Earth simulator vede uz tusim tri roky, nekolikanasobne prevysuje vykonem superpocitace na nasledujicich mistech, jsem zvedav kdy ho nekdo prekona, a jestli to bude vitezstvi jen o nejake zanedbatelne procento vykonu ci ho predci nekolikanasobne...
Odpovědět0 0
100dB odstup uzitecneho signalu o frekvenci 1KHz od rusiveho signalu - sumu vcet slozek harmonickeho
zkresleni (signal ma amplitudu 1dB pod maximalni urovni)
Nemohu si odpustit poznamku ze muj zesilovac ma uroven sumu 10X nizsi, takze by ho tato "kvalitni PC zvukova karta" silne degradovala.
Co se tyka onoho signalu 1KHz - tak ma 10 Miliard-krat vetsi amplitudu nez sum, takze si v tomto pripade nemusite delat se sumem starosti, problem je ze v hudbe se tak hlasity signal objevuje jen vyjimecne a jen na mikroskopicky zlomek casu (napriklad pri uderu bubnu, pricemz tato amplituda je dosazena pouze v pocatecnim okamziku toho uderu, napriklad v prvni padesatine casu toho co celkem vnimate sluchem jako uder) a pozbytek casu je uroven signalu nizsi napriklad o 40dB, takze v techto pasazich bude pomer signal/sum pouhych 60dB a tudiz vyssi nez napriklad na klasicke kazete, a pokud budete poslouchat vyssi hlasitosti, tak bude sum jasne slysitelny. (pokud nebude prehlusen odrazy uzitecneho signalu od sten mistnosti=spatnou akustikou)
zkresleni (signal ma amplitudu 1dB pod maximalni urovni)
Nemohu si odpustit poznamku ze muj zesilovac ma uroven sumu 10X nizsi, takze by ho tato "kvalitni PC zvukova karta" silne degradovala.
Co se tyka onoho signalu 1KHz - tak ma 10 Miliard-krat vetsi amplitudu nez sum, takze si v tomto pripade nemusite delat se sumem starosti, problem je ze v hudbe se tak hlasity signal objevuje jen vyjimecne a jen na mikroskopicky zlomek casu (napriklad pri uderu bubnu, pricemz tato amplituda je dosazena pouze v pocatecnim okamziku toho uderu, napriklad v prvni padesatine casu toho co celkem vnimate sluchem jako uder) a pozbytek casu je uroven signalu nizsi napriklad o 40dB, takze v techto pasazich bude pomer signal/sum pouhych 60dB a tudiz vyssi nez napriklad na klasicke kazete, a pokud budete poslouchat vyssi hlasitosti, tak bude sum jasne slysitelny. (pokud nebude prehlusen odrazy uzitecneho signalu od sten mistnosti=spatnou akustikou)
Odpovědět0 0
Ja doufam ze tim intel poskodi hlavne sam sebe a AMD mu zatim "vyfoukne" velkou cast trhu.
Odpovědět0 0
Neni moc duvodu proc by mel byt zvuk degradovan, prave naopak, ovalny tvar zabranuje vzniku stojateho vlneni, a tuhost skla zabranuje rezonanci a tim zkresleni zvuku.
Problemy vidim dva - v ozvucnici neni pritomno zadne tlumeni - silne odrazy, a za druhe - vysoky rezonancni kmitocet skla - mohlo by "zvonit", ale u subwooferu pravdepodobne sklo nebude buzeno dostatecne blizko rezonance skla (jen nizkymi kmitocty) a pokud jsou satelity male, pak bude rezonance skla slabsi vlivem lepsi tuhosti a take vyssi - asi za hranici slysitelnosti.
Problemy vidim dva - v ozvucnici neni pritomno zadne tlumeni - silne odrazy, a za druhe - vysoky rezonancni kmitocet skla - mohlo by "zvonit", ale u subwooferu pravdepodobne sklo nebude buzeno dostatecne blizko rezonance skla (jen nizkymi kmitocty) a pokud jsou satelity male, pak bude rezonance skla slabsi vlivem lepsi tuhosti a take vyssi - asi za hranici slysitelnosti.
Odpovědět0 0
To je mi vse zname, ale optimalizace ve smyslu vyuziti nejake funkce jako napriklad Hyper-Threading neni jeste optimalizace usita na miru na architekturu jadra, pokud vyuziju napriklad funkce SSE, povede to ke zvyseni vykonu u Intelu ale i u AMD, zatimco pokud program optimalizuju na architekturu Intelu (byt treba bez vyuziti SSE), tak to povede ke zvyseni vykonu na Intelu, ale k zadnemu nebo dokonce ke zpomaleni u AMD, a to by bylo neobjektivni.
"Sandra je používá v upravené podobě optimalizované na jednotlivé procesory" procesory ano, to je take v poradku, to procesoru privadi vyhodu ve smyslu vybavy napriklad instrukcni sadou SSE2 nebo 3DNOW!
kterou muze nebo nemusi mit i ten konkurencni, ale optimalizace na jadro by mela jiny vliv, program by musel
byt zkompilovan specialne pro toto jadro a s jinym by byl nekompatibilni,a nebo alespon poupraven kod tak ze by tato uprava vedla k "nelinearnimu" zvyseni vykon u jadra jednoho, a u jineho k poklesu (napriklad) a tento jev u optimalizaci v Sandre (bufferovani, instrukcni sady, HT) nenastava a proto je objektivni, jen vyuziva vyhod ve "vybaveni" CPU instrukcnimi sadami a funkcemi.
"Sandra je používá v upravené podobě optimalizované na jednotlivé procesory" procesory ano, to je take v poradku, to procesoru privadi vyhodu ve smyslu vybavy napriklad instrukcni sadou SSE2 nebo 3DNOW!
kterou muze nebo nemusi mit i ten konkurencni, ale optimalizace na jadro by mela jiny vliv, program by musel
byt zkompilovan specialne pro toto jadro a s jinym by byl nekompatibilni,a nebo alespon poupraven kod tak ze by tato uprava vedla k "nelinearnimu" zvyseni vykon u jadra jednoho, a u jineho k poklesu (napriklad) a tento jev u optimalizaci v Sandre (bufferovani, instrukcni sady, HT) nenastava a proto je objektivni, jen vyuziva vyhod ve "vybaveni" CPU instrukcnimi sadami a funkcemi.
Odpovědět0 0
Optimalizace obecné samozrejme navadi, optimalizace na urcite jadro samozrejme ano, v prvnim pripade bude rozdil dany ciste hrubym vykonem cipu, pokud test Whetstone a Dhrystone jsou stare a tudiz neoptimalizovane ani na Athlon ani Pentium4, pak prave proto budou objektivni.
Sandra neni optimalizovana krome instrukcnich sad kterymi CPU disponuji a proto jsou stejne realne jako realne aplikace o kterych se zminujete, problem je v tom ze se na vec divate prave z pohledu programatora kteremu nejde o vykon, jenze v teto recenzi a vsem uzivatelum prave o ten vykon jde, a proto jsou tyto testy ktere jasne ukazuji v jake casti CPU tkvi jeho sila tolik dulezite, podle nich se da usoudit v jakych (mnou pouzivanych/pozadovanych) aplikacich bude excelovat ci propadat presne tak jako v testech Sandra.
Optimalizovat pomoci instrukcnich sad napr. MMX je v poradku, disponuji jimi obe CPU, neoptimalizovat je take v poradku, ale pokud by byly optimalizace specificke pro kazde jadro zvlast (coz nejsou) pak by prave dochazelo k extremnim rozdilum a takove testy by byly prave neobjektivni.
Sandra neni optimalizovana krome instrukcnich sad kterymi CPU disponuji a proto jsou stejne realne jako realne aplikace o kterych se zminujete, problem je v tom ze se na vec divate prave z pohledu programatora kteremu nejde o vykon, jenze v teto recenzi a vsem uzivatelum prave o ten vykon jde, a proto jsou tyto testy ktere jasne ukazuji v jake casti CPU tkvi jeho sila tolik dulezite, podle nich se da usoudit v jakych (mnou pouzivanych/pozadovanych) aplikacich bude excelovat ci propadat presne tak jako v testech Sandra.
Optimalizovat pomoci instrukcnich sad napr. MMX je v poradku, disponuji jimi obe CPU, neoptimalizovat je take v poradku, ale pokud by byly optimalizace specificke pro kazde jadro zvlast (coz nejsou) pak by prave dochazelo k extremnim rozdilum a takove testy by byly prave neobjektivni.
Odpovědět0 0
Ja jsem nepsal ze intel ma 2 FPU.
Samozrejme ze jako synteticky test ma k realite daleko, ale urcite s ni ma neco spolecneho, pokud bude realna aplikace narocna hlavne na vypcetni jednotky FPU napriklad z 90% a jen malo na propustnosti pameti (zbylych 10%), pak bude rychlost aplikace temer umerna tomuto syntetickemu testu, ve skutecnosti je takovyto test prave univerzalni, jen si lide neumeji predstavit jak se bude procesor chovat v praxi napriklad ve hre, protoze se jen nezamysli na jakou cast CPU ci pametoveho systemu je aplikace narocna nejvice a na jake casti mene, to ze napriklad Athlon 64 exceluje v Botmatch hry UT03 je tim ze ma prave 3FPU jednotky, a to ze ma naopak ve Flyby a nebo v Quake3Arena navrch intel je jeho velkou pametovou propustnosti, to vse se da s jistotou vycist ze syntetickeho testu Sandra, jen si musite preves teorii do praxe.
Z takoveho testu se da vykon v jakekoliv aplikaci odhadnout stejne dobre jako z pouhe znalosti jeho architektury. Testy nejsou snadno manipulovatelne, pokud byste vytvoril jiny program a optimalizoval ho na nejaky procesor je samozrejme neco jineho, a testy sandra zadnych optimalizaci krome instrukcnich sad nevyuzivaji, tudiz jsou objektivni.
Samozrejme ze jako synteticky test ma k realite daleko, ale urcite s ni ma neco spolecneho, pokud bude realna aplikace narocna hlavne na vypcetni jednotky FPU napriklad z 90% a jen malo na propustnosti pameti (zbylych 10%), pak bude rychlost aplikace temer umerna tomuto syntetickemu testu, ve skutecnosti je takovyto test prave univerzalni, jen si lide neumeji predstavit jak se bude procesor chovat v praxi napriklad ve hre, protoze se jen nezamysli na jakou cast CPU ci pametoveho systemu je aplikace narocna nejvice a na jake casti mene, to ze napriklad Athlon 64 exceluje v Botmatch hry UT03 je tim ze ma prave 3FPU jednotky, a to ze ma naopak ve Flyby a nebo v Quake3Arena navrch intel je jeho velkou pametovou propustnosti, to vse se da s jistotou vycist ze syntetickeho testu Sandra, jen si musite preves teorii do praxe.
Z takoveho testu se da vykon v jakekoliv aplikaci odhadnout stejne dobre jako z pouhe znalosti jeho architektury. Testy nejsou snadno manipulovatelne, pokud byste vytvoril jiny program a optimalizoval ho na nejaky procesor je samozrejme neco jineho, a testy sandra zadnych optimalizaci krome instrukcnich sad nevyuzivaji, tudiz jsou objektivni.
Odpovědět0 0
Vysledky Testu Sandra jsou PLNE! odpovidajici architekture cipu (v pripade AMD 3 FPU jednotky vuci 1 FPU u Intelu) proto dosahuje AMD vykonu pres 3GFLOP zatimco Intel jen 2GFOLP
stejnetak u multimedii kde se jedna o velky vliv SSE instrukci a vysledky 100% odpovidaji skutecnosti, samozrejme musime brat v potaz ze se jedna o synteticky test ktery zatezuje jen
vypocetni jednotky, zatimco v praxi jsou aplikace limitovane i jinymi faktory (velikost a rychlost cache) a proto ve skutecnych aplikacich nebude rozdil plnych 30% jeko je tomu v Sandre, ale tento test potvrzuje vliv architektury cipu - o 30% rychlejsi prace s pohyblivou desetinou carkou v pripade AMD odpovida skutecnosti a nemel by byt vyrazen.
stejnetak u multimedii kde se jedna o velky vliv SSE instrukci a vysledky 100% odpovidaji skutecnosti, samozrejme musime brat v potaz ze se jedna o synteticky test ktery zatezuje jen
vypocetni jednotky, zatimco v praxi jsou aplikace limitovane i jinymi faktory (velikost a rychlost cache) a proto ve skutecnych aplikacich nebude rozdil plnych 30% jeko je tomu v Sandre, ale tento test potvrzuje vliv architektury cipu - o 30% rychlejsi prace s pohyblivou desetinou carkou v pripade AMD odpovida skutecnosti a nemel by byt vyrazen.
Odpovědět0 0
No tak to je fakt dobry, alespon ze je to legracni, ale vazne, takovej proud to asi nebude a vypocitat to z tech 105W neni nejlepsi zpusob jak to zjistit, ale cas nam pravdu odhali, tak uvidime.
Odpovědět0 0
Pixely jsou stejne jako u ostatnich LCD ale v tomto rozliseni jich je o nekolik radek vice a tak je pomer stran 5:4 (obrazovka je temer ctvercova) a ke geometricke deformaci obrazu proto nedochazi (bude k nemu dochazet naopak v pripade ze nastavite rozliseni v pomeru jinem - napriklad 1024x768 tj. 4:3, pak bude obraz vertikalne roztazen - postavy ve hrach budou vypadat stihlejsi :)
Odpovědět0 0
To je ostuda, test by jinak usel ale ty zavazny chyby!? To je des - viz:
Případě vám nezbývá než zůstat u klasického CRT s obnovovací frekvencí 100 a více MHz ;
Hodnota svítivosti od 230 mc/m2 je dostačující, ale opět platí čím více, tím lépe ;
posuzování kvality FTF panelu. ;
a dal chyby jako
K tomu slouží jednobarevné obrázky (modrá, červená, černá, bílá, šedá, zelená a červená). ;
Podle délky ohonu u pohybující krychle bych odezvu odhadoval na 30ms ; (krychle neni ctverec)
a taky by me zajimalo jestli mely testovane kusy vadne pixely.
Případě vám nezbývá než zůstat u klasického CRT s obnovovací frekvencí 100 a více MHz ;
Hodnota svítivosti od 230 mc/m2 je dostačující, ale opět platí čím více, tím lépe ;
posuzování kvality FTF panelu. ;
a dal chyby jako
K tomu slouží jednobarevné obrázky (modrá, červená, černá, bílá, šedá, zelená a červená). ;
Podle délky ohonu u pohybující krychle bych odezvu odhadoval na 30ms ; (krychle neni ctverec)
a taky by me zajimalo jestli mely testovane kusy vadne pixely.
Odpovědět0 0
Promin, muzu se zeptat odkud mas informaci o tech 80ti Amperech? to je totiz skoro polovina toho co potrebuje Barton (maximalne - musi dodat deska) a i P4 k tomu ma hodne daleko, takovej proud mi prijde hodne nepravdepodobnej, nahlede na fyzikalni zakony, to by se ta deska asi vyparila.
Odpovědět0 0
jenze u intelu to neni pomluva - zeptej se tech chudaku co si od nej koupili desky s udajnou podporou Prescottu - ted sou v haji a nebo pojedou misto 3,4 - 3,6 na 2,8 GHz coz na top model a novy jadro neni zadnej zazrak.
Odpovědět0 0
Souhlasim :) taky sem to na CC videl a Athlon FX stoji tedy asi stejne jako normalni P4 3.2 (rozdil oproti EE je dokonce pres 45%) takze volba je jasna...Intel Inside - Loser Outside :) - AMD vede !!!
Odpovědět0 0
Vazne by me zajimaly finanční výsledky výrobců pevných disků nebo alespon jejich priblizne podily na trhu, tak by bylo fajn kdybyste sem neco takovyho dali...
Odpovědět0 0