Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Aros (3)
"USB verze 3.0 ­(C nebo A­), které dokáže dodat maximálně 8 W energie­"

No tak snad minimálně 8W, když má krmit monitor, který žere ­"až 8 W­"...
Odpovědět0  0
No, taky bych se hádal, jestli 10 ms bezpečně poznáme... Nicméně rychlost připojení a latence jsou dva úplně odlišné údaje, takže to tu trochu mícháte dohromady.
Odpovědět1  0
No nestudoval jsem to, ale přijde mi to jako úplný nesmysl. Takovéhle řešení vůbec nevypadá, že by mohlo dobře škálovat...
Taky by mě zajímalo, kolik ta soukromá základna bude žrát, když má umět vysílat na nízkou orbitu. No nevím, trochu mi to přijde celé podezřelé, tak snad jsem to z novinky jenom špatně pochopil.
Odpovědět1  0
Ale to právě dělat vůbec nemusí. Životnost CPU je size třeba 30 let, ale takhle dlouho Ti nevydrží žádná základní deska. Ta právě má životnost tak 3­-7 let ­(z vlastní zkušenosti, desky jsou prostě nejslabší článek...­). A jak nemáš desku, je Ti CPU na nic a za 5 let novou ani starou desku neseženeš, takže se stejně musí upgradovat, i když CPU je v pohodě.

Takže abych to shrnul Intel si podle mě akorát zbytečně kazí image...
Odpovědět0  0
"Z něj pak evidentně může použití teplovodivého materiálu, který není zcela vhodný a my za tím můžeme vidět prostě snahu Intelu ušetřit.­"

Jako rozumí tomu někdo? Ten procesor stojí deset tisíc a oni šetří na teplovodivé pastě? Napadá vás, kolik tak na tom jednom CPU může ušetřit v tom množství ve kterém to odebírají ­(+ když si vezmu, jak málo té pasty na tom jednom CPU je­)? Tak 3 české haléře? I kdyby to byla třeba koruna, o čemž fakt pochybuji, dává to smysl?
Odpovědět0  0
Pokud máte stejně nedostatek času, je lepší hru koupit až třeba po třech letech. Ona je pak třeba za desetinu původní ceny a navíc to má tu výhodu, že všechno hrajete na nejvyšší detaily :­-­) Sice jste po zadu, ale to přece nemusí vadit.
Odpovědět1  0
Ano, v Evropě byli 10 mobile populární a v ČR obzvláště. V mém okolí má například zhruba 80% lidí na telefonu Windows a všichni jsou v podstatě spokojeni. Tedy byli by, kdyby neviděli, kam to spěje.

Jinak Nadella ocásek je a to nejen kvůli tomuhle. Hlavně bych mu o hlavu omlátil to vyházení beta testerů. Desítky na PC díky tomu ­(minimálně v mém kontrétním případě­) pořád nejde normálně používat. A to je to skoro dva roky na trhu!
Odpovědět1  1
"výkon přesně mezi Intel Pentium G4400 a G4500­"

No když nanapíšeš, v čem a jak se to měří, tak to zase tak ­"přesné­" není, protože to neříká vůbec nic...
Odpovědět1  0
Já myslím, že ano. Hlas si těžko můžete patentovat. Chránit můžete nahrávku nějakého člověka, což mu má jako vynahradit ten čas a úsilí, které do té nahrávky vložil. To ale v tomto případě neplatí, protože nahrávku udělá někdo jiný ­(software­). Imitátoři také neplatí např. v různých zábavných pořadech těm, které imitují...
Odpovědět0  0
No mě docela přijde, že když se tam přemnoží cokoliv, tak to tam brzo přitáhne i ty jejich přirozené predátory...
Odpovědět5  1
Programátor mu nic vysvětlovat nebude. Jak píšu, na tohle potřebujete opravdovou umělou inteligenci, tj. je to ještě hodně daleko.
Odpovědět0  0
"A zajimava moznost by samozrejme bylo dabovani filmu do cestiny hlasy puvodnich zahranicnich hercu.­"

No to sice zní zajímavě, ale moc si to nedovedu představit. Součástí lidského hlasu je ten přízvuk a přesně to se taky ten software učí v té minutové sekvenci. Takže taková čeština nadabovaná s anglickým přízvukem by možná až tak super nebyla...
Odpovědět2  0
"Lyrebird vidí potenciál i ve využití v animovaných filmech nebo i v počítačových hrách, což znamená, že dabéři se už pomalu mohou začít strachovat o svou práci.­"

Hm, tak na herecký výkon to snad ještě není... Už vidím režiséra, jak vysvětluje Lyrebirdu, jak to má zahrát. Jako někdy až bude opravdu plnohodnotná umělá inteligence, tak půjde dělat cokoliv, ale to je ještě dlouhá cesta.
Odpovědět1  0
No dyť to říkám. Píšu ­"v podstatě destilka­", protože nic jako destilka ve skutečnosti neexistuje, to je jen takový chemický ideál. V praxi se vám tam vžycky nějaké další atomy přimotají. Na druhou stranu, pokud pod pojmem ­"destilka­" rozumíš ­"voda, která byla destilována­", tj. připouštít, že tam nějaké minerály zůstaly, tak to destilka zase není proto, že nebyla destilována, ale přefiltrována :­-)
Odpovědět0  0
Viz můj přízpěvek níže. Nicméně tady je situace o něco jednodušší. Tak krabice ve které to je tam není jenom tak. Je to takový šikovný bounding box, který tak i umožňuje optimálnější solver. Zrovna v tomto případě bych tipl, že půjde o 3D matici nějakých hustot a teplot, což se bude určitě počítat lépe než například simulace pomocí částic. No tak to Flow taky používá nějaký grid a taky určitě nějaký bounding box, to je i ten důvod proč ten kouř, jak už se tu psalo, tak rychle mizí, ale ten případ v tom videu je ještě jednodušší.

Jinak ale jak v tom 8800 demu jde třeba 95% výkonu do simulace té kapaliny­/kouře. A to je jenom taková krabice. Na tom hru nepostavíte... Flow na současných kartách bude mít ten poměr o něco lepší. Ale stejně ne tak dobrý, aby se to najednou masově začalo používat.
Odpovědět1  0
No, původně Intel myslím mluvil o 10x ­- 100x lepším výkonu než NAND flash, ale i tak se divím, že dosáhl vůbec na 2x lepší výkon. Takže i tak mě to spíše příjemně překvapilo, protože ty prvnotní údaje mi přišli jako jasně přestřelené. Ale ono za to marketingové ­"až­" se schová cokoliv... Navíc samozřejmě počítají s tím, že se technologie bude dále vyvíjet a že časem na 10x zřejmě dosáhnou, ale už se tak nějak zapomnělo, že NAND se mezitím také bude vyvíjet.

No teď ještě aby to 2x lepší nebylo 10x dražší a už by se to začalo i rychle rozšiřovat... :­-)
Odpovědět3  0
No, ono když do scény odněkud hrnete hromady částic, tak je někde jinde musíte stejnou rychlostí sypat ven, aby měla scéna konstantní složitost. Kdyby bylo více výkonu, bude ta životnost větší, ale stejně budou částice vždycky rychle mizet. Tady je to sice voxelová síť, ale to je jedno. Pořád jsou to nějaké body, které se musí počítat, a těch může být jenom omezené množství...

Celkově bych neřekl, že oheň se ve hrách nějak výrazně zdokonalil za celou dobu, co máme 3D hry. Ono je na lepší, oheň potřeba větší výkon, ale jakmile máme karty s vyšším výkonem, obvykle se ten investuje do věcí, které jsou viditelné pořád ­(např. hlavní postava­) a ne do efektů, které se objevují na scéně jen někdy ­(např. když zrovna něco vybouchne­). Protože zase potřebujete nějaký konstantní výkon ­(přibližně­) a udržování umělé ­"rezervy­" na částicové efekty, které jsou k vidění tak v 0.1% ­(například­) průběhu hry je dost neefektivní...
Odpovědět1  0
No já bych tipl, že to bude v podstatě destilka... Takže minerály by se pak museli naopak ještě přidat.
Odpovědět1  0
"a asi by se také nikdo nedivil, kdybychom o LI­-RAM už nikdy neslyšeli­"

No, nedivil... :­-)
Odpovědět2  0
"Ovšem jak se očekávalo a psalo už řadu dní, velké rozdíly mezi RX 400 a RX 500 není.­"

rozdíly není?

"Nicméně her, které je podporují a zvláště v případě DX12 je dokáže opravdu efektivně využít, je stále poskrovnu. ­"

Asi spíš ­"dokážou­", nicméně věta je stejně zbytečně komplikovaná.

"Na trh přichází zatím jen dvě nejvýkonnější nové grafické kartym­"

To je divné, takové slovo v češtině vůbec není, přece to ten spell checker musel odhalit, ne? :­-)
Odpovědět1  1
No to právě podle toho co říká novinka nebudou...

"Nanya na začátku roku očekávala, že ke stabilizaci dojde až někdy v polovině tohoto roku, což ještě nakonec může nastat, ale nejnovější události nám tento zvrat přece jen trošku vzdalují.­"

To chápu tak, že původně se čekalo, že paměti budou zdražovat do poloviny roku ­(léto­), ale teď se ukazuje, že budou zdražovat ještě déle. Tj. něco jako že maxima ceny dosáhnou právě někdy na podzim. No, tak vygooglil jsem si, že ­"jesen­", jak píšeš, znamená podzim, takže právě v tu dobu to bude asi nejméně výhodné :­-)
Odpovědět2  0
Hm, firmy Nicola a Tesla budou vyrábět elektrické tahače. Tak Ti si toho chudáka Teslu úplně rozebrali... :­-D
Odpovědět1  0
Kdyby ty desítky alespoň spolehlivě fungovaly... ale ne, každý měsíc se něco spraví a něco, co už dokonce i dříve fungovalo, se zase vysype. Ty aktualizace jsou jedna velká loterie...
Odpovědět3  0
"Může jít také o případ, kdy uživatel prostě musí mít k dispozici slot hned vedle hlavního PCI Express x16.­"

No, takovýhle uživatel si spíše nepotřebuje koupit zrovna GTX 1070... Jak píšete, nemá to moc smysl, ale určitě si to pár lidí koupí kvůli názvu :­-D
Odpovědět0  0
Ale on má v podstatě pravdu... Dneska tu máme spoustu super realistických simulátorů věcí, které byste stejně tak dobře mohli dělat doopravdy. Ale místo toho sedíme u PC a snažíme se, ať ten simulátor vypadá ještě víc jak doopravdy. Přitom se nedá říct, že by dnešní hry byly zábavnější, než ty 30 let staré. Prostě ta původní hravost se mnohdy vytratila... Nejde to všechno tak zobecnit, ale určitě na tom něco je.
Odpovědět0  0
No ohledně těch 2 let bych to neviděl zase tak optimisticky. Nečekám, že za 2 roky narostou lidem větší mozky a budou najednou umět programovat hry, které zvládnou efektivně využít 8 vláken tak, aby se procesor neflákal... Takže se klidně může stát, že i za dva roky budou ta Intelácká 4­-jádra stále ve většině hrách lepší. Jako že si myslím, že to tak bude...

Jinak s tím co popisuješ souvisí i otázka: Jak funguje to měření zátěže s SMT? Dejme tomu, že na 8C­/16T mi běží 8 vláken naplno. Bude windowsí Task manager ukazovat vytížení 50%, protože půlku jader, které vidí, zatížil a půlku ne, nebo je chytřejší a ukáže zatížení fakticky někde okolo 100%, protože reálně takový procesor v této situaci skutečně je vytížen téměř na 100%. To se ptám, protože CPU s SMT nebo HT jsem nikdy neměl, teď mám Piledriver a předtím jsem měl vždy také nějaké AMD...
Odpovědět3  1
"Vzhledem ke spotřebě a nárokům na chlazení už bylo pomalu lepší nechat 4 GHz, což tyto procesory zvládly i na základní takt.­"

Nějaká divná věta... Asi napětí, ne?
Odpovědět0  0
Bude, protože oni to dělají i z hecu, aby si dokázali, že to dají... A taky v tomto případě to má smysl ­- alespoň podle ohlasů ta prvotní verze je taková rozporuplná...
Odpovědět0  0
Pořád nevidím, jak vyřeší bezpečnost. Už jsem to tu několikrát psal, ale zatím jsem nikde neviděl jejich vyjádření na toto téma. Myslím tím to, že taková podtlaková trubka v níž něco letí rychlostí 1200 km­/h se okamžitě stane velmi atraktivní pro ty fousaté pány jihovýchodu. Tam prostě bude muset být normální letištní odbavení. Jinak to nevidím... Což bohužel značnou část výhody v podobě krátké doby přepravy úspěšně eliminuje.
Odpovědět1  0
Však na ČD pořád tisknou jízdenky v tom dosovém programu, který tam nějak emulují... Takové to klasické conio.h.

Ve firmě máme taky W7 Ent a o žádném upgradu se rozhodně neuvažuje. Ale to je normální a ani to nesouvisí s tím, jaké jsou desítky. Prostě firmy vždy co nejdéle jedou na tom, co funguje. Přeinstalovávání desetitisíců PC jsou obrovské náklady a na několik dní to znamená kompletní výpadek a na mnoho dalších měsíců velké problémy...
Odpovědět3  0
Ach jo, já po těch desítkách žádné nové funkce nechci. Prostě jen chci aby to fungovalo... A už to tu dokonce i bylo. Teď jsem konečně prožil pár měsíců, kdy jsem si neměl na co stěžovat. Bohužel to trvalo jen asi 5 měsíců. Od té listopadové větší aktualizace mi to konečně stabilně běželo, nic nepadalo, konečně mi fungovala stabilně nabídka start a vyhledávání pomocí klávesnice. Jediným problémem zůstalo to, že se PC neustále samo probouzelo, ale dejme tomu, tak prostě téměř nic mě netrápilo. Teď na začátku dubna se mi nainstalovala nějaká aktualizace ­(která možná nějakou dobu čekala, protože jsem dlouho PC jen uspával­) a konec. Dvakrát během jednoho dne BSOD, vypadává síť, ovladače grafiky jsou nějaké pošahané a nejdou přeinstalovat ani odinstalovat a když jsem zkoušel bod obnovy, opakovaně mi to po restartu píše, že se nezdařilo. Krom toho mi už zase nefunguje pravý klik na ikony na task baru ­(alespoň ne pořád­). No nemůžu si pomoct ale po těch dejme tomu 5 letech u sedmiček, kde jsem opravdu snad nenarazil za celou dobu na nějaký výžnější problém ­(minimálně si to nepamatuji a už vůbec jsem nikdy nemusel přeinstalovávat­), je tohle fakt utrpení... Jako fakt si myslím, že Ti vyházení betatesteři byla od Nadelly fakt totální blbost.
Odpovědět4  0
No jsem si jistý, že kdyby mi přišli dobré karty, tak taky párkrát dokážu porazit profesionála v pokru... Mířím tím na to, že ta novinka jaksi nerozvádí, jak experiment probíhal, kolik měla pokusů atd. Prostě u hry, která je stále z velké části založena na náhodě, to nic moc neznamená, když se to takto napíše...

Pravděpodobně se tím myslí, že je obrala o všechny peníze, ale stejně není řečeno, kolik celkových her bylo potřeba atd. Není to mimochodem ani ve zdroji této novinky.
Odpovědět1  0
Přesně tak. Například bych se nedivil že na nějaké sociální sítě lidé častěji přistupují z mobilu než z PC, ačkoliv vlastní obojí...
Odpovědět2  0
No tak škálovat dobře budou SIMD úlohy. To je také ten typ úloh, které lidé dokáží dobře a efektivně paralelizovat. Ale ne všechny úlohy jsou SIMD. To co je MIMD, na to se bude pořád hodit více jader CPU, ovšem tento typ úloh lidem paralelizovat moc nejde... Složitost strašně roste s počtem vláken a proto jsme dnes zaseklí na těch 4 ­- 8 CPU vláknech ­(která reálně něco dělají, když si otevřete Task Manager, najdete úlohy i se 100 vlákny, ale ta nic pořádného nepočítají­). Ne že by to nešlo zvednout, ale ne za rozmnou cenu. Jednak exponenciálně roste režije té komunikace mezi vlákny a tím také klesá výsledný výkon, ale hlavně roste složitost vývoje takové aplikace. Leda by to byla SIMD úloha, ale tu už je zase lepší nasadit na GPU ­(ovšem to předpokládáme, že uživatel podporovanou GPU v PC má, což nemusí...­).
Odpovědět0  0
Přece chtěl opravit chybu v článku, na tom není nic špatného. Otázka zda on sám udělal chybu je irelevantní. Také by byl určitě rád, kdyby mu někdo ­"zadarmo­" opravil jeho vlastní článek.

A navíc citoval světového velikána, a to se počítá ;­-)
Odpovědět1  0
"To bude zajímavé ale především v oblasti serverů či pracovních stanic, neboť který běžný uživatel dnes využívá v tomto ohledu maximum, co mu nabízí paměti DDR4?­"

No, taky se na to jde podívat z té druhé strany. Vývojáři využijí, co mají k dispozici. Až budou mít lidi v PC běžně třeba 64 GB RAM, tak budou programy využívat 64 GB RAM, o tom vůbec nepochybuji. Do té doby to udělat nemohou, protože by to drtivá většina lidí nemohla použít ­(nepočítám ty speciální případy­).
Odpovědět0  0
a­) DDR5 a GDDR5 je něco úplně jiného. A ano, spoustu lidí to evidentně mate...
b­) Taky bych to tak nějak viděl. Paměťové standardy trochu uměle vždycky vydrží déle, protože je potřeba zaplatit jejich vývoj...
c­) tak nějak, ovšem pro ty nižší segmenty to bude dobré. Cenový rozdíl mezi HBM2 a DDR5 bude také propastný :­-)
Odpovědět0  0
"selhal modul Schiaparelli, a to kvůli poměrně banální softwarové chybě­"

Banální SW chybě? Sami v odkazované novince píšete, že slehala jakási HW jednotka IMU ­(Inertial Measurement Unit­). A banální chyba to jistě také nebyla. Řekl bych, že kluci nepíšou hry na mobily...
Odpovědět0  0
No tak politici jsou zoufalci evidentně všude. Nemyslím to jako to obecné stěžování, ale prostě fakt, který plyne z toho, jak je ten systém nastaven. Lidi hlasují o velice důležité věci, bez jakékoliv technické znalosti problému, a to jenom na základě toho, co jim nařídí strana. ?!
Odpovědět0  0
Zrovna teď mi nejde o obsahové sdělení, ale o ten sloh. Tohle prostě není česká věta.
Odpovědět0  0
"a zatím se potýká s vysokou zátěží serverů a někteří si stěžují na problémovou klientskou aplikaci­"

No to je v podstatě pro ně dobrá zpráva, protože to znamená, že to někdo používá. Osobně bych nějaký větší zájem nečekal a to ani tam, kde mají rychlé připojení ­(což na drtivé většině území ČR prostě není­). Tyto streamovací ­"projekty­" mě vždy překvapovaly. Myslím to tak, že být investorem a mít peníze, rozhodně je necpu do streamování her. Protože ta skupina lidí je dost omezená:
- mají rychlé připojení k internetu včetně výborné latence ale současně pomalý počítač
- nemají vysoké nároky na kvalitu obrazu ­(komprese...­)
- nemají vysoké nároky na ­"super rychlou­" odezvu ­(takže to ve skutečnosti nejsou tak úplně zanícení hráči­)
- a ještě za tohle všechno jsou ochotni nějak platit ­(ať už penězi, nebo otravováním se s reklamami­)

Vždycky mi přišlo, že to nemůže moc fungovat ­(minimálně ne v této době­), ale třeba bude. Uvidíme časem.
Odpovědět1  0
No, čekal jsem, kdy to přijde. Těch 100 lidí MS v pohodě vyřeší ­(i kdyby to měl zaplatit­), ale potíž je, že když vyhrají, může je pak žalovat kde kdo se stejnými argumenty.

Tak se jim to vrací...
Odpovědět2  0
"musela to být nejspíše další černá díra, ale ne ještě hmotnější, právě naopak.­"

No, někdy by nebylo na škodu ten sloh trochu zjedodušit. Celkem mi to dalo zabrat... Nešlo by napsat prostě ­"musela to být nejspíše další černá díra s výrazně menší hmotností­"?
Odpovědět1  0
"Call of Duty: Infinite Warfare nás poprvé zavedl v této sérii do vesmíru­"

No, to není tak úplně pravda... Vesmír byl tuším poprvé už v Ghosts.
Odpovědět0  0
Jde to krok po krůčku, ale jistě... Nicméně to tu asi bohužel bude jednou zpátky.
Odpovědět0  0
jj, určitě se nechtějí omezit jen na W10. Nicméně to by se neomezili ani kdyby používali kombinaci DX11 a DX12 renderer. Ovšem pravděpodobně mají i vidinu nějakého toho výkonostního nárustu...
Odpovědět0  0
No a taky je tam ten 4 kanálový řadič...
Odpovědět0  0
No, já už jsem po roce a půl konečně spokojen. Teda téměř. Už mi akorát vadí, že se PC neustále probouzí samo z režimu spánku a potom to, že logicky uspořádané nastavení všeho možného v W7 je v W10 divné a pořád nepřehledné. Co se týče stability, tak od nějaké té listopadové aktualizace už je to OK.
Odpovědět0  0
Nelogického nikoliv. Ta ­"podivnost­" těch fotek vychází z toho, že na měsíci není atmosféra a proto každá fotka vypadá jako laciný render. Ale to sedí, protože to nasvícení je tam opravdu velmi jednoduché a proto to vypadá uměle.

Co se týče toho, proč tam rusové ještě neletěli: Na měsíci prostě není co dělat. Nic tam není. A když už prohráli ten závod s USA, nemělo cenu už tam letět. Tehdy šlo o presitiž. Teď fakt není důvod tam posílat lidi. Víme, že to dokážeme, když to bude potřeba, ale není nic užitečného, co bychom tam mohli dělat, aby to ospravedlnilo ty vysoké náklady. Navíc je to celkem blízko a to zpoždění komunikace není až tak velké, takže si celkem v pohodě vystačíte s nepilotovanými lety.
Odpovědět0  0
No tak v prvé řadě to nemá sloužit k tomu, aby se auto dokázalo udržet na cestě... Mapy opravdu slouží pro navigaci. Když si vezmete, že máte třeba dvě odbočky úplně tesně za sebou, auto musí vědět kde má přesně odbočit. To ale neznamená ­"aby se trefilo na cestu­", ale aby vědělo, kterou cestou má jet. Vemte si, jak často se sami spletete i když jedete podle navigace. No, celkem často ­(i když tam je to často i třeba tou neaktuálností, ale často také prostě tím, že máte hodně odboček blízko sebe a vy prostě nepochopíte, která to je­). Ale od autonomního auta by to bylo blbé...
Odpovědět1  0
The cake is a lie.
The cake is a lie.
The cake is a lie.
Odpovědět0  0
"nehledě na to, že hardware z jejich období už také nebude nejmodernější­"

No právě. Myslím, že počítačů, na kterých teď běží Vista a neměly by problémy s ovladači po instalaci W10, bude opravde velmi VELMI málo.
Odpovědět0  0
No ovšem manažeři MS se pravděpodobně nerozhodují jako malé děti podle toho, s kým se zrovna ­"baví nebo nebaví­", ale výhradně podle předpokládaného zisku. Myslím, že by se AMD nebálo říct, že plánovač potřebuje aktualizaci, kdyby to tak skutečně bylo. Ale to vysvětlení s odlišnou architekturou W7 a W10 je opravdu hodně podezřelé...
Odpovědět0  0
Co pořád nechápete?

"Můžete to dejme tomu zjednodušit tak, že řeknete, že je 8 fyzických jader na čipu, které dohromady tvoří 16 logických. Ale rozhodně ne to, že jich je 8 fyzických a 8 logických.­"

­-> Reakce na původní výrok.

"Celkový počet = fyzická + logická jádra.​

Tohle. ­"

­-> Reakce na přízpěvek v diskuzi.

Teď sám píšete, že logické jádro není žádné jádro, a že je to vedlejší.

A ani bych neřekl že ­"z hlediska operačního systému má procesor prostě fyzická jádra a logická jádra­". Z hlediska OS, si plánovač dává pozor aby nedal dvě vlákna na jedno jádro, pokud nemusí. Ano, je to slovíčkaření, ale docela podstatné. Buď můžete mluvit o fyzických jádrech nebo o dvojnásobku logických, protože to má prostě ­"jiný datový typ­". Fyzická jádra jsou ta skutečná hmotná jádra na křemíku, logická jádra jsou to, s čím pracuje plánovač. Plánovač je SW a obě logická jádra mapovaná na jedno fyzické jsou pro něj naprosto stejné a nijak je neodlišuje. Jsou plně symetrická stejně jako jejich implementace na křemíku.
Odpovědět0  1
No trochu vina AMD to asi bude. Ne snad protože mají špatné CPU, ale proto, že se s MS nedomluvili dříve. Architekturu už znají roky, takže přece nemohl být problém připravit plánovač předem. Neříkám řádně otestovat, to se dalo udělat až na předprodukčních vzorcích, ale připravené to být mohlo a na simulacích i předběžně otestováno.

Ale žádná tragédie to zase taky není, než budou procesory dostupné většině lidí, jako že teď nejsou, tak už bude nový plánovač k mání. Ale bohužel to AMD stejně mírně poškodí image ­(první dojem, který nyní teda celkově zvládli moc dobře je hrozně důležitý a podvědomě se ním lidi řídí, i když konkrétní problémy už jsou vyřešeny­).
Odpovědět0  0
"Celkový počet = fyzická + logická jádra.­"

Tohle.

Tak kdyby v článku bylo třeba počet logických jader ­(což je už samo o sobě zjednodušení situace­) snížíme na 8, tak je to lepší. Protože CPU jádro je CPU jádro. Není­-li uvedeno jinak, je to prostě CPU jádro. Osobně bych ten dovětek s těmi jádry prostě smazal a nechal bych jen ­"SMT vypnete­". Debata je dále bezpředmětná, pokud se Vám to líbí tak jak to je, tak si to tak nechte, jste autor a máte na to právo :­-)
Odpovědět0  0
Protože to nejsou jádra. Je tam 8 jader a každé je schopno zpracovávat 2 vlákna to je rozdíl. Když řeknete, že tam je 8 fyzických jader a 8 logických tak mi řekněte, co je to na tom čipu? Protože tam je jen jedno jádro a nemá žádnou fyzickou a logickou část. Můžete to dejme tomu zjednodušit tak, že řeknete, že je 8 fyzických jader na čipu, které dohromady tvoří 16 logických. Ale rozhodně ne to, že jich je 8 fyzických a 8 logických. To je nesmysl.
Odpovědět0  0
To ne, u Buldozeru by tehdy nastal tento případ pouze u aplikací, které hodně počítají s FPU ­(která byla v rámci modulu sdílená­). Jenže typické aplikace počítají hlavně s celými čísly a tam by nevadilo nasazování vláken na ta jádra, které sdílejí FPU. Naopak to bylo výhodné. Pokud se podařilo úkoly poskládat třeba na dva moduly, zbylé dva se mohly zaparkovat a ty těm vytíženým mohlo tím pádem sepnout turbo, protože ­"ušetřená část TDP­" ­(zjednodušeně řečeno­) mohla být využita tam, kde se počítalo. Tj. s Buldozery byl problém přesně opačný :­-­)

Nicméně pravdu máš v tom, že situace je stejná v tom ohledu, že CPU už jsou tu a plánovač s tím z nějakého záhadného důvodu stále nepočítá...
Odpovědět0  1
Ale no tak.. Přece víte, kam mířím. Tohle prostě není správně napsané.
Odpovědět0  0
" tak je otázka, proč jej AMD s Microsoftem už dávno nevyřešilo. ­"

Jo, to je přesně ta otázka... Asi nečekáme, že MS si objednal Ryzeny na Amazonu a teď jako čeká, až mu to přijde aby mohl začít optimalizovat. Fakt nechápu, navíc když to bylo prostě úplně jasné. A navíc stejná situace jako kdysi s nějakým tím HT u Intelu.
Odpovědět0  0
"celkový počet jejich jader snížíme na 8"
Odpovědět0  0
...těžko.

Když se ptali Jiřího Grygara, za jak dlouho by šel Mars teraformovat, řekl něco jako sto tisíc let. My se určitě nedožijeme ani prvních kroků k tomu, aby se tak stalo. Maximálně toho, že tam někdo párkrát poletí, něco posbírá a pojede zpátky.
Odpovědět0  0
"Stačilo by, aby někoho v Microsoftu napadlo, že když byl počítač před instalací aktualizací uspaný, tak by jeho majitel asi ocenil, kdyby se systém uspal i po jejich provedení.­"

Jo takhle... Proto se mi to pořád probouzí. Já měl za to, že je to nějaký WOL bug. Tak to je mrzuté... PC poslední dobou jenom uspávám, protože tam mám věčně něco rozdělané. Ale pak třeba přijdu po víkendu a zjistím, že je spuštěné... To je vždycky radosti...
Odpovědět0  0
No jo, zákazníci AMD měli hoooodně let na to, aby mezitím našetřili :­-D
Odpovědět1  0
Je to trochu podezřelé. Problém by dělala optimalizace plánovače OS, nikoliv SW samotného. Z článku ale neplyne to co bych čekal při takovýchto výrazných propadech, tj, že plánovač se prostě nesnaží prvně obsazovat výhradně fyzická jádra a potom až logická...
Odpovědět0  0
"Neoptimalizované benchmarky­", jak píšeš, docela dobře vypovídají o těch 90% ­(neoptimalizovaného­) softwaru, který ve finále budou uživatelé provozovat.
Odpovědět5  1
To je úplně jedno. Dokud se za OS bude platit, tak se bude rozšiřovat vždycky pomalu, bez ohledu na nové funkce. Pochopte že většina lidí nečte nadšenecké servery s recenzemi a do styku s existencí nového OS se dostanou pouze přes reklamu MS. Dále bych řekl, že spousta lidí zástavá stanovisko že proč měnit něco, co funguje... A v neposlední radě většině lidi je úplně jedno, co má za OS, hlavně když na něm jde pustit webový prohlížeč... Nemají důvod upgradovat.

U W10 se ten posun udál jen tou propagací zadarmo a taky tím, že se to v řadě případů stalo samo...
Odpovědět0  0
No obavám se, že to bude další hypotetický produkt. Pi zero se u nás nedá dostat prakticky vůbec, natož za 5 dolarů, a to už je nějaký ten rok na trhu... Tohle bude asi dost podobné.
Odpovědět0  0
To ano. Potíž s těmi pokutami je, že:

1. Nejsou tak vysoké aby se to nevyplatilo
2. Nejdou myslím do kapsy AMD, tj. i když Intel dostane pokutu AMD stále tratí.
3. Když dokážou ti jejich právníci třeba 6 let zdržovat, než to zaplatí, tak jim velmi výrazně pomůže se zaplacením inflace...
Odpovědět6  0
"Jediný potenciální vzorek kovového vodíku na Zemi zmizel­"

Tak teda nevím, ale já to v tom velmi cítím... ­"Jediný potenciální vzorek zmizel­". Hotovo, konec. Máme smůlu. Bohužel. Pak rozkliknu článek a dočtu se, že borcům asi vypadnul z kovadliny a že ji trochu upraví, což bude trvat asi tak týden ­(!­), a pak ho vyrobí znova.

Je to click bait...
Odpovědět0  1
Ach ten bulvární nadpis...
Odpovědět0  1
Tak tohle stejně nikdo na silnice nepustí... Můžeš si to koupit na ježdění na zahradě :­-­)

Vývoj bude sice ještě jistě dlouhý, ale předpokládám, že to časem někam dospěje.
Odpovědět0  0
Podle mě bude výrazný nedostatek. Cítím že se prostě rozhořívá pořádný hype... Však si to po sobě přečtěte :­-D
Odpovědět0  0
No tak řekl bych, že už všechny podstatné informace máme, ale přece jen jedna věc mi pořád ještě chybí a dost mě to zajímá. Chtěl bych test libovolného Ryzenu ­(který to umí­) s vypnutým a zapnutým SMT. Fakt mě zajímá, jaký to dělá rozdíl...
Odpovědět0  1
Tak prvně příměr fotbalového hřiště se používá pro vyjádření plochy, nikoliv délky. Dále, idea je taková, že každý někdy fotbalové hřiště viděl, takže si to dovede zhruba představit. Přesná délka v metrech je irelevantní, protože tyhle příměry jsou výhradně používané pro řádové znázornění, ne přesná čísla. Takže když Ti někdo řekne že jádro atomu vůči jeho obalu odpovídá hrášku na fotbalovém hřišti... stejně tak jako hapruje velikost fotbalových hřišť, tak procentuálně podobně harpuje i ­"velikost hrášku­", takže je to přece jen dobré přirovnání.

Ale abychom Tě teda informačně obohatili, tak fotbalové hřiště je <90­-120m> X <45­-90m>. Přičemž v televizi se hraje na ­"těch velkých­" :­-D

Věřím, že fanouška fotbalu jsem z Tebe neudělal... :­-D
Odpovědět1  0
A mražených kuřatech...
Odpovědět0  0
Jaj to je blbost... Z každého modulu 2 kabely. A to je tam ještě přepínač. Kolikrát ho asi použijete...

Kdysi jsem měl například pocit, že je třeba regulovat otáčky ventilátorů. Koupil jsem si skříň, která to umožňuje. První tři dny jsem si s tím hrál a pak jsem to nastavil na tu nejtišší úroveň a od té doby jsem na to nešáhl. No, a tu skříň mám už tak 12 let. Občas v ní vyměním komponenty, ale na regulaci opravdu nešahám. A to je vyvedena na předním panelu... Ovšem tyhle LEDky, to je ještě mnohem větší blbost než ruční regulace otáček ventilátorů.
Odpovědět0  0
Já to vím :­-D

1­) Slevní ­(to nemusel tak deset let vůbec dělat, tak jsem jak se to promítne po dalším rekordním roce jejich hosp. výsledků­)
2­) Jistě časem uvede nějaký trumf, který si tam už roky syslí ­(protože co jinak mohli celou dobu dělat? 2 hodinovou pracovní dobu asi nezavedli...)
Odpovědět2  0
No ta pravděpodobnost je stále naprosto mizivá. Země je obrovská a ta tělesa jsou strašné malá. Aby se srazila, musela by se úplnou náhodou potkat dvě ve stejném čase na jednom místě v přesně stejné výšce, což je vzhledem k jejich velikosti prostě velmi nepravděpodobné...
Odpovědět0  0
http:­/­/cinematicmod.com­/

Pokud jsi nezkoušel, tak vřele doporučuji. Výsledek sice není úplně half­-life, ale ta grafika je... No prostě lepší než u většiny současných AAA her.
Odpovědět0  0
"Japonská automobilová společnost se také vrhá do oblasti autonomních automobilů.­"

No tak to, že chtějí teď povolení znamená, že už se tam ­"vrhli­" dávno.
Odpovědět0  0
No tak zrovna DDR4 taky s výkonem nijak nepohly. Poznáš to akorát v případě, že máš integrovanou grafiku bez dedikované paměti...
Odpovědět0  0
V těch 499 USD by měla být započítaná i US daň. Když to koupíš u nás, zaplatíš českou místo US ­(jak se to liší nevím, mělo by být snadné dohledat­). Významější bude ta obchodnická marže. Osobně bych doporučil prostě počkat, až jich bude na českém trhu dost. To pár měsíců potrvá, ale pak to bude výrazně levnější, protože teprv začne fungovat konkurence.
Odpovědět0  0
"Otázka však je především ta, jak dobře pod tímto systémem bude či nebude fungovat funkce SMT, která z jednoho fyzického jádra udělá dvě logická.­"

No úplně dobře asi ne... Pro ten plánovač je důležité vědět, které jádro jse skutečné a které ­"virtuální­". Je to trochu podobné jako když přišly Bulldozery ­(i když tam hrálo roli i to, že se nepouštělo turbo kvůli nevhodnému zatížení jader­). Než se vydala ta aktualizace, tak to prostě celkově běželo pomaleji. Plánovač by měl ta virtuální obsazovat až když nemá k dispozici fyzická, aby se zbytečně nebyly o zdroje na jednom jádře. Při 100% zatížení by u SMT být rozdíl spíš neměl, protože tak jak tak se bude počítat všude. Samozřejmě další featury toho čipu, jako rozšířená instr. sada, se i tak nevyužijí, ale konkrétně to SMT určitě bude mít nedostatky.

I tak to ale bude rychlejší než ty dnešní AMD CPU, takže žádná tragédie to ani pod W7­/W8 nebude...
Odpovědět4  0
To podle mě není totéž... RT byly na ARM, ne? A byly vůbec zadarmo?

Tohle by mohlo být zcela univerzální, tj. stejně by to jelo na x86 i na ARM, protože systém by byl přeložen nativně a aplikace by byly UWP. Myšlenka je mnohem lepší než u RT.
Odpovědět0  0
Ještě bych dodal, že si myslím, že ten algoritmus bude kreslit hodně hezké lidi. Jinými slovy hezčí než opravdu jsou. Na ten demonstrativní obrázek si autoři samozřejmě vybrali ty lidi, kde se jim to hodně povedlo, tj. lidi, kteří byli hezcí už sami od sebe. Myslím to tak, že lidem se líbí obličeje, které v ničem ­"nerazí­", což je přesně to co vznikne například zprůměrováním mnoha obličejů. No a to musí být z principu i vlastnost tohoto algoritmu.

Nemyslím to tak, že nebude umět například zrekonstruovat bradavici na nose, nebo šilhání ­(což je samozřejmě také prvda­), ale že prostě ty vygenerované obličeje budou mít ideální proporce.
Odpovědět0  0
"Nyní už asi nebudou tak moc směšně působit snahy seriálových vyšetřovatelů, kteří dokáží nekonečně zoomovat a zaostřovat rozkostičkovaný obraz v nízkém rozlišení.­"

Tak na tom se, řekl bych, nic nemění... Kde ta informace chybí, tam prostě nikdy ­"vytvořena­" jen tak nebude. A proto by ty seriály měly zůstat směšné napořád :­-­)

Trik tohoto algoritmu je v tom, že ví, že to je lidský obličej a na základě obrovské statistiky vygeneruje nový obrázek. A to tak, že tam vyloženě na patřičná místa nakreslí oči, nos, ústa atd. protože statisticky ví, jak by měly být velké podle barev v 8x8 obrázku, jakou by měly mít barvu, vzdálenost od sebe atd.

Nicméně musím uznat, že ty výsledky jsou působivé...
Odpovědět0  0
No, tak nějak se takovéto ceny daly čekat. Ony se však ještě trochu časem pohnou dolů až se rozběhne konkurenční boj s Intely, tj. až to bude na trhu a bude toho dostatek. Každopádně vyhodnotil jsem to tak, že moje FX8350 se zatím nikam nestěhuje.

A když už jsme u toho taktování tak zrovna já, jsem na tento kousek štěstí prostě neměl. Jedu normálně na stock, tj. 4GHz. Bohužel. Ze začátku jsem to provozoval na 4.4, ale po té, co jsem dokoupil další dva moduly RAM už to to zvládne jen tak 4.2 a to už nemá cenu, takže jedu na základu s aktivovaným Turbem. Možná je to tím, že řadič pamětí teď víc žere a topí, takže ani CPU jádra už těch 4.4 nedají... Těžko říct no. Možná si časem někdy k narozeninám dám nový drahý chladič a dám tomu ještě jednu šanci, i když on ten GeminII by teda neměl být špatný, rozhodně ne tak, abych to nemohl taktnout vůbec... Ale tak to už jsem poněkud off topic.
Odpovědět1  0
Osobně bych tipl, že dá MS tuhle verzi úplně zadarmo a pojedou na něm právě jen UWP. Když se nad tím zamyslím, je to z jejich strany dobrá strategie jak prosadit store.
Odpovědět0  0
"jak černá díra dokončí, respektive před 1,8 miliardou let dokončila, svou práci. ­"

To ­"dokončí­" je taky správně. Ta informace k nám jede rychlostí světla, tj. hypotetický zpravodaj, který by nám tu informaci vezl v nějaké ­(hypotetické­) raketě* by během té cesty nezestárnul ani o den. Takže by pořád mohl mluvit o své současnosti. Tj. oněch 1.8 miliardy let by nepozoroval. No to je to, že žádná současnost prostě neexistuje.

*Opravdu jen hypoteticky, protože žádný takto hmotný objekt bychom na rychlost světla neurychlili, ale mluvíme­-li o tom rentgenovém záření, tak to odpovídá...
Odpovědět0  0
No, dokonalá konstelace to úplně nebude... ČNB sice v tomto roce skončí s intervencemi, ale ceny pamětí a SSD disků budou ještě dlouho špatné. Snad někdy na podzim. Já se utěšuji tím, že FX8350 zase takový šmejd není a určitě s ním ještě nějaký ten rok vydržím, ačkoliv mě teda hype kolem Ryzenů taky dostal...
Odpovědět0  0
Dokonce na tom obrázku je qwerty potisk. V praxi to ale stejně u nás bude mít qwertz. Ne že by na tom tak zaleželo ­- písmena stejně píšete po paměti. Horší jsou ty výše zmíněné věci...
Odpovědět0  0
No tak když jsme u těch spekulací... Myslím, že ani nevíme co přesně ta tabulka říká. Jestli ty Intelácké procesory jsou jako cenoví nebo výkonnostní soupeři. Nebo alespoň já jsem to z toho nepochopil... Dá se čekat, že AMD na to stejně zase půjde trochu přes nižší cenu. A smysl dává i ten postoj, že ­"hele, za stejnou cenu, máme procesor, který je rychlejší než tenhle od Intelu­". Po uvedení se ceny samozřejmě časem ustálí a bude to zase jinak, ale jako propagační materiály před uvedením, by to tak klidně mohlo být. Ale nějak jsem ani nepochopil, kdo tu tabulku vyrobil, takže stejně nic nevíme ­- jak píšeš.
Odpovědět2  0
Pokud je na hra Uplay, tipl bych, že se to bude řídit podmínkami na Uplay. A tam bych zase čekal nějakou podobnou klauzuli jako na Steamu, tj. že hry nevlastníte, ale máte je jen v pronájmu. A tím se obejdou jakékoliv právní problémy s přeprodáváním čehokoliv. Hru kterou jednou máte v knihovně na Steamu už taky nikomu nestřelíte.
Odpovědět0  1
Myslel jsem to takto. Lidi co si koupí GeForce 1080 nebo 1070 se dělí na 2 skupiny. ­(1­) Ti, kteří by tu hru koupili stejně. ­(2­) Ti, kteří by hru normálně nekoupili, ale dostali ji ke kartě.

ad ­(1­): na těchto lidech vydavatel tratí, mohl jim to prodat za plnou cenu, ale oni si všimli, že to mohou dostat k nové kartě a tak si to vzali.

ad ­(2­): na těchto lidech naopak vydavatel vydělá, protože prodat jim něco digitálního ­(počet prodaných kusů neovlivní náklady­) za polovinu je lepší, než jim to neprodat vůbec.

No a tady myslím vydavatel správně předpokládá, že skupina ­(2­) je větší než skupina ­(1­), a tím pádem se jim to vyplatí.

Ovšem ostatní lidi ­(tj. Ti, kteří si právě nekupují novou GTX 1080 nebo 70­) se dělí také na dvě skupiny. Řekněme, že skupina ­(3­) si rozhodně plánuje hru hned po vydání koupit a skupina ­(4­) o hru nemá zájem.

Protože skupina ­(3­) je pravděpodobně větší než skupina ­(2­) je celkem velká pravděpodobnost, že spoustu kódů z ­(2­) poputuje do ­(3­) což je pro vydavatele ušlý zisk a v podstatě by se dalo říct, že na každý takový přesun je to ve výše plné ceny hry. A tomu jedinému se tímhle krokem podle mě snaží zabránit.
Odpovědět1  1
Tak Ubisoft řekl, že se bude ověřovat a nVidia řekla fajn, a navíc máme možnost protlačit lidem GF Experience, které jinak moc nechtějí... Nic složitého bych v tom neviděl. Každopádně o tom nic nevím, to jsou jen logické závěry, které jsem z toho vyvodil.
Odpovědět1  2
No tak to s tím Steamem známe. Je to zase proti přeprodávání klíčů... Valve chce po lidech, kde má dojem, že by mohli zaplatit více, ehm, zaplatit více. V tomhle případě ovšem absolutně neoprávněně. Už jako příklad by mohla být ta známá politika, že 1 USD = 1 Euro, ale to je ještě drobný rozdíl. Tam jsou i mnohem horší případy. Tak uvidíme, co na to EU...
Odpovědět0  0
" NVIDIA se rozhodla, že toto kšeftování překazí, a to prostě tak, že se bude ověřovat, zda hra skutečně běží na kartě s čipem, pro který byla akce určena. ­"

No podle mě se nerozhodla nVidia, ale ten vydavatel ­- v tomto případě Ubisoft. Není to totiž nVidia, která by na přeprodeji tratila, ale právě vydavatel. Potíž je v tom, že ty přeprodané kódy si někdo koupí třeba za poloviční cenu. A nekoupí si je od něj, ale od někoho na nějkých stránkách. Ten člověk by si jinak hru koupil za plnou palbu od Ubisoftu a tady je prostě mrzí, že i lidi, kteří mají o hru zájem a koupili by si ji stejně, ji mají příležitost sehnat jinde a levněji.

Samozřejmě můžeme namítat, že za onu hru už jednou dostali zaplaceno od nVidie, jenže si nedělám iluze, že by nVidia dávala plnou cenu. Spíš bych čekal tak polovinu. Finta je v tom, že tenhle způsob prodeje zase vnutí hru spoustě lidí, kteří by si ji jinak nekoupili. Ale aby tohle fungovalo, tak opravdu potřebujete aby se s těmi kódy nekšeftovalo, protože v ten moment opravdu prodáváte za polovinu... Což jim vadí.

Jinak jsem si jistý, že to ověření bude jednorázové, tj. bude sloužit jen k přiřazení na Uplay účet, ale potom už to půjde používat libovolně ­(i když mezitím upgradujeme na novou kartu­). Proto by teoreticky stačilo si tu kartu někde ­"půjčit­", jen na to přiřazení kódu. To je ale tak složité, že se to nikomu nevyplatí řešit, ačkoliv by to bylo celkem snadné. Například si tu kartu koupit a pak ji ve 14 denní lhůtě vrátit bez udání důvodu :­-D Ale to by byla teda pěkná sviňárna... Tak mě napadá, že za těch 14 dní byste tu hru i dohráli :­-D

Hm, co by se vlastně stalo, kdybyste kartu koupili, přiřadili si její kód a pak ji vrátili, že se vám třeba nevejde do skříně nebo tak :­-D Tipl bych, že by si toho propadlého klíče nikdo nevšiml...
Odpovědět1  1