ATi koupila společnost Bitboys
3.5.2006, Milan Šurkala, aktualita
Společnost ATi včera koupila finskou firmu Bitboys, která se zabývá mobilními grafickými čipy především do handheldů. Někteří z vás si Bitboys možná pamatujete z let 1999 a 2000, kdy měli představit grafickou kartu Glaze3D. V této době měl...
Společnost ATi včera koupila finskou firmu Bitboys, která se zabývá mobilními grafickými čipy především do handheldů. Někteří z vás si Bitboys možná pamatujete z let 1999 a 2000, kdy měli představit grafickou kartu Glaze3D. V této době měl mít čip 150MHz, 2 nebo 4 pixel pipelines a každá se dvěma texturovacími jednotkami.
To v tom lepším případě znamenalo pixel fillrate 600Mpixel/s a texel fillrate 1200Mpixel/s, díky škálovatelnosti čipů mohly být zapojeny dokonce čtyři a mělo být možno dosáhnout 4,8Gpixel/s (srovnejte s dnešním mainstreamem, ten má přibližně tolik). Interní paměť o velikosti 9MB byla na 512-bitové sběrnici, normální grafická paměť pak mohla mít až 128MB při 64-bitové či 128-bitové sběrnici. Ačkoli jsme se těchto čipů nikdy nedočkali, je vidět, že společnost má potenciál. Pro zájemce zde uvádím odkaz na pár informací o Glaze3D (PDF).
Ale zpátky k současnosti. Poté co společnost nedokázala projekt Glaze3D dotáhnout do zdárného konce, plně se soustředila na grafické čipy do handheldů a mobilních telefonů. Proto také byla společností ATi koupena, v tomto segmentu trhu má stále mezery.
Celá společnost stála €35,2 milionů (44 milionů dolarů) a je začleněna do ATI Handheld Business Unit. Rovněž je jádrem návrhářského centra ATi v Evropě. Převzetí má být výhodné pro obě společnosti, například se jedná o technologie OpenGL ES 2.0 a OpenVG 1.0. ATi rozšíří své pole působnosti, Bitboys získá přístup na trhy, kde již ATi zavedena je.
Zdroj: www.techreport.com, www.cdrinfo.com, www.bitboys.com
To v tom lepším případě znamenalo pixel fillrate 600Mpixel/s a texel fillrate 1200Mpixel/s, díky škálovatelnosti čipů mohly být zapojeny dokonce čtyři a mělo být možno dosáhnout 4,8Gpixel/s (srovnejte s dnešním mainstreamem, ten má přibližně tolik). Interní paměť o velikosti 9MB byla na 512-bitové sběrnici, normální grafická paměť pak mohla mít až 128MB při 64-bitové či 128-bitové sběrnici. Ačkoli jsme se těchto čipů nikdy nedočkali, je vidět, že společnost má potenciál. Pro zájemce zde uvádím odkaz na pár informací o Glaze3D (PDF).
Ale zpátky k současnosti. Poté co společnost nedokázala projekt Glaze3D dotáhnout do zdárného konce, plně se soustředila na grafické čipy do handheldů a mobilních telefonů. Proto také byla společností ATi koupena, v tomto segmentu trhu má stále mezery.
Celá společnost stála €35,2 milionů (44 milionů dolarů) a je začleněna do ATI Handheld Business Unit. Rovněž je jádrem návrhářského centra ATi v Evropě. Převzetí má být výhodné pro obě společnosti, například se jedná o technologie OpenGL ES 2.0 a OpenVG 1.0. ATi rozšíří své pole působnosti, Bitboys získá přístup na trhy, kde již ATi zavedena je.
Zdroj: www.techreport.com, www.cdrinfo.com, www.bitboys.com