AMD představí Vegu už za několik hodin, prezentace unikla již teď
5.1.2017, Jan Vítek, aktualita
Společnost NVIDIA měla před několika hodinami možnost představit kartu GeForce GTX 1080 Ti, ale neučinila tak. Nyní ale už můžeme očekávat daleko zajímavější událost, a to představení AMD Vega, jehož prezentace už unikla na web.
Odpočet aktuálně ukazuje už jen několik hodin do představení GPU Vega, které pak budete moci sledovat na nově zřízených stránkách, a to přesně dnes od 15:00. Očekávat můžeme, že AMD k tomu využije i své procesory Ryzen, které již konečně mohou nabídnout podobný výkon jako konkurence od Intelu, takže není důvod k využití procesorů Core. V souvislosti s tím můžeme vzpomenout na Project Quantum, což byl koncept, v němž AMD potupně muselo využívat intelovské procesory, neboť jeho vlastní platformy se pro takový počítač nehodily.
Pro AMD je tento rok zcela přelomový. Procesory Ryzen představují největší novinku od roku 2011, kdy přišly na trh procesory Bulldozer, které však mnoho nadšení nepřinesly. Vega zase můžeme označit za největší změnu architektury GPU firmy AMD od představení GCN - Graphics Core Next, a to rovněž v roce 2011. Nicméně stále jde o ni, ne o kompletně novou architekturu, i když se zcela přepracovanými základními stavebními bloky, což jsou Compute Unit (CU), respektivě nově Next Compute Unit (NCU).
AMD bude nejspíše GPU Vega prezentovat pomocí různých AAA her (Doom, Rogue One, atd.) s cílovým rozlišením 4K a framerate 60 FPS. To už učinila předtím, ale vzhledem k uzamčeným FPS na maximálních 60 jsme se nemohli dozvědět, jaký je maximální výkon nového GPU.
Nedávno také unikl na web obrázek s několika údaji, které jsou konkrétní, obecné i nicneříkající. Například ze slibované 4x větší efektivity se nedozvíme nic, neboť nevíme, v kontrastu s čím je čtyřnásobná. Pak tu jsou hesla jako Rapid Packed Math, Draw Stream Binnin Rasterizer a jiná, ale i konkrétní údaje jako 512TB adresovatelný prostor. Leccos z toho ale trošku osvětluje rozsáhlá prezentace, kterou právě zveřejnil server VideoCardz.
Ta nám potvrzuje využití pamětí HBM2, pod což je schováno ono "2x bandwidth per pin", což je tedy poměřováno s první generací HBM. Dále se dočteme o jistém rozhraní HBCC (High-Bandwidth Cache Controller), což by zase mohla být alternativa konkurenčního NV Link. Co se týče primitivních shaderů, ty nahradí dohromady vertex i pixel shadery, ale jaká bude reálná výhoda, toť otázka. Patří sem i Improved Load Balancing, čili vylepšené rozprostření zátěže mezi dostupné hardwarové prostředky nebo nové technologie, které zajistí efektivnější využití paměťové propustnosti (HiZ, FastZ Clear) vedle komprese textur.
Z prezentace se ale nedozvíme nic o reálném výkonu Vegy, ale na to už snad nebudeme dlouho čekat.
Zdroj: AMD, VideoCardz
Pro AMD je tento rok zcela přelomový. Procesory Ryzen představují největší novinku od roku 2011, kdy přišly na trh procesory Bulldozer, které však mnoho nadšení nepřinesly. Vega zase můžeme označit za největší změnu architektury GPU firmy AMD od představení GCN - Graphics Core Next, a to rovněž v roce 2011. Nicméně stále jde o ni, ne o kompletně novou architekturu, i když se zcela přepracovanými základními stavebními bloky, což jsou Compute Unit (CU), respektivě nově Next Compute Unit (NCU).
AMD bude nejspíše GPU Vega prezentovat pomocí různých AAA her (Doom, Rogue One, atd.) s cílovým rozlišením 4K a framerate 60 FPS. To už učinila předtím, ale vzhledem k uzamčeným FPS na maximálních 60 jsme se nemohli dozvědět, jaký je maximální výkon nového GPU.
Nedávno také unikl na web obrázek s několika údaji, které jsou konkrétní, obecné i nicneříkající. Například ze slibované 4x větší efektivity se nedozvíme nic, neboť nevíme, v kontrastu s čím je čtyřnásobná. Pak tu jsou hesla jako Rapid Packed Math, Draw Stream Binnin Rasterizer a jiná, ale i konkrétní údaje jako 512TB adresovatelný prostor. Leccos z toho ale trošku osvětluje rozsáhlá prezentace, kterou právě zveřejnil server VideoCardz.
Ta nám potvrzuje využití pamětí HBM2, pod což je schováno ono "2x bandwidth per pin", což je tedy poměřováno s první generací HBM. Dále se dočteme o jistém rozhraní HBCC (High-Bandwidth Cache Controller), což by zase mohla být alternativa konkurenčního NV Link. Co se týče primitivních shaderů, ty nahradí dohromady vertex i pixel shadery, ale jaká bude reálná výhoda, toť otázka. Patří sem i Improved Load Balancing, čili vylepšené rozprostření zátěže mezi dostupné hardwarové prostředky nebo nové technologie, které zajistí efektivnější využití paměťové propustnosti (HiZ, FastZ Clear) vedle komprese textur.
Z prezentace se ale nedozvíme nic o reálném výkonu Vegy, ale na to už snad nebudeme dlouho čekat.
Zdroj: AMD, VideoCardz