Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
28.6.2007, Milan Šurkala, aktualita
Dnes byly oficiálně uvedeny na trh nové grafické čipy AMD Radeon HD 2400 (RV610) a HD 2600 (RV630). Bylo o nich na stránkách SHW napsáno mnohé, proto jen ve stručnosti. Oba čipy jsou vyráběny 65nm technologií a disponují poměrně nízkou spotřebou,...
bala | 1.8.20073:30
predevcirem jsem si ji koupil mam ji v nove postavenem pc. Nevium zda je to drivery ale vubec se mi neotevre 3Dmark 05 ani 06. Kdyz to zpustim, tak to vytuhne a pak mi to ATI VPU recover shodí, zlobí mi i prehravani videa, tam to na ty drivy vypada, taky kdyz hraju ghost recon, tak se to seká jako ho.... Je to divny
Odpovědět0  0
Tomáš47 | 17.8.200723:40
Mas pravdu ovladace sou dobry­\ ale je tam v prd.. BIOS na grafice me to dela to stejne 3D mark nic a pri hrani to zatuhne a vybleje chybu ze VPU recovery restartiovalo grafickou kartu pac prestala reagovat na graficky ovladac. Koukam na ATI a tam o tom ani slovo smejdi. Poprve po 5 letech sem zkusil a presel z Nvidia na ATI a jak koukam udelal sem chybu
Odpovědět0  0
kernel.emd | 12.7.200715:32
Mno když už si dělám zuby na 2xHD 2600 XT GDDR4 512MB, tak mě zajímá jak z toho ekonomicky vymlátit nejvíc.
Jak se kombinují vouchery od Valve či pro Valve při Crossfire kombinaci? Mno a líbí se mi že Gigabyte začal přikládat k HD 2600XT Neverwinter Nights 2­(hra na pul roku :D­) ale nechci to 2x, rád bych drouhou­(opět s pasivem­) třeba od MSI­(má nějaké zajímavé I­/O na PCB navíc, ale nepřikádá zatím žádný SW­) či Asus, dle toho co přiloží.
Zajímá mě jak se bude Crossfire dohromady laskat když grafiky budou mít třeba all tech. parametry­(GPU 820Mhz,GDDR4 RAM 2250Mhz­) a PCB stejné ale jnný výrobce, vím osobně že u SLI je to šumák.
Mno akorát nevím na co to posadit?? RD600 je oldshool i když možná Peryn na ní pojede ci DDR3 kvuli uspoře­(malé­) el. a AMD 790X a Intel X38 zatím nejsou a P35 má Crossfire na pí**.
Adio
Odpovědět0  0
BASTARD (17) | 1.7.200722:42
TAKy se uz tesim na to az vylezou poradne TESTY a OVLADCE protoze ja si ji koupim :)
Odpovědět0  0
kernel.emd | 12.7.200715:21
lol :D Nedělějte vzdušné zámky. Když ATi neudělala drivery už ted, tak do cca 3­-6 měsíců to o moc lepší nebude.
Proč? Won XP jsou tu s námi od r.2002 a drivery jsou totožné s s těmi ve Win 2000, když stáhnete ted nové na XP tak budou mít dodatek xxx 2000­/XP či Y2k­/XP, ne?
No ovladače na XP se tedy ladí, optimalizují a tuní již 7 let.
A jak dlouho je tu Win Vista s prý radikálně jiným API, zrušeným rozhraním HAL, okleštěnou podporou openGL a hlavně DX10­/WGL 2.0 ­- Windows graphics Foundation 2.0.....etc aha?
A to je jen špička ledovce.
Asi budete všici souhlasit že krom UVD a šířky Ring BUS je vše kolem R600­-2900XT a R630­/R610­- 2600xx­/2400xx dost podobné,že?
Mno a R600 Gold má ATi k dispozici předpokládám od 1.11.2006?
Co do té doby dělali, Win Vista od MS musí mít jako taková big korporace spon rok a o Win XP ani nemluvě.
Ted mě zajímá ­" kde udělali soudruzi z NDR chybu­"?
Ono mi to dost připomíná časy kolem r.2002 kdy byla předčasně a uspěchaě vydáná GeForce FX ­(5200­/5600­/5700­/5900­/5950­) s podporou DX9c.
Hry na to nebyly, ty se masově na DX9c oběvyli cca o 2 roky později, GF FX5900­/5950 měl kamarád a chladič nazvaný FX Flow !­(mazec vysavač :D­) byl stejně hlučný jako na YouTube profláklé video kterým se ohání ­"pomatenec­"(ale má setsakra často pravdu :­) R.Hulán, 2x HD2900XT@xxx MHz na 3D Burn.
Podle mě ATi předběhla dobu tak o 1­-2 roky jako kdysi nVidia, ale tohle by jí mohlo možná pohřbít jako kdysi 3DFx­(Ge Force FX series = 3DFx Rampage­).
GF 8600­/8800 míří prostě do DX9c, hlavě, je to vidět na testech. Ruku na srdce kolik máte DX10 her a kolik jich budete mít za rok­(životnost grafiky­)?
Mám ale i tak zálusk na 1­-2x HD 2600XTX­(GDDR4@2,4+GHz­), bydlím nově sám a platím vše a on rozdíl spotřeby 100kWh je dost.
taky vydím poslední spásu v driverech ale dávám jim času tak 4měs. pro Win XP a tak 6 pro Win Vista což je na pí**. Mno a víc jak 15% pro HD2600xx a 19­-20% pro HD 2900 xxx v DX9c nedávam.

P.S. Pařbě zdar :­-)
Odpovědět0  0
kujb | 29.6.200715:15
Ocakaval som novy mainstream lebo ten od NVdie je onicom. Chcel som a stale chcem X1950GT 256.

Na novej HD2600XT DDR3 256 ma lakala nizsia spotreba, nepotreba pridavneho napajania, lepsi chladic ­(menej hluku­) a lepsie teploty, ­(oproti 1950GT od sapphiru­), UVD je zaujimave, DX10 nepodstatne. Taktiez HL2ep2, TF2 a Portal je pekne lakadlo.

Testy som prezeral, su take rozporuplne, zrejme to bude podobny vyvoj ako u 2900XT v ovladacoch.

Tesim sa na poriadne testy.
Odpovědět0  0
BASTARD (17) | 29.6.200712:22
Myslim, že problem je v ovladacich, nevěřim těm testům. To stejen bylo s HD 2900XT kdyz vyšla tak ji davala 8800GTS­-320 napardel a ted :D, ted shaha na 8800GTX­-768. Podle meho nazoru bych řek, že ATI nestíha. Zvlaštni je, že o zvyšení vykonu u HD2900XT se uz tak nemluvi. počítam ze tak za 2mesice bude HD 2600XT s DDR3 i DDR4 tak o 30% výkonější než ted. tak si tu blbe debajete myslim ze NV byla na tom stejne kdyz vychazeli jeji karty a vy jste na to snad zapomeli. Fakt mám rád tydle chytrý keci o nicem :­).
A taky by mě zajimalo, jak bude vypadat vysledek ATI na INTEL CPU vs AMD CPU ?? to bude taky zajimavej rozdil ;]
Odpovědět0  0
snajprik. | 29.6.200718:04
Však vravim, dufam že je to v tych ovladačoch, však tato karta ma v sebe toľko noviniek a potencialu, že som čakal vykon max. o 1000 bodov menej ako 2900XT, podľa toho čo v nej je som čakal utok na 8800GTS a nie toto. však len na okraj 65nm schopnosť isť na 1GHz + DDR4 a to pri veľmi nizkej spotrebe http:­/­/www.pcspace.sk­/mambots­/content­/dynamicImage­/popup.html?file=http:­/­/www.pcspace.sk­/images­/stories­/2006­/hardware­/05_2007­/radeon_hd_tab.jpg&closeText=zatvori%C5%A5 aj ked 128bit ale dual spravajuc sa ako 256bit hardvarova axceleracia a kopec inych noviniek, čo niektore ešte nema ani 2900.
No jednoducho čakal som nastupcu 1600 ktora nahradila 600 a ta nahradila 9600, no očividne ATI sa vybralo cestov spotreby keď 2600XT zožerie skoro 5­-krat menej ako 2900XT.
Na druhej strane AMD zo svojim chladnym čipsetom, novimi uspornimi dvojjadrovimi CPU a touto kartou sa pri plnej zaťaži nedostane cez 90W a v kľude max. 40W na desktop slušné. Len nechapem prečo tomu nedali označenie 2400XT ale 2600XT keď to nema ten výkon! Teraz ma AMD low end a hig end a maisner necha NVIDII?
Odpovědět0  0
Airwar (233) | 2.7.20076:21
ATI tyhle karty inzeruje déle než 3­/4 roky ­- a pak je uvede z nevyladěnejma ovladačema, všichny HW servery je otestují a ATI z toho výjde špatně, je sice hezké že za 3 měsíce odladí ovladače, ale odfláknout uvedení výrobků a jeho vstup na trh je prostě šlendrián a pár lidí v ATI by za to zasloužilo nakopat.
Odpovědět0  0
snajprik. | 29.6.20076:44
Hruza des veľmi ma sklamali u ATI, tak taky slaby výkon som si nemyslel že bude mať HD2600 dufam že to je len v ovladačoch :(
Odpovědět0  0
Airwar (233) | 29.6.20078:12
Kde se dá narazit na nějakej rozumnej srovnávací test?
Odpovědět0  0
Airwar (233) | 29.6.20078:23
Tak už jsem testy našel, a vidím že máš naprostou pravdu, ty karty se nechytají ani na ATI X1650 a ATI X1950 Pro ­- podle toho co a kdy uvádějí na trh v poslední době mám stále větší pocit AMD a ATI jdou asi opravdu do kytek. :­-­(­((
Odpovědět0  0
jago.derro | 29.6.20078:53
Já tedy překvapen nejsem. 2600XT směřuje do nižšího středu. Na žádné hraní nejnáročnějších her není postavená. Těžko jste mohli čekat od karty za 3000 něco jiného. 2600 a 2400 je namířena do oblasti NVidia 8600 a 8500 a tam je konkurenceschopná. Možná verze s 512MB GDDR4 půjde o něco výš. Spíš bych čekal nahrazení 1950 nějakou 2xxx kartou s 256bitovou sběrnicí. Pak by měla ATI­/AMD pokrytý trh mimo absolutní Hi­-End více než konkurenceschopnými výrobky.
Pokud má ATI­/AMD obstát musí dělat business v objemu ­- tam jsou peníze. Na druhou stranu je pravda, že pozlátko absolutního Hi­-Endu přitáhne zákazníky i do nižších segmentů.
Odpovědět0  0
funda (11) | 29.6.20079:39
Souhlas, přece jste nečekali, že karta za 3000 ­(2600XT­) bude stejně výkonná jako karta za 4500 ­(X1950 pro­). Ale nějaký posun tam je ­- 2600XT udělá v 3D Marku05 asi 4900 bodů, zatímco moje obstarožní x1600pro asi o tisíc míň. A to jsem ji před 1,5 rokem kupoval za 4000Kč. Takže když bych teď náhodou šel do 2600Xt, tak budu mít vyšší výkon za nižší cenu. Ale stejně raději půjdu do x1950pro.
Odpovědět0  0
Airwar (233) | 29.6.200710:05
Jasně, ale 2600 XT bude za 3 tisíce a 1650 je za 2 tisíce ­- a v testech to vypadá stejně a nebo je 1650 lepší. To že to bude zvládat DirectX 10 mě nepříjde jako důvod uvést takto ­"výkonnou­" kartu takto draho.
Odpovědět0  0
jago.derro | 29.6.200710:13
Myslím, že ATI1600XT nestojí 2000 ale okolo 3500 Kč.
Odpovědět0  0
Tinysoft2 | 29.6.200710:33
no v kazdom teste na DX 10 co som vide at rozbija az o 100+ percent 8600GTS coz je karta o 2000 drahsia :­) podla mna sa ati vysvihne keby ma 256 biz zbernicu boha by to ina parada.... inak mam rad kometra­\e ludi co komenutu co a ako by ati malo robit :­) maju tam nato znalcov a X ludi oni vedia co si mozu a nemozu dovolit :)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.