Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

ATI oznámilo čip pro NINTENDO GAMECUBE

17.5.2001, Emil Pavelka, článek
ATI oznámilo čip pro NINTENDO GAMECUBE
Nejen Nvidia je na hraní. Čip vyráběný 0.18 mikronovou technologií, s kódovým názvem Flipper pocházející z dílny ATI není jen 2D/3D grafickým řešením...
Nejen Nvidia je na hraní. Čip vyráběný 0.18 mikronovou technologií, s kódovým názvem Flipper pocházející z dílny ATI není jen 2D/3D grafickým řešením (Subpixel Anti-aliasing, 8 HW světel, Alpha Blending, Virtual Texture Design, Multi-texturing, Bump Mapping, Environment Mapping, MIP Mapping, Bilinear Filtering, Trilinear Filtering, Ansitropic Filtering, Real-time HW dekomprese textur ), ale obsahuje také DSP audio a všechna vstupně/výstupní rozhraní. A že jich je – procesor (IBM Gekko), paměť, joystick (Wavebird - bezdrátové řešení s dosahem 10m), optický disk, flash karty, modem. Lze tedy říci, že tenhle brouček je pro novou herní konzoli Nintenda základním stavebním kamenem.

Ne zcela běžně používaný je dnes optický disk - tohle je proprietární řešení Nintenda, založené na technologii firmy Matsushita, s kapacitou 1.5 GB na kotouček o průměru 8cm. Nevýhodou tohoto řešení je zpětná nekompatibilita se staršími cartridgemi N64.

V prodeji by se mělo NINTENDO GAMECUBE objevit 14.září v Japonsku a 5.listopadu v USA. Evropa si počká až do začátku roku 2002. K vidění má být nyní, mezi 13-17. květnem, na výstavě E3 v Los Angeles.


Zdroj: ATI, Nintendo
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.