AMD Radeon VII nabídne podporu alternativy technologie NVIDIA DLSS
21.1.2019, Jan Vítek, aktualita
Vzhledem ke stále nedostatečné softwarové podpoře ray tracingu na kartách NVIDIA by jeho absence na Radeonu VII nemusela tak moc vadit. Ovšem v případě DLSS už to může být zcela jiné, takže co chce AMD dělat?
Zásadní rozdíl mezi ray tracingem a DLSS je ten, že v prvním případě jde o kvalitu grafiky, zatímco v druhém o výkon, přičemž ray tracing musí hráčskou obec přesvědčit také o tom, že se jej vyplatí zapínat. Bezesporu má však velký potenciál do budoucna.
Pokud se začnou ve větší míře objevovat hry, které jako nové nebo i starší tituly zavedou podporu DLSS, bude to pro NVIDII a sérii RTX 2000 znamenat velkou výkonnostní vzpruhu, takže ani není divu, že se AMD bude chtít na tuto konkurenci zaměřit. Jak dobře víme, DLSS je technologie anti-aliasingu využívající jádra Tensor. Díky tomu se ulehčí hlavním jádrům CUDA a výkon jde výrazně nahoru.
Podpora technologie DLSS je či bude aktivována na následujících titulech, takže už je opravdu třeba počítat s tím, že NVIDIA bude mít díky nim značnou výhodu.
- Ark: Survival Evolved
- Anthem
- Atomic Heart
- Battlefield V
- Dauntless
- Final Fantasy 15
- Fractured Lands
- Hitman 2
- Islands of Nyne
- Justice
- JX3
- Mechwarrior 5: Mercenaries
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Remnant: From the Ashes
- Serious Sam 4: Planet Badass
- Shadow of the Tomb Raider
- The Forge Arena
- We Happy Few
- Darksiders III
- Deliver Us The Moon: Fortuna
- Fear the Wolves
- Hellblade: Senua’s Sacrifice
- KINETIK
- Outpost Zero
- Overkill’s The Walking Dead
- SCUM
- Stormdivers
Adam Kozak, Product Marketing Manager firmy AMD, nám tak pozradil, že se chystá obdoba DLSS, a sice DirectML. Jak už název napovídá, jde o technologii od Microsoftu pro API DirectX 12 podobně jako DirectX Ray Tracing (DXR). Půjde stejně jako v případě DLSS o anti-aliasing založený na strojovém učení, ale je otázka, co to přinese v případě využití na Radeonu VII oproti klasickým způsobům vyhlazování hran.
Je totiž jasné, že stejnou výhodu jako v případě DLSS nezískáme. Tam jde o využití jader Tensor, která by jinak zůstala ladem, a uvolnění hardwarových prostředků jader CUDA. Radeon VII žádné "hardwarové zálohy" nemá, takže v jeho případě může jít pouze o to, že DirecML bude pracovat efektivněji.
Pak jde i o to, že DLSS podporuje celá řada RTX 2000, zatímco Radeon VII je tu sám a zda DirectML bude k dispozici i pro starší Radeony, toť otázka. Nicméně AMD se může chlubit svým hardwarem v konzolích PS a Xbox a DirecML by se mohlo prosadit právě i díky tomu. Uvidíme.
Ještě tu máme také doplňující informace o AMD Navi, kterážto generace má být představena v červnu na E3. AMD je prý velice spokojeno s dosavadním vývojem a chce, aby hotové produkty přišly na trh někdy v červenci. Takže uvidíme hned dvakrát.
Zdroj: Tom's Hardware