Průvodce: Grafické benchmarky
9.2.2004, Martin Štěpánek, článek
Mnoho z vás, čtenářů se často dotazuje jak spustit některý z grafických testů nebo jak dosáhnout dobrých výsledků. Proto jsme dnes, jako reakci na časté dotazy, připravili popis nejčastěji používaných benchmarků. Článek má za úkol ukázat nejen jak benchmark spustit, ale také jak jej správně nastavit.
Kapitoly článku:
- Průvodce: Grafické benchmarky
- Benchmark - 3D Mark03
- Benchmark - ShaderMark 2.0
- Benchmark - X2: The Threat
- Benchmark - GunMetal 1.20S
- Benchmark - Final Fantasy XI Oficial Benchmark 2
- Benchmark - HALO: Combat Evolved
- Benchmark - Comanche 4
- Benchmark - CodeCreatures Pro
- Benchmark - Quake III
- Benchmark - Unreal Tournament 2003
- Benchmark - Aquamark 2.1
- Benchmark - Aquamark 3
- Utilita Bench´emAll
- Závěr
Comanche 4 patří ke starším hrám, její vydaní bylo již před 3 lety (přesněji 20.9.2001). Byla to také ve své době první hra, která vyžadovala ke svému běhu HW TnL jednotku (DirectX 8).
Engine hry využívá především vertex a pixel shadery verze 1.1. Dále pak ve velké míře bump mapping.
Obrázky ze hry:
Při testování používám toto nastavení:
Rozlišení: 1024x768, 1280x1024 a 1600x1200 všěe při 32-bitových barvách. Testuji bez zapnuté komprese obrazu a bez zvuku.
Stahovat můžete ZDE.
Výsledky
Je až směšné, jak jsou všechny Pentia velmi vyrovnané a na proti tomu oba Celerony dosahují méně než polovičních výsledků.
Engine hry využívá především vertex a pixel shadery verze 1.1. Dále pak ve velké míře bump mapping.
Obrázky ze hry:
Při testování používám toto nastavení:
Rozlišení: 1024x768, 1280x1024 a 1600x1200 všěe při 32-bitových barvách. Testuji bez zapnuté komprese obrazu a bez zvuku.
Stahovat můžete ZDE.
Výsledky
Je až směšné, jak jsou všechny Pentia velmi vyrovnané a na proti tomu oba Celerony dosahují méně než polovičních výsledků.