Womb@t
|
7.6.20059:44
No na nakom zahranicnom webe to uz preklepli a z riesenia ATi sa vyrysovala pekna katastrofa koli kvalite obrazu, kompatibilite ovladacov a chipsetu co degraduje vykon CPU, ATi proste opat dokazala, ze je jednickou:))
Odpovědět0 0
Je lepsie mat 1 vykonnu graficku kartu ako mat 2
Odpovědět0 0
Shaquille
|
6.6.200510:25
Zdravim,
to by me teda zajimalo, v cem je lepsi mit jednu vykonnou kartu misto dvou vykonnych karet :-)
Shaquille
Odpovědět0 0
[aMd]Mica
|
6.6.200515:30
zrejme pisatel mal na mysli, ze je lepsie mat jednu vykonnu kartu ako dve priemerne. pri dnesnej spotrebe GPU neni nic co by ma donutilo uvazovat nad alternativou SLI ci touto od ATi. jediny prinos by to bol pre nVidiu alebo ATi - zdvojnasobeny obrat a zisk...
Odpovědět0 0
gekko
|
4.6.200522:05
a další: " Ovšem toto je trh jen serverový, proto se ještě jednou podívejme na SLI. nVidia tímto navázala na 3dfx, ale kromě AFR použila i SFR" 3Dfx nepoužívalo AFR, ale SLI, což znamená Scan Line Interleave. To znamená, že se grafiky při vykreslování střídaly po řádku (nebo po několika řádcích) a nejednalo se o trh serverový, ale o grafické stanice.
Odpovědět0 0
U toho Voodoo2 se autor samozřejmě přepsal a protože je to druhá chyba na stejném místě, tak se autor začíná stydět :-) A 3dfx SLI je taky opraveno.
Odpovědět0 0
gekko
|
4.6.200521:51
Sotva začnu číst, hned tohle: "Nápad používat více grafických čipů nebo grafických karet zároveň není žádnou novinkou. Když vezmeme v úvahu desktopové grafiky, jako první s ním přišla nVidia ve formě Voodoo 2, která byla schopná pracovat v módu SLI." Voodoo 2 je od 3Dfx. První SLI pro desktopy neměla ani ATi, ani nVidia, ale 3Dfx. Bylo to na konci roku 1997 Voodoo2. Pro profi sféru používala firma Quantum 3D v SLI i Voodoo1. Doufám, že se autor jenom přepsal a rychle to opraví.
Odpovědět0 0
Mno přímo o Crossfire toho moc nevím, ale zdá se mi, že v článku/zprávě je plno "technických nepřesností".
"Nápad používat více grafických čipů nebo grafických karet zároveň není žádnou novinkou. Když vezmeme v úvahu desktopové grafiky, jako první s ním přišlo právě ATI"
- do desktopu nebyla náááhodou první Voodoo2 SLI ? ale tímto si nejsem jistej a hledat to nebudu. Mimo to 3DFx ve svých koncích zapojovala na jedné GK plno chipů. Poslední Voodoo měli mít i 4 a více chipů na kartě...
a teď k těm technickým věcem:
"ATi použitím externího kabelu, u kterého je zajištěna vysoká propustnost (frekvence RAMDACů je 400MHz)"
- co má RAMDAC co společného s přenosem dat digitálně ?? RAMDAC je pro převod digitální informace na analogovou (RAM Digital to Analog Converter). Takže potom je úplně putna jakou frekvenci má RAMDAC. To je informace důležitá pouze proto, aby šlo určit, na jakém rozlišení budou jaké max. obnovovací kmitočty při analogovém přenosu - typicky DSUB-15 nebo při vytažení jen analogové části z DVI-I - nebo příp. jako nepřímý ukazatel kvality.
"Jedná se o speciální čip, který je součástí hlavní grafické karty a který přijímá data z RAMDACu obou Radeonů"
- opět ta samá (dle mne chybná) "úvaha" - RAMDAC. To by Composite Engine musel zpracovávat data analogová... a pro potřeby výstupů na DVI by je musel opět převádět na digitální...
"Nevýhodou by teoreticky mohla být roztroušenost dat v cache (nekoherence)"
- u cache se "koherencí" většinou myslí "konzistentnost" resp. "správnost dat" tzn. že obsahují platná data (např. že ve dvou různých cache je u položky X stejná validní hodnota). Ne "roztroušenost" (jestli jsem teda článek dobře pochopil...).
a k poslednímu:
" Druhou věcí je ochota výrobců s takovým řešením přijít, aby si nenarušili vlastní trh s nForce4. Je tedy možné, že ti, kteří již vyrábějí základní desky s nForce4 pro AMD přijdou s řešením CrossFire pro Intel a naopak"
- mno osobně tento názor nezastávám... sice nechat kanibalovat svoje vlastní produkty není moc dobré, ale msylím si, že si žádný výrobce nechá ujít žádný z hlavních segmentů trhu. Jiná situace by byla, kdyby např. jedna verze dosahovala 80% trhu.. pak se samozřejmě plno výrobců na ten zbytek vykašle :-)
Odpovědět0 0
chybička v titulku se vloudila :-)
Odpovědět0 0
ad Voodoo2 SLI - máte pravdu, seknul jsem se o 2 roky, Rage Fury MAXX vyšla až 1999.
ad RAMDAC - tady jsem to spletl, samozřejmě jsem měl na mysli TMDS transmitér, který se stará o digitální výstup. Tou frekvencí jsem chtěl zdůraznit, že externě může protéct z karty mnohem více dat než přes PCI Express. Samozřejmě že to odpodívá i maximálním obnovovacím frekvencím, ale vše souvisí s propustností (proto jsou omezení i ze strany karty, ale to se týká jen analogu).
ad koherence - no, nevím, jak by SuperTiling mohl ovlivňovat správnost dat, proto bych řekl, že ta moje myšlenka ohledně "roztroušenosti" je správná. Jediný problém může nastat, když se používají efekty typu bloom, které mohou ovlivňovat i pixely zpracovávané druhou kartou. Přesto nevidím souvislost s koherencí dat. Ale můžeme o tom diskutovat.
a k poslednímu: To je jen myšlenka, o které se dá polemizovat.
No, snad tam těch nepřesností přeci jen "plno" není...
Odpovědět0 0
to "plno" jsem asi přehnal, uznávám. mělo tam být asi "několik" ;-).
"ad koherence - no, nevím, jak by SuperTiling mohl ovlivňovat správnost dat"
- právě proto mi tam nesedí použití slova "koherence" (resp. nekoherence). Ono "coherency" je v překladu souvislost, spojistost atp., ale v IT se pojem koherence cache používá ve spojitosti s řešením validity dat cache (např. při multiprocesingu). Proto bych roztroušenost dat jako "nekoherenci v cache" nenazíval. Tak jsem to myslel. Pokud se to ale používá i v této souvislosti (což je možné), tak je to asi v pořádku, ale v tom případě dvojsmyslné a tudíž nešťastné :-).
k poslednímu: souhlasím... je to spíše věc názoru a každá firma se může zachovat jinak. Pro moji verzi hovoří např. to, že drtivá většina větších výrobců GK dnes vyrábí karty obou společností, což dříve neplatilo, a snad jen Sapphire zůstal dvorním výrobcem ATIn (a snad Gainward nV - už ani nevím :-) ). Tak stejně to podle mne dopadne v chipsetech, pokud budou chipsety ATI úspěšné podobně jako nV.
Samozřejmě to tak ale být nemusí. Já si jen myslím, že to je pravděpodobnější ;-).
Odpovědět0 0
bydEr
|
2.6.200514:37
Cuz hele nevite kdy vyjdou karty s jadry R5xx?? Mam takovy dilema...chci si koupit novej comp a nevim jestli si mam ted koupit 6600GT nebo, jestli mam pockat na RV530. Takze bych ocenil jakoukoliv radu a nejlepe pokud znate priblizne datum vydani 5xx. Muj stav je opravdu kriticky ted se blizi hodne LanParties a muj Athlon 1200Mhz s GF3 nejakou delsi dobu nestiha takze sem opravdu v kritickem stavu. Diky za odpoved
Odpovědět0 0
Hehe docela LOL dotazik:))))
Jestli uvazujes o 6600GT tak ani neuvazuj a kup ji, protoze R530 bude stat hodneeeeeeeeee:) Stejne jako nove GF... takze pokud bys uvazoval jeslti GF6800, 800XL, tak by to mozna melo cenu ale takhle....
Odpovědět0 0
john.don
|
2.6.200513:28
Řešení ATI je jako takové ptákovina.
Na tu dobu jakou na to měli se moc nevytáhli.
Pořád se nesdílí paměť grafik.
To řada X7 od Nvidia přináší opravdu revoluci.
Schválně kdy se to na svethardware dostane.
Hehe předpokládám že tak za několik měsíců.
(Až to někdo opíše z jiného CZ serveru :o)))
Inu. Řešení ATI má jedinou výhodu a tou je možnost použítí dvou různých karet.
A tím to v porovnání se SLI od nVidia končí.
Heh nechápu proč tady autor srovnává SLI od Nvidia staré přes rok.
Když už testují novou verzi?
A ty karty stejně neuvidíte jak je rok dlouhej. A když jo budou stát daleko víc než srovnatelné Nvidia.
Kdežto SLI s třeba 6600GT už dnes má pár lidí.
Navíc pokud máte správnou verzi 6600 můžete jí manuálně pro SLI také upravit.
Dokonce pokud máte 6200 (tu verzi 6600 s vyplejma pipema) tak si také můžete udělat SLI.
A můžete mít SLI za cenu 6600GT.
Ale k čemu to je?
K čemu vlastně nějaké SLI nebo CrossFire?
Eh? Do poče stejně pak nenastrkáte žádné další pořádné karty protože budete mít celou PCIe sběrnici zasekanou.
Zbyde Vám místo tak na jednu rozšiřující PCI.
Pro normální lidi je lepším řešením obyčejný Radeon a nebo Nvidia za lepší cenu.
Už jen k vůli spotřebě, hluku, místu v case, u ATI i snížené ostrosti obrazu ad (SLI U VOODOO2).
Takové pěkné řešení Crossfire stojí jako staré auto, slušná motorka a nebo kancelářský počítač.
Grafika na které Vám slušně pojednou všechny hry se dá pořídit za 4000.
SLI a CrossFire ve skutečnosti potřebují jen firmy.
Odpovědět0 0
No sory Johne, ale tentokrát si to prepískol. To je dosť krátkozraký pohľad na vec, zavrhnúť SLI. Takéto tvrdenia boli aj keď sa objavilo VOODOO a nakoniec to mal v mašine skoro každý. A dokonca veľa ludí malo aj 2xVOODOO 2. Toto celé je len o cene, keď klesnú ceny kariet hráči budú mať SLI, min 2x6600GT a s prehľadom sa vykašlú na to, že majú zasekané PCI. To jedno im akurát stačí na SB:-)))))). Samozrejme, že Dvojprocesorové grafiky zaberú len jeden slot, ale rozdiel ceny bude smerodajný aj v tomto prípade.
Odpovědět0 0
john.don
|
2.6.200516:23
Hele 6800 tě vyjde levněji než 2x 6600GT a výkon je větší.
Ovšem nezavrhuji SLI jako takové.
Ale že by to byla až zas taková bomba to ne.
To už jsou lepší grafiky na kterých jsou dva chipy.
Ale je škoda že nesdílejí grafickou paměť.
Odpovědět0 0
Vicejadrove GPU/VPU
|
3.6.200514:43
Imho jsou opravdu propojene grafiky tak trochu slepa ulicka. Je to takovy zacatecnicky pokus o paralelni zpracovani grafickych uloh pomoci vice procesoru GPU nicmene verim spis v to ze ati a nvidia se casem vytasi s vycejadrovymi GPU/VPU na jedne karte.
Odpovědět0 0
ALF
|
6.6.200512:00
IMHO vyrobci grafik nemaji duvod delat DualCore GPU.. k cemu... GPU je masivne paralelni procesor, kdyz potrebuju vetsi vykon nez se patlat s DC udelam vetsi paralelismus. jednoduse receno. misto 16pipek tam nacpu 32pipek a je to... z DC v tomto pripade neplynou zadne vyhody.
Schopnost spoluprace x cipu je vhodna spise pro segment profi simulatoru apod. ATi uz prodavala reseni s cipy RV300 kde bylo v systemu zapojeno 64x Radeon a pohanelo to vojensky tusim letecky simulator (obrovske AA....)
ad. johndon - souhlasim s tim ze lepsi je poridit jednu vykonejsi kartu nez SLI jelikoz vykon SLI resp. narust vykonu neni zarucen a nebo muze byt treba jen 5% coz se nevyplati... Jako upgrade to ale muze byt zajimave, teda pokud i po treba 2letech sezenes identicke karty
Odpovědět0 0
ASD
|
13.6.200523:41
DualCore GPU - Jedna vyhoda to preca len je a to pokial to nie je jeden kus kremika je mozne zvysit vytazenost vyroby, na druhu stranu ak to nebude jeden kus kremika tak ich zase bude treba spojit na nejakej PCB a ta pojde zase do penazi takze to asi aj tak nic nevyriesi.
Odpovědět0 0
xR->
|
2.6.200520:43
" u ATI i snížené ostrosti obrazu" - to je nesmysl, ono se to prenasi DIGITALNE a nikoliv analogove.
Odpovědět0 0
Ladis.
|
2.6.200522:41
Zvlast kdyz je to DVI ;) BTW u te 3Dfxky tehda u SLI byl obraz horsi "jen" nanekvalitnich kabelech - koupili-li jste si od poradneho vyrobce (kvalitne stineny apod.), tak tam nic nezpozorujete (mel jsem takove karty dome 8)).
Odpovědět0 0
enriqo74
|
2.6.200511:13
Podľa mňa ten výkon, čo získame s dvoma grafickými kartami je zanedbateľný, keď musí človek sedieť pri "vysávači". Mňa už ruší aj jedna gr. karta (6600GT - je to najhlučnejšie v PC). Neviem si predstaviť ešte jednu takú grafiku v PC. Možno v takej akčnej hre ako Quake 3, by nebolo rušivé. Doom 3 si neviem prestaviť hrať pri vysávači. Film, hudba alebo DVD sa pozerať iste nedá.
Poradte, mám grafickú kartu Sparkle 6600GT na AGP. Existuje už na tieto 6600GT agp verzie nijaký iný chladič /tichý/ ?
Odpovědět0 0
Jednoducha rada - nasadte si sluchatka :)
Odpovědět0 0
ALF
|
2.6.200511:26
AC nVSilencer 6 pasuje na 6600GT ale na PCIE... (mozna by sed) mozny koukam ze nV Silencer 5 ma napsano GF6800GT AGP... no poptej se na bostaru tam ti reknou esli jeden z tech dvou sedne aj na 6600GT AGP
Odpovědět0 0
PSy
|
2.6.200511:50
NVSilencer6 na AGP verzi 6600gt udajne nejde, takze bacha na to. O alternative nevim, mozna nejakej zalman vf700 nebo tak nejak, navic ma byt tissi nez silencer.
Odpovědět0 0
orgic@atlas.cz
|
2.6.200512:27
Zalman 700 na 6600GT pro AGP jde ale jen na ty karty kde je pasiv HSI mustku oddelen od chladice cipu, jinak to nejde, koukni na web zalmanu tam o tom pisou... Stejne si myslim ze nez Ati prijde s CrossFire tak Gigabyte prijde s resenim 4 karet na desce... Akorat se obavam ze v budoucnu hry budou fungovat jenom na kompech s 10 grafikama a 15 procesorama:D
Odpovědět0 0
mara.t
|
2.6.200513:18
No, v dobách 3Dfx bylo 64GPU VSA100 propojených dohromady na čtuřech kartách běžné. ATI to prý mělo taky. U toho 3Dfx to bylo ve dvou PC. V každém 2karty s 16ti čipy.
Myslím že současné X800 a X850 to umí taky a nebude dlouho trvat a dva (přinejmenším) čipy na kartě budou...třeba zrovna od Gigabyte :-)
Odpovědět0 0
Ladis.
|
2.6.200515:29
No tak ono neni problem udelat peknou hru, aby ji stacil "jenom jeden Radeon X800" :) Proste dokud lidi budou kupovat predrazeny vykonejsi hardware, tak vyrobci her MUSI vyuzivat jeho schopnosti (-> vyzadovat jej), protoze jinak by jejich hry neobstali po strance graficke a detailu apod. s konkurenci :( (kolik lidi dnes hraje jen pro hratelnost?)
Odpovědět0 0
OBR
|
2.6.200510:38
.. jak to bude s zivotashospnosti tohoto reseni, proti mluvi mnoho faktoru: pouziti jen na ubohem chipsetu Ati, ktery neni ani moc vykony a uz vubec nejde pretaktovat,proste vykopavka.Dale se asi nevyplati investovat do druhe X850CE za minimalne u nas 17000Kc kdyz brzo bude uveden R520,a za treti moc neverim ze Ati dokaze odladit ovladace aby to jelo bez problemu,to jim bude trvat jeste par mesicu.Vykony jsou podle recenze na anandtech sice uctyhodne a myslim ze v realu budou podobne ale k cemu takovy graficky vykon,kdyz celkovy vykon kvuli neshopnemu chpsetu bude mizerny?
Odpovědět0 0
ALF
|
2.6.200511:23
nejde ani tak o zivotaschopnost pro bezne lidi... jde tu o to ze nVidia vydala SLI a ATi proste musela nejakym zpusobem dokazat ze nV nema technologicky naskok a ze to svedou taky... je to na takovy psychologicky efekt... proste marketing.
Nezapominejte ze ATi je pomerne velikym hracem od dob RV300 podporuje Multi-Rendering a takova arma, apod toho celkem slusne vyuzivaji...
Teoreticky by kazdy majitel Radeon 9800 mohl zapojit min. dva cipy do MultiRendering... prakticky je to vlastne nemozne bez cerstvych (nepouzitych) cipu :)
Odpovědět0 0
Moas
|
2.6.20057:27
Nemelo by to byt ve finale 4:1 pro ATi ?
Odpovědět0 0
Ten druhý bod týkající se propojení je "vyrovnáno", tedy 1:1. Ale uvidíme, co výkon, třeba to bude jen Pyrrhovo vítězství.
Odpovědět0 0
Moas
|
2.6.200510:02
Technologie: 1 - 0
Propojeni: 1 - 1
Rendering: 2 - 1
AA: 3 - 1
Kompatibilita: 4 - 1
Ne tedy 5 - 1.
Uz abyste to otestovali v realu, tesim se :)
Odpovědět0 0
Už chápu, špatně jsem se vyjádřil. 1:1 bylo za ten druhý bod jako takový, už jsem to opravil.. Ale musím se trochu smát, nad čím že to diskutujeme :-)
Odpovědět0 0
Moas
|
2.6.200510:51
:)
Odpovědět0 0