ATI R300 – 128-bitové barvy !
ATI vydalo tiskové prohlášení, ve kterém hrdě oznámilo, jak John Carmack chválí grafický čip R300, nazývaný také Radeon 10,000, ale zároveň požaduje „prohloubení“ barev. A společnost se rozhodla tomuto tvůrci 3D-akční hry Doom III, která v budoucnu přijde pravděpodobně s velice „nabušenou“ grafickou, plně vyhovět.
Podle zdrojů pomůže 128-bitová barevná hloubka převážně multi-texturovým aplikacím a umožní mít až 32-bit na barvu. To znamená, že čip je schopný zobrazit 16,7 milionu kombinací na barvu. Oproti True Color (32-bit), která dovolovala mít pouze 8 pixelů na barvu, tzn. max. 256 kombinací, jde o obrovský pokrok.
128-bit by se mělo stát také součástí specifikací DirectX9, takže s ní budou kompatibilní pouze čipy podporující tuto hloubku. To se zdá být opravdu dobrou zprávou, protože by oficiální specifikace měla donutit nVidii, aby podporu 128-bitových barev také zahrnula do připravované rodiny čipů NV30. Doufejme, že se nejedná o planou zprávu :-)
Zdroj: The Inquirer