AMD Radeon RX Vega bude představena na Computexu
19.5.2017, Jan Vítek, aktualita
Už z klávesnice šéfa radeonové divize jsme se dozvěděli, že herní karty AMD Radeon RX Vega budou představeny na Computexu na konci tohoto měsíce. To ale neznamená, že budou hned fyzicky dostupné.
Raja Koduri prohlásil, že AMD "ukáže Radeon RX Vega na Computexu, ale karty se nedostanou v ten samý týden do obchodů. Víme, jak moc čekáte na AMD Radeon RX Vega a pracujeme opravdu tvrdě na to, abychom vám přinesli grafiku, na niž budete moci být pyšní. Ovšem vývoj produktů složených z miliard tranzistorů a s pokročilou architekturou je velice složitá, i když vděčná práce.
Šéf radeonové divize firmy AMD také uvedl, že co se týče HBM2, pak zde se snaží přinést tuto technologii, která byla dříve omezena jen na velice drahá řešení, do spotřebitelského sektoru. Nyní tak HBM2 využívají jen "šíleně drahé grafické karty od naší konkurence, které nejsou v dosahu hráčů a obecně spotřebitelů". To je samozřejmě pravda, ale právě proto, že NVIDIA nemontuje HBM2 na herní karty, ale na akcelerátory Tesla, které stojí tisíce dolarů. Nakonec Koduri uvedl, že na rozdíl od HBM1 existuje více výrobců pamětí HBM2, a to především Samsung a Hynix, takže věří, že jich bude brzy na trhu dostatek, respektive bude dostatek karet Radeon Vega.
Raja Koduri pak odpovídal i na různé dotazy ohledně nových karet a ve svých reakcích potvrdil, že Vega Frontier Edition využívá dvě pouzdra s paměťmi HBM2, což znamená 2048bitovou sběrnici a dvě paměti 8-Hi HBM2. Udávaná propustnost 480 GB/s má přitom tak výkonným GPU naprosto stačit, i když jde o mírný pokles od dob HBM1, které nabízejí na kartách AMD 512 GB/s. To ale pouze proto, že jde o čtyři paměti a 4096bitovou sběrnici, což je složitější a dražší řešení, které kvůli širší sběrnici i zabere více místa na samotném grafickém čipu.
Dále neodmítl myšlenku, že by na trh mohla dorazit i 16GB varianta herního Radeonu RX Vega, o což byl v diskuzi požádán a sdělil, že se "na to určitě podívají". Zajímavější odpověď přinesla otázka ohledně výkonu herních RX Vega oproti Frontier Edition, a to právě ve hrách. Koduri sdělil, že některé verze budou rychlejší než Frontier Edition. To ale pravděpodobně neznamená, že budou výkonnější, jako spíše jen to, že budou lépe optimalizované pro hry, takže půjde především o ovladače.
A jaké jsou rozdíly mezi vodou a vzduchem chlazenými Vegami? Dle očekávání jde především o to, jakých taktů budou karty schopny dosáhnout a jak dlouho se budou moci na nich v zátěži držet. Rozdíly v taktech by ale dle Koduriho měly být jen malé.
Zdroj: VideoCardz
Šéf radeonové divize firmy AMD také uvedl, že co se týče HBM2, pak zde se snaží přinést tuto technologii, která byla dříve omezena jen na velice drahá řešení, do spotřebitelského sektoru. Nyní tak HBM2 využívají jen "šíleně drahé grafické karty od naší konkurence, které nejsou v dosahu hráčů a obecně spotřebitelů". To je samozřejmě pravda, ale právě proto, že NVIDIA nemontuje HBM2 na herní karty, ale na akcelerátory Tesla, které stojí tisíce dolarů. Nakonec Koduri uvedl, že na rozdíl od HBM1 existuje více výrobců pamětí HBM2, a to především Samsung a Hynix, takže věří, že jich bude brzy na trhu dostatek, respektive bude dostatek karet Radeon Vega.
Raja Koduri pak odpovídal i na různé dotazy ohledně nových karet a ve svých reakcích potvrdil, že Vega Frontier Edition využívá dvě pouzdra s paměťmi HBM2, což znamená 2048bitovou sběrnici a dvě paměti 8-Hi HBM2. Udávaná propustnost 480 GB/s má přitom tak výkonným GPU naprosto stačit, i když jde o mírný pokles od dob HBM1, které nabízejí na kartách AMD 512 GB/s. To ale pouze proto, že jde o čtyři paměti a 4096bitovou sběrnici, což je složitější a dražší řešení, které kvůli širší sběrnici i zabere více místa na samotném grafickém čipu.
Dále neodmítl myšlenku, že by na trh mohla dorazit i 16GB varianta herního Radeonu RX Vega, o což byl v diskuzi požádán a sdělil, že se "na to určitě podívají". Zajímavější odpověď přinesla otázka ohledně výkonu herních RX Vega oproti Frontier Edition, a to právě ve hrách. Koduri sdělil, že některé verze budou rychlejší než Frontier Edition. To ale pravděpodobně neznamená, že budou výkonnější, jako spíše jen to, že budou lépe optimalizované pro hry, takže půjde především o ovladače.
A jaké jsou rozdíly mezi vodou a vzduchem chlazenými Vegami? Dle očekávání jde především o to, jakých taktů budou karty schopny dosáhnout a jak dlouho se budou moci na nich v zátěži držet. Rozdíly v taktech by ale dle Koduriho měly být jen malé.
Zdroj: VideoCardz