Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
6.7.2005, Eagle , aktualita
Dřívější informace o tom, že AMD plánuje uvést levnější variantu dvoujádrového procesoru Athlon 64 X2 se naplňují. Počínaje prvním srpnem by měly začít dodávky modelu 3800+. Ten by měl stát cca. $345, což je výrazná úspora proti současnému...
kristian | 7.7.20056:00
autor clanku asi nie je schopny napisat clanok bez toho, aby sa ukazal byt tvrdym zastancom AMD. Hlavne ta posledna veta o zaujimavom cipe. Podla coho autor usudzuje, koho aky cip bude zaujimat. Podla ceny? Mylsim si, ze zapadny svet s takymito cenami nema problem. Na zapade cip totiz nestoji polovicu vyplaty.
Osobne pre mna bol vzdy intel zaujimaveksi ako AMD, takze neviem kde autor prisiel na tento zaver.
Odpovědět0  0
Rafan (344) | 7.7.20057:45
No to ani nemusí proto že to co uvádí jsou fakta a ne zbožná přání.Cenama totiž teť podlézá Intel a moc dobře ví proč.On totiž nabízí zastaralou koncepci bez jakého koli nápadu a inovace Pokud již máte desku tak vás ten přechod na 2 jádra vyjde u AMD laciněji a o výkonu ani nemluvím
Odpovědět0  0
kristian | 7.7.20059:29
existuje uz len jediny problem. Mozno by vam pomohli nejake statistiky o tom, kolko ludi a firiem si kupuje procesory do svojich dosiek. Mam odvahu tvrdit, ze to nebude viac ako 2% PC uziváteľov. Vacsinou sa vysluzile PC menia cele a nie procesor, ci doska.
"Pokud již máte desku tak vám to je vo vacsine pripadoch na velke kulove, pretoze keby mali firmy zit z toho, kolko ludi si upgraduje procesor, tak by neprezili."
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 | 7.7.200510:58
Jedinej problem bych tu videl hlavne v tvy hloupy a deravy argumentaci. Naopak! Kolik lidi si nekoupi lepsi, rychlejsi a po strance energie uspornejsi reseni, pokud jej lze pouzit bez problemu a s uspechem na stavajici platforme? Samozrejme ten argument je zcestnej i z toho duvodu, ze DC potrebuje a pouzije mizivy % uzivatelu. Jinak upgrade procesoru je zcela beznej, pokud to ma vykonnostni opodstatneni a to X2 rozhodne ma, pro urcitou cast trhu. Z ceho je kdo zivej neni az tak podstatny, spousta lidi prejde na X2 i z jiny platformy nez 939. A vyplati se jim to. I DC Opterony jsou prave takto zamerene, ze lze prodlouzit vyrazne zivotnost a zvysit vyrzne vykon stavajicich reseni, pouhym upgradem procesoru, za zlomek ceny. Aneb IdiotInside... ;)
Odpovědět0  0
Petr22 | 7.7.200511:39
No spousta lidí to asi těžko.On většina lidí nedá za procesor více jak 5 tisíc.No a vyhazovat peníze za polovičaté řešení S939,když M2 je na dohled,no nevím nevím.
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 | 7.7.200520:59
To se vzajemne nevylucuje. A jasne pisu, ze DC vyuzije mizive % lidi a hlavne mizive % na to ma. Nicmene na 939 a DC neni nic polovicateho, viz libovolne benchmarky. Propustnosti co prinese DDR2 jsou spise kosmetickou zalezitosti. Hlavne to prinese az 125W na platformu a samozrejme lehce lepsi vyuziti a odladene DC, nicmene to neni problem a ani vykon. I ted, s TCCD cipy, das libovolnej X2 na NECO x 300HT, podle cipu 1:1, a chcochtas si, DDR2 uz bude zanedbatelnej rozdil. Pokud nekdo pocitacem vydelava, dela 3D grafiku, tak to moc resit nebude. Ceny tehle stanic se pohybujou dost vysoko na to, aby se tam rozpustila i cena highend procesoru. Ale jak pisu, neni to pro kazdyho. Nicmene i tak, ted je to pro DC nejlepsi reseni a i v dobe M2 bude X2 pro 939 stale smysluplnej upgrade. Pokud vezmes jak skaluje AMD64, co prinasi vetsi propustnost a jake casovani ma DDR2, Pacifica a dalsi balast M2 vyuzije jeste daleko mene lidi, nez v soucasnosti DC procesor. Za sebe muzu rict, ze platformu s DDR2 zarucene vynecham...
Odpovědět0  0
Petr22 | 7.7.200521:32
No ona M nepřinese jen ten balast.Procesory pro ní budou asi o poznání lepší než pro S939.Nevrdím že někdo kdo teď nutně potřebuje dual tak si ho nekoupí,ale ruku na srdce,kdo ho zas tak nutně potřebuje kromě pár jedinců.Ani Intel neslaví s dualem nějaké super prodejní trháky,a ani AMD a jejich ceny tomu moc nenasvědčují,dokonce plánují na M2 že budou i klasické Athlony,to něco značí.Já osobně si klidně počkám ten rok a možná i trochu déle až se dual opravdu využije a koupím M2 i s tím podle vás balastem.Ono není o tom že M2 prinese proti s939 něco revolučního ale je to její nástupce a dnes už moc lidí nepiše že budou vedle sebe nějak dlouho existovat.Ne nebudou AMD to řekla jasně.Osobně doufám M2 že bude něco jako socket A s jeho dlouhověkostí
Odpovědět0  0
sharker | 10.7.200517:15
somezrejme ze nic len balast...sam som investoval do uzasnych SAMSUNG TCCD a moje bozske ramky zvladaju 630 2.5 4 4 8 s 2.8V ­(adata vitesta 600 2x512­)a nadrhnu prdel kazdej DDR2 myslim ze M2 stoji za vynechanie tak ako som vynechal S754 a isiel az do s939 M2 neprinesie nic viac ako iba opimalizacie a podporu DDR2 .... samsung uz zacal seriovo vo velkom produkovat DDR3 takze nastupca M2 s podporou DDR3 alebo XDR od rambusu tu bude coskoro
Odpovědět0  0
mrbaron | 7.7.20059:31
Kristian­-tento web absolutne nesluzi sirokej verejnosti. Je to len pastvina pre tuningovych nadsencov a vykonovych bitkarov. Taketo nazory by si za normalnych okolnosti autor clanku nemohol dovolit.
Odpovědět0  0
Miko | 7.7.200510:02
s tímto si dovolím nesouhlasit, toto je víceméně jedinej slušnější web nejen pro tuningové nadšence.
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 | 7.7.200510:45
Autor clanku ma uplnou a 100% pravdu. Intel ted nestoji zanic. X2 jsou mnohem lepsi, po vsech strankach...
Odpovědět0  0
kristian | 7.7.200511:18
dovolim si oponovat. Nemusi to znamenat kazdemu lepsie riesenie. Vies, ked firma kupuje pocitace, tak sa nepozera na spotrebu, lebo take veci su na niekoho az prilis zlozite. Ekonom chce vacsinou vediet ­"kedze HW moc nerozumie­", kolko zaplati za jeden pocitac. U nas su same pentia4. S aj bez HT. Kupuje sa vzdy najlacnejší P4 ­- momentalne 530J sa mi zda od DELL. DELL tiez nebude asi hlupy, co sa tyka procesorov X2, ked intel ma 820 aj 830 lacnejsi ako najlacnejsi AMD X2. Nevidel som este do firmy kupovat procik za 10K, to vyhadzovanie penazi von oknom. Samozrejme ine je to v konstrukterskych firmach, ale aj tam som sa stretaval len s pentiami. Herne nepoznam, takze tu neoponujem a nepoznam ani gamerske vyvojarske firmy. No tych, co potrebuju vykon je podstatne menej, co potrebuju pisacie stroje a administrativne PC. Takze...aby som mohol tvrdit, ze AMD je lepsim riesenim, je treba prejst viacero zalezitosti, nie len hracske vasne a tuningy a sekundy pri encodovani. To totiz vacsinu PC sveta nezaujima. Zakaznik potrebuje spolahlivost a dobru reputaciu ­"znacku­".
Odpovědět0  0
Mr.? | 7.7.200512:46
mam par poznamok k tvojmu prispevku

- ­"ked firma kupuje pocitace, tak sa nepozera na spotrebu­": ak ide o serverove riesenia tak sa na spotrebu pozera

- ­"Ekonom chce vacsinou vediet kolko zaplati za jeden pocitac­": ano, mas pravdu, ale na baze AMD vzdy postavis lacnejsie riesenie do kancelarie. Mas pravdu v tom, ze sa viac kupuje Intel, ale to je z inych dovodov a to
1­) konzervativizmus firem: firmy proste viac pocuju na Intel, momentalne je sice AMD lepsie ­(spotreba, vykon­) ale aby si vybudovalo taku poziciu ako ma Intel musi byt dlhobobo lepsie. Intel si svoju poziciu vybudoval tiez rokmi driny
2­) AMD nestiha vyrabat cipy: ich tovarne bezia vysoko nad 100%, kdezto Intel ma asi 15 fabrik ­- vyraba v klude

- ­"Zakaznik potrebuje spolahlivost a dobru reputaciu­": moze byt ale AMD je tiez spolahlive
Odpovědět0  0
TomRocek | 6.7.200522:50
Kdyz vezmen v uvahu to ze se da tento procesor bez problemu pretaktovat na 2.5GHz a mozna i vice....X2 4800+ jde i na 2.7GHz. Tak bude mit ve hrach kde neni optimalizace na dualcore stejny a nebo podobny vykon jako 4000+ a to je v soucnasnosti spicka...a pokud ho pouzijem na uptimalizovany ukony tak i nepretaktovany bude hodne rychlej....nejakej FX57 a nebo P4 na 4GHz nemaji narok...
Ale i tak 11 klacku je jeste dost a lepsi by bylo pokud by uvolnili neco na 1.8GHz s 512cache tak za 250 dolacu....mno mozna dele..
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.