AMD uvádí detaily o FidelityFX Super Resolution 2.0: výhodou je podpora DLSS 2.0
24.3.2022, Jan Vítek, aktualita
Společnost AMD se více rozpovídala o své chystané technologii FidelityFX Super Resolution 2.0, která bude mít překvapivě leccos společného s konkurenční DLSS 2.0. Vypovídají o tom informace o rychlosti implementace.
FidelityFX Super Resolution 2.0 má být dostupná už během následujících třech měsíců a těšit se mohou všichni, kteří mají ve výbavě svého PC kartu AMD či NVIDIA až do generace Pascal (GTX 1000) či Polaris. O FSR 2.0 ale nepřijdou ani majitelé Xbox Series X/S.
Technologie FSR 2.0 má blízko k technologii DLSS 2.0 tím, že využívá temporální upscaling a pracuje s pohybovými vektory, ovšem není založena na hlubokém učení či AI. Nevyžaduje tak ani žádný speciální hardware, což právě umožní využít i starší grafické čipy.
FSR 2.0 - režim |
Škálování | Vstupní rozlišení | Výstupní rozlišení |
Quality |
1,5x jednorozměrově (2,25x plošně) |
1280 x 720 1706 x 960 2293 x 960 2560 x 1440 |
1920 x 1080 2560 x 1440 3440 x 1440 3840 x 2160 |
Balanced |
1,7x jednorozměrově (2,89x plošně) |
1129 x 635 1506 x 847 2024 x 847 2259 x 1270 |
1920 x 1080 2560 x 1440 3440 x 1440 3840 x 2160 |
Performance |
2,0x jednorozměrově (4x plošně) |
960 x 540 1280 x 720 1720 x 720 1920 x 1080 |
1920 x 1080 2560 x 1440 3440 x 1440 3840 x 2160 |
Ultra Performance (volitelné) |
3,0x jednorozměrově (9x plošně) |
640 x 360
854 x 480
1147 x 480
1280 x 720
|
1920 x 1080
2560 x 1440
3440 x 1440
3840 x 2160
|
Budeme tu mít čtyři nastavení kvality, i když standardně budou nabízeny jen tři, ostatně upscaling ze 640 x 360 na Full HD asi nepřinese úžasné výsledky.
Cílové rozlišení | Karty AMD | Karty NVIDIA |
4K |
Radeon RX 6700 XT |
GeForce RTX 3070 |
1440P |
Radeon RX 6600 |
GeForce RTX 3060 |
1080P |
Radeon RX 6500 XT |
GeForce GTX 16 Series |
AMD také doporučuje optimální hardware pro různá rozlišení, a to s tím upozorněním, že FSR 2.0 bude přece jen náročnější než FSR 1.0, čili vyšší kvalita bude vykoupena nižším nárůstem snímkovací frekvence.
Uvedená tabulka je pochopitelně jen orientační a AMD vůbec neuvádí, jakých her se to týká a jakého nastavení. Říká pouze, že s doporučovaným hardwarem bychom měli být spokojeni, pokud jde o daná rozlišení.
Dále tu máme i rámcovou časovou osu (pár dní až měsíc a více), která se týká toho, jak dlouho bude trvat implementace FSR 2.0 do her. To jednak napovídá, že alespoň zpočátku se FSR 2.0 asi nedostane do výbavy Radeon Super Resolution, čili že bude nutné tuto technologii dostat do každé hry zvlášť. Během několika málo dní to přitom budou ty hry, které již dnes podporují moderní DLSS, a to dokonce dříve než tituly založené na enginech UE4 a UE5 s pluginem FSR 2.0. Dále to budou hry podporující rozdílné interní renderovací a výstupní rozlišení, přičemž výhodou je podpora TAA a nakonec to budou všechny ostatní.
První dvě hry s podporou FSR 2.0 budou Deathloop od Arkane Lyon a již dříve zmíněný Forspoken od Luminous Productions.