Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

ATI zlepší efektivitu výkonu více GPU v OpenGL

15.6.2009, Jan Vítek, aktualita
ATI zlepší efektivitu výkonu více GPU v OpenGL
Společnost AMD a její ATI se rozhodla vydat rozšíření pro API OpenGL, které má přinést řešením multi-GPU vyšší výkon. Vývojáři budou moci díky tomu lépe optimalizovat svůj software pro tyto účely, přičemž se mluví především o herních titulech....
Společnost AMD a její ATI se rozhodla vydat rozšíření pro API OpenGL, které má přinést řešením multi-GPU vyšší výkon. Vývojáři budou moci díky tomu lépe optimalizovat svůj software pro tyto účely, přičemž se mluví především o herních titulech.



Dnes má však v této oblasti nad OpenGL drtivou převahu API DirectX od Microsoftu, takže příliš her se to nedotkne. Tradičně se využívají v multi-GPU operacích techniky jako rendering sudých snímků na jedné kartě a lichých na druhé, nebo různé rozdělení snímku mezi dva či více čipů podle potřeby.

Nové rozšíření WGL_AMD_gpu_association však má poskytnout vývojářům možnost si individuálně určit, jak rozdělí mezi dostupné zdroje různé úkoly, což jim dává větší volnost, a tím i potenciál ke zvýšení výkonu. Něco podobného ale nabízí také NVIDIA u svého WGL_NV_gpu_affinity, ovšem to funguje pouze u profesionální řady karet Quadro, kdežto ATI toto nabídne pro Fire i Radeon.

Prozatím se tato novinka uplatňuje pouze v betaverzi ovladačů Catalyst 9.6.

Zdroj: X-bit labs
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.