Apple dokončil nákup Shazamu, aplikace bude bez reklam
26.9.2018, Milan Šurkala, aktualita
Už koncem loňského roku koupila společnost Apple oblíbenou aplikaci Shazam, což se ale nelíbilo Evropské unii. Ta spustila antimonopolní vyšetřování, které však pro Apple dopadlo dobře a celý proces byl dokončen.
V loňském prosinci koupila společnost Apple za 400 milionů dolarů aplikaci Shazam, která dokáže na základě několika tónů písně identifikovat tuto skladbu. To se může hodit např. tehdy, když si chcete píseň přidat do playlistu, ale vůbec nevíte, kdo je autorem a jak se jmenuje. Evropská unie však ale v transakci viděla potenciální problém, na základě čehož spustila antimonopolní vyšetřování a nákup tak o tři čtvrtě roku pozdržela. Nakonec se zjistilo, že je vše v pořádku, nákup byl povolen a nyní i dokončen. Shazam je tak nyní pod taktovkou Applu.
Otázkou je, jaká bude budoucnost aplikace Shazam a jak bude vypadat integrace do ekosystému společnosti Apple. Ta tvrdí, že již brzy se objeví tato aplikace úplně bez reklam, což bude pro uživatele příjemné. Na druhou stranu se pak tak velká investice může zdát být prodělečnou. To je ale jen první zdání. Shazam totiž může pomoci Applu rozšířit možnosti streamovací služby Apple Music nejen pro vyhledávání hudby, ale především pro rozpoznávání trendů v hudbě a lepší automatické návrhy písní.
Tím by se mohlo funkčně dostat před Spotify a lákat uživatele k této službě, která ve výsledku generuje nemalé peníze. Prozatím však Apple Music není tak úspěšný, má přes 50 milionů uživatelů, zatímco Spotify už přesáhl 80 milionů. Shazam se svou obrovskou základnou (aplikaci si stáhla už miliarda lidí a byla jedna z prvních aplikací při otevření App Store) může být vynikajícím prostředkem pro nachytávání lidí na streamovací službu Applu. Ostatně denně Shazam využije přes 20 milionů lidí.
Zdroj: apple.com, engadget.com