Takže jaký měla vlastně štěstí, teď už do konce života nebude muset nikdy dělat. Kolik dalších lidí teď začne masově posílat Apple mobily do servisu plné svých nahých fotek a videí.
Odpovědět2 0
Půlku shrábne právník, půlku z půlky shrábnou daně a zbytek jí možná uhradí studia na té vejšce, co studuje.
Odpovědět3 1
I to je fajn, nebude muset třicet let splácet půjčku na studia.
Odpovědět3 0
Dávám na servis zařízení s úložištěm? Úložiště vyjmu, nebo bezpečně smažu. To lidem jako nedojde? Navíc - když vím, že si tam fotím třeba svoji chlupatou prdel. (upřímně moc nechápu proč bych si měl sám fotit a ukládat tam svoje "lechtivé fotky", ale když někdo takovou úchylku má - proč ne, ale přece zase musí vědět, že po takových fotkách kdekdo půjde jako slepice po flusu). Nějaká informační gramotnost nula.
Odpovědět2 16
Demonstrujete svoji hloupost? Nebo jak přesně byste z iphonu vyndal to úložiště, případně ho smazal, když je telefon nefunkční?
Odpovědět17 1
Tak z iPhonu budete úložiště vyndávat dost těžko, má jen vnitřní paměť (a ostatně i na Androidu jsou dneska ty paměti tak velké, že se potřeba externího úložiště stále snižuje). A ono je otázkou, zda se ten telefon dá smazat nebo ne. Když jdete měnit třeba baterku, tak není problém to zazálohovat a smazat. Ale pokud se telefon nedá spustit, pak s tím moc nenaděláte.
Odpovědět4 1
Přesně jak bylo řečeno, paměť v telefonu je už tak velká že není potřeba data přesouvat na CLOUD, navíc všichni při sobě po ruce namají klasický foťák s paměťovkou.
Takže je jednodušší fotit a nahrávat na telefon. Kdo by to řekl, že??
Odpovědět0 1
"Přesto mě nějak nedochází k čemu servisní technik potřeboval heslo pro přístup do OS,
To spíš si myslím že to servisní středisko má nějaký ten dešifrovací nástroj pro odemykání telefonu"
Na začátek přiznám, že nevím, jaké přesně metody má Apple pro servisy, možnosti servisních menu a tak, takže možná budu plácat hlouposti. Ale nastíním pár mých myšlenek.
Nutnost znát heslo pro OS mi přijde být docela logická. Částečně by se to dalo přirovnat k servisu auta, když jim nedáte klíče od vozu. Fyzicky tam mohou vyměnit nějaký díl, ale neotestují ho, v mnoha případech se nezjistí, zda je to skutečně tím dílem (urvanou nápravu poznáte, ale u mnoha záležitostí např. s motorem půjde příčina závady poznat už docela těžko, a to mnohdy i s klíči a diagnostikou). Pravda, u iPhonu vyměníte tak akorát baterku, displej a Touch ID a vše je docela hned jasné, kde je problém, ale mohou být i jiné problémy.
Takže tu máme dva možné přístupy.
1, Uživatelovu část dáme stranou, servis se tam nedostane. Pak ale musí být přístupné nějaké servisní menu, které bude mít vysoká práva na to, co lze dělat s telefonem. Takže technikům sice nedovolíte jít do uživatelova profilu, ale stejně jim dáváte vysoká práva (navíc některé věci stále nemohou otestovat). A to současně znamená, že každou funkcí navíc v takovém servisním menu dáváte více možností i hackerům, kteří se dostanou k těmto servisním nástrojům (a to se určitě dříve nebo později dostanou). Takže backdoor od výroby, nemluvě o případě kdyby tento nástroj uměl dešifrovat telefon. Tím by v podstatě jakékoli šifrování přestalo existovat.
V roce 2015 po útoku v San Bernardinu se rozhořela obrovská diskuze o tom, že by Apple měl dát do iPhonů backdoor ze zákona. Takže na jednu stranu by tento nástroj nechtěl dát FBI v zájmu ochrany soukromí uživatelů, ale na druhou stranu by jej volně měly servisy po celém světě a soukromí by mohly bez problémů narušovat. To si poněkud protiřečí. Mohou tam být nějaké zastírací manévry a patrně i jsou,... ale všechno by odporovalo filozofii Applu o co největší ochranu soukromí.
2, Takže servisní část schováme za barikádu uživatelova profilu. Pak dáváte větší sílu servisním technikům i možnosti oprav, současně ale nemáte oficiální způsob, jak se dostat oklikou do telefonu uživatele. Navíc tím házíte odpovědnost na servis a samotného uživatele, který si je vědom toho, kdy dává svůj telefon napospas (a jeho důvěru v daný servis).
Teď je samozřejmě otázkou, co vše lze dělat u Applu způsobem 1, co způsobem 2, ale je vidět, že oba dva způsoby mají svá rizika a chápal bych, kdyby se Apple více tlačil do způsobu 2 než 1.
Odpovědět1 0
Tohle jsem nikdy nepochopil. Proč by nějaká firma měla platit za nějaký lidi z cizí firmy? Ale je mi jasné, že kdyby zažalovali ty dva dovedy, že by z nich asi miliony nevysoudili.
Odpovědět1 0
Treba ji zaplatili s tim, ze o tom bude mlcet. A chteli to co nejdrive.
Odpovědět1 1
Protože ta studentka s tou další firmou nic společného.
Přepokládám že šlo o reklamaci, takže zhruba tenhle postup, na stránkách applu vyřídí reklamaci, možná přímo předá telefon v apple storu, nebo pošle na adresu kterou ji apple dal. Logicky smlouvu má uzavřenou s Applem.
Apple má pak smlouvu s další firmou, s kterou ale ta studentka nemá nic společného, takže logicky půjde po applu a apple půjde po Pegatronu, který to applu už zaplatil a až pegatron může řešit své zaměstnance se kterými on měl smlouvu.
Odpovědět2 1