AMD RDNA 4 má zapracovat na AI: oproti Nvidii tam, kde to má smysl
22.2.2023, Milan Šurkala, aktualita
David Wang a Rick Bergman se rozpovídali o tom, kam bude směřovat nová architektura grafických karet RDNA 4. Podle jejich slov dojde k většímu využití systémů AI, nechtějí to ale plýtvat na věci jako FSR, kde není potřeba.
Dobře víme, že grafické karty AMD sice nabízí solidní výkony, ale pokud se používají technologie upscalingu, na Nvidii ztrácí. Její DLSS je v tomto o dost vepředu a jak se zdá, ani RDNA 4 by v tomto nemusela přinést nějak dramatickou změnu. AMD sice už má speciální akcelerátory pro systémy umělé inteligence, nicméně současně říká, že ačkoli je přístup Nvidie s akcelerátory výborný, AMD se jím nechce vydat takovým způsobem, jakým se vydala Nvidia. Alespoň prozatím ne. Řekli to zástupci AMD (David Wang a Rick Bergman) v rozhovoru s japonským magazínem 4gamer.
AMD totiž říká, že její FidelityFX SuperResolution (FSR) nepotřebuje akcelerátory AI, aby dosáhlo podobného výkonu a kvality jako Nvidia DLSS (o tomto by se dalo jistě polemizovat, když je mu konkurencí i jinak mnohem slabší Intel). Podle něj Nvidia tak vehementně tlačí AI proto, že v GPU jsou, a všemožně tak hledá cesty, jak je vlastně využít. Pokud by tak neučinila, uživatelé by při nákupu karet platili za něco, co v praxi nepotřebují (což je hodně diskutabilní tvrzení). Chce se soustředit na to, co hráči opravdu chtějí, a ne to, co jim ostatní říkají, že mají chtít.
Společnost AMD nicméně věří, že akcelerátory AI v GPU mají své místo, je ale zbytečné jimi plýtvat na upscaling jako u Nvidie (obecně zpracování obrazu), když to lze udělat i bez nich. Říká, že by se měly spíše využívat k něčemu, co udělá hry opravdu pokročilejšími a zábavnějšími. Jako příklad uvádí např. pohyby nebo chování nepřátel a NPC. Jak se ale toto přetaví do reality, to je nezodpovězenou otázkou. Jak to vidíte vy? Souhlasíte s AMD, že by AI akcelerátory měly být využity spíše tímto způsobem než výhradně na upscaling a zpracování obrazu?
Z dalších informací můžeme vypíchnout to, že AMD by mělo zapracovat na technologii Multi-Draw Indirect Accelerator, která by měla zajistit, že se o příkazy k vykreslování bude ve větší míře starat GPU, aby se omezila komunikace mezi CPU a GPU. To má přinést další navýšení výkonu.
Zdroj: hothardware.com, wccftech.com