featurky vypínají a rozlišení se snižuje. Což je sice ­"nesportovní­" ale je to tak.PhysX je tedy použité stále jako kosmetické pozlátko tedy podle Vás balast což rozhodně není nic špatného. Vývoj herního enginu není levný a ani nikterak rychlý.Chtít po roce a něco plnou podporu PhysX je bláhovost...
Odpovědět0  0
Rafan (351) | 8.2.201011:01
Zdá se že si nerozumíme.Mě jde o to že PhysX za stávající situace může plnohodnotně pracovat jen v single hrách kde pravidla světa včetně fyziky jsou závazná jen pro vás.Když mluvím o fyzice tak to že když se něco rozletí na 1000 kousků tak každý kousek má svůj kolizní model což znamená může ničit další objekty a ty další atd.Každý hráč vám řekne že ho nezajímá zda se správně výří prach od vašich bot jak rázujete ulicí ale každý stůně po modelu pevnosti a rozpadu objektů viz brokovnice nezabije protivníka za zdí ale bazuka a tu zeď zničí a protivníka zabije.Problém je že pokud vám NV snad někdy bude slibovat že se tohoto dočkáte v síťovém módu který je nejzábavnější­(nehrajete proti blbým bóótům ale proti lidem kteří mají invenci­)tak se za současné situace nedočkáte ničeho co jsem popsal.Protože neexistuje hra kde by platilo že pro každý tým platí jiná pravidla.Mimochodem já PhysX fandím a právě proto se mi otvírá kudla v kapse když vidím co s ním NV provádí a jak ho ničí.
Odpovědět0  0
pmoses | 23.1.20109:29
Seznam her s podporou fyziky od Intelu ­(Havok­):
http:­/­/www.havok.com­/index.php?page=available­-gam
Odpovědět0  0
Vencall | 20.1.201012:43
Pro zákazníky je vždy lepší standart, NVidia nastrkala peníze do PhysX ale nikdo ji nenutil! Ati se drží standartů, chvála bohu!
Odpovědět0  0
l.jelinek | 21.1.201022:30
Jo, a kde je nejaka ta aplikace vyuzivajici fyziku od ATI ­(popr. Intel­)? Nikde. Podobne jako 3D ­- kdy s velkou pompou prisla ATI s otevrenymi standardy? Az potom, co NV prokopala cestu v lidskem povedomi o 3D obrazu. Takze chvala bohu za ty prvotni prukoponiky, kteri nevahaji investovat do neprozkoumanych zakouti trhu.
Odpovědět0  0
l.jelinek | 20.1.201011:11
NV do te technologie strka penize a AMD by to chtelo zadarmo vyuzivat? To je prece smesne. Spise to poukazuje na fakt, ze marketing a vedeni AMD jsou totalne neschopne a neni v jejich silach se zamerit na Havoc fyziku a dotahnout to do konce. Stejne tak 3D ­- trvalo jim takovou dobu, nez prisli s vlastnim resenim. V tomhle je AMD docela vycurane ­- necha ostatni firmy nacpat plno penez do rozvoje novych myslenek a pak se prida s tim, ze jejich reseni je ­(bude­) postaveno na otevrenych standardech. Jiste, pro nas zakazniky super, ale uz nikdo nevidi, ze reklamu a prvotni naklady odtahl nekdo jiny a jen sborem nadava ­"jak je ta a ta firma podla a hnusna a chce za neco zaplatit­". Muj nazor, at si ma kazdy jaky chce, ale mile AMD, v tomhle pripade ­"fu.k off­"!
Odpovědět0  0
mirushko (1) | 20.1.201011:16
PRESNE TAK!
Odpovědět0  0
Mr.Henky | 20.1.201011:20
Vidno, že ste čítal len nadpis.
Odpovědět0  0
Rafan (351) | 20.1.201012:48
Pane l.jelinek tato obhajoba je naprosto o ničem.NV PhysX pohřbí sama a nebo z něho udělá jen pouťové pozlátko bez sebemenšího vlivu na hru samotnou.Umělé snižování výkonu PhysX počítaném CPU jen podtrhuje tragédii PhysX počítaném GPU.Určitě jste si všiml že svět herního průmyslu spěje hlavně k síťovému hraní tam je ta velká budoucnost.Problém je že právě u síťového hraní je PhysX počítaný GPU nepoužitelný proto že PhysX vyžaduje jednotný hardware a to ho zničí.Situace se s zvyšujícím počtem karet od AMD­-ATI situaci PhysX jen zhoršuje .Šance pro PhysX je jedině v tom že u NV ty manažery vykopou takovým tempem že nebudou stačit počítat schody.Rozhlédněte se kolem sebe a zjistěte si kolem problematiky více.Já si o něm zjistil dost a mohu říci že být nepřítelem PhysX tak tu jásám ale že mi na něm záleží tak je mi k pláči.
Odpovědět0  0
l.jelinek | 21.1.201022:24
Prominte, ale v dobe, kdy si Intel a AMD uzaviraji sve platformy, tak je zcela a uplne logicke, ze i NV se brani kde muze ­- v tomto pripade omezenim vykonu PhysX na CPU. Jestli je to dobre nebo ne, to tady neresim ­- jen konstatuji, ze ­"neco­" zavest stoji penize a ­"vyrobce­" na ­"tom­" chce vydelat. Otazkou jen je, kdy ­"to neco­" dat ostatnim zdarma ­- NV ocividne pocita s tim, ze na trhu neni ­(zatim­) zadna konkurence, tak z PhysX stale zdimaji co to jde. Tot vse.
Odpovědět0  0
Rafan (351) | 22.1.20100:10
Je zřejmé že jste můj příspěvek nepochopil.NV se na PhysX nepakuje ona ho zabíjí.NV a respektivě vývojáři využívají PhysX tak na 25% což je žalostné ale hlavně že se chlubí my máme PhysX..Když bych to přirovnal tak je to jako by jste si pořídil chirurgického robota a pak ho nechal v nemocniční kantýně krájet salám a také to po čase přestane zákazníka oslňovat.Víte proč tomu tak je?Proč ve hrách kde PhysX počítá GPU vydíte fyziku tak maximálně v tom že lépe vlají prapory nebo se realističtěji rozpadne skleněná tabulka když jí rozbijete a proč neuvidíte model zničitelnosti objektů z různého materiálu kde vás mohou poletující kusy materiálu zabít nebo model jízdních vlastností aut nebo letový letadel k tomu destrukční model při nárazech atd.Tohle vše PhysX umí ale nikdy to neuvidíte protože žádný vývojář natož ekonom studia nedovolí se připravit o hráče co mají karty od AMD­-ATI.
Odpovědět0  0
pmoses | 20.1.201014:01
Dobrý den. Když nvidia koupila Aegeiu, tak v PhysX podpora pro vícejádrové procesory byla. Nvidia tuto podporu vyřadila. Byla možnost používat společně karty nvidia a AMD. NV tuto možnost volby pro hráče zakázala. Toto je znehodnocování technologie z marketingových důvodů. Jak dlouho si může jakákoli firma dovolit znehodnocovat svoje produkty? Obvykle firmy pracují na zlepšování, ne zhoršování svých produktů a pozice na trhu.
Odpovědět0  0
Scream CZE (10) | 20.1.201014:04
Ještě bych přidal, že AMD obviňuje nVidii z toho, že PhysX z deaktivování podpory více procesorových jader ­(které je pro vývojáře zadarmo, takže z toho nVidia nic nemá. Vývojáři musí teoreticky zaplatit, když chcou fyziku přes GPU. prakticky si to ale nVidia musí dělat sama­) a ne z toho, že PhysX nefunguje na kartách od ATi.
Odpovědět0  0
Bennie (13) | 20.1.201016:16
- z čeho vyplývá, že v době před­-NV PhysX tam byla podpora pro vícejádrové procesory? Myslím v samotných knihovnách PhysX samozřejmě...?

- podle samotné NV ­"tam­" podpora pro vícejádrové procesory stále je..

http:­/­/developer.nvidia.com­/object­/physx_features.html
NVIDIA PhysX SDK is optimized for single and multi­-core PC, Xbox 360, Playstation®3 and the PhysX Accelerator


Odpovědět0  0
Scream CZE (10) | 20.1.201017:22
k tomu prvnímu nevím
a k tomu druhému. zajímavé. nVidia říká, že tam je, ale nikomu to nejde... opravdu zajímavé
Odpovědět0  0
Bennie (13) | 20.1.201020:51
Tys to zkoušel?

Vypůjčím si co právě jeden guru napsal na jiném serveru:

člověk co se stará o server physxinfo.com s přezdívkou Zogrim to vysvětluje takto:

Let me explain this even further – basic PhysX SDK engine isn­'t cripled at all – it runs fast on CPU, is multithreaded, etc.

But extra PhysX effects, added specially for GPU acceleration – they just using one core, while running on CPU. Why ? Because they are developed by Nvidia content­-engineers and used to sell their GPUs.

http:­/­/physxinfo.com­/news­/1428­/amd­-talking­-about­-physx­-what­-has­-changed­/

http:­/­/physxinfo.com­/news­/1727­/dark­-void­-benchmark­-and­-physx­-patch­-available/
Odpovědět0  0
George eLzyx (44) | 20.1.201010:01
Pane Vítek, tohle ­"co má obchod v reálném světě společného s morálkou­" snad nemyslíte vážně? Vy to snad ještě budete schvalovat? Za sebe můžu říci, že mnohem raději koupím dražší produkt od společnosti, která se chová k zákazníkovi slušně, než, s prominutím, od ojebávačů.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 20.1.201010:42
Já nic neschvaluju, o tom v aktualitě není řeč.
Odpovědět0  0
the.max | 21.1.20102:05
Zdur eLzyx;­-­) uz jsem te dlouho nevidel:­-D Nicmene ja si radeji koupim takovy produkt, ktery mi bude fungovat a budou k nemu pouzitelne ovladace, takze nVidia ­(protoze Linux;­-­))
Odpovědět0  0
George eLzyx (44) | 21.1.201011:14
nazdárek. Měl jsem nainstalovanej nějakej HTPClinux ­(Myth či co­) a ATi grafika fungovala jak ve widlích ­- tj. i s akcelerací HD videa. Takže v tomhle bych už asi neviděl problém.
Odpovědět0  0
the.max | 21.1.201016:43
Ono jak ktera:­-D Pokud mam atinu starou nekolik let, tak je relativne pouzitelna. Pokud mam ale nejakou novou, funguje dost bidne. O nejake akceleraci HD videa si muzu nechat jen zdat:­-D
Odpovědět0  0
Bennie (13) | 20.1.20109:04
Kdysi NV AMD PhysX nabízelo ­"zadarmo­", klidně tam mohli tu podpodu více jader doprogramovat.

Ale aby AMD skučelo, že NV nedělá práci, která by AMD pomohla prodávat víc jejich procesory a poškodila marketingový náskok GF proti Radeonům ve formě PhysX, to už si fakt dělaj prdel.

Tak ať AMD zvedne líný zadky, a navrhne NV že tam tu podporu více jader doprogramují, když o to tolik stojí... NV by byla úplně blbá, aby dělala něco, co zvýší prodejnost procesorů a sníží prodejnost GF grafik...
Odpovědět0  0
Krteczeq (5) | 20.1.20109:51
Omyl, nVidia nikdy oficiálně AMD PhysX nenabídla a už vůbec ne ­"zadarmo­". V interview to popřel Godfrey Cheng ­(AMD­) a nV to nikdy oficiálně ven neventilovala. Byla to kachna.
Odpovědět0  0
Bennie (13) | 20.1.201010:21
Zajímavé, že to AMD vehementně nepopíralo, když toho byl plný internet... tehdy pokud se pamatuji se CEO nechal slyšet, že by PhysX bral, ale NV za to buď chce zaplatit, nebo zadara ale implementovat CUDA a na to že oni nepůjdou... tehdy to nepopírali, pokud teď ano, tak jsou trochu nekonzistentní ve vyjádřeních...

http:­/­/www.bit­-tech.net­/custompc­/news­/602205­/nvidia­-offers­-physx­-support­-to­-amd­-­-ati.html
Odpovědět0  0
Mr.Henky | 20.1.201011:21
Lenže nVidia podmienila prijatie PissX aj prijatím Cuda, čo AMD rezolútne odmietla a tak z toho nič nebolo.
Odpovědět0  0
NRX | 20.1.20108:05
ATI možno nemá PhysX ako také moc rada ­(a myslím, že nie je jediná ­- ani sa jej nečudujem­), ale aspoň sa snaží ísť, na rozdiel od nVidie, cestou najakých štandardov.

Pôvodne, ako človek so záujmom o hry, som zvažoval kúpu grafickej karty od ATI na grafiku ­(lepší výkon, novšie funkcie a tď.­) a karty od nVidie na počítanie fyziky ­(PhysX­), no svojím prístupom na nVidia presvedčila ­(zablokovanie PhysX, keď primárna karta je od ATI­), že nemá zmysel o tom uvažovať.

Radšej kúpim len kartu od ATI a oželiem pár lietajúcich lístočkov v hrách ako Batman ­- čiže nVidia nebude mať z toho nič.

BTW: Nemám sice spomínanú hru pre Xbox ­(tak neviem či je fyzika implementovaná aj tam­), ale tam tie lietajúce lístočky sa nepotrebujú rátať cez GPU? Tam na to stačí CPU?
Odpovědět0  0
puma87 (13) | 20.1.20108:09
ono to jde obejít tu ochranu někde jsem viděl na stahnutí neakej balík abys mohl používat ati a nv pro fyziku ale jestli to jde nebo to je fake to nemám tušení
Odpovědět0  0
czhunter (62) | 20.1.201011:07
Jde to, ale proč podporovat nV ve špinavém byznysu?
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 26.1.20109:42
V klidu PhysX se prosadí jen verze akcelerovaná CPU ... žadný vývojář totiž nemůže nereflektovat na několik měsíců opoždění Nvidie s DirectX 11 ... v době, kdy Nvidia vyjde s Fermi, tak na trhu budou už až desítky milionů ­(samozřejmě včetně low­-endu­) karet AMD s čipy DX11. Implentovat do hry GPU PhysX by tedy byla pěkná sebevražda pro prodeje
Odpovědět0  0
puma87 (13) | 20.1.20104:01
to celkem brzo obvinila nvidii:­-­) jinak skvělej článek líp bych to nenapsal,
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.