AMD uvádí Radeon Loom a ProRender pro profesionály
Radeon Loom je otevřený framework pro tvorbu 360° videí v rozlišení až 4K na 2K. Mohou se tak tvořit materiály, které budou využitelné pro sledování pomocí VR headsetu nebo brýlí pro rozšířenou realitu (AR).
Dle AMD je nejsložitějším úkolem při tvorbě 360° videí to, aby nebylo poznat, že výsledný všeobklopující obraz byl vytvořen z několika výstupů kamer. Ty přitom mohou být pouze dvě, což však nevytvoří opravdovou 360° scénu, nebo pak až třeba tři desítky, které pokryjí veškeré okolí. Zpracování těchto videí také vyžaduje dlouhé hodiny při postprocessingu a také značné hardwarové prostředky a právě na to se zaměřuje Radeon Loom, který využívá GPGPU, díky čemuž dokáže v reálnem čase zpracovat obraz až 24 kamer do výstupu s rozlišením 4K na 2K. Pokud to není potřeba v reálném čase, může být kamer až 31 a s výstupem v rozlišení 8K na 4K. Loom je také založen na implementaci frameworku Khronos OpenVX.
Radeon ProRender je zase volně šířený renderovací engine ve formě plug-inu pro software Autodesk Maya a 3D Studio Max a dále pak v betaverzi pro Dassault Systèmes SolidWorks a Rhino. Dále si AMD chystá jeho verze pro Maxon Cinema 4D a Blender, které ale přijdou až někdy v příštím roce. Plug in pro Mayu je připraven také pro linuxové systémy.
ProRender má dokázat lépe zužitkovat výkon procesoru a hlavně grafického čipu, pokud ovšem ten podporuje OpenCL 1.2. AMD tak chce svůj ProRender dostat mezi profesionály pracující v oblasti architektury, automotive, atd. Celý SDK je už nyní k dispozici na GPUOpen.com.
Zdroj: Hexus.net