S tou rychlostí to je chyba češtiny, ne přímo autora článku, ale chyba češtiny je chyba čechů :-) Píše se tam o rychlosti, to je konkrétní fyzikální veličina, přitom ale v ty jízdě nejde o rychlost, ale o čas. Problém je, že slovem rychlost se čas běžně nahrazuje. Spisovně neumím, ale tak třeba nadpis: "Ujel trasu o 42 % dřív než člověk" by se vyhnul té záměně.
Lidi jsou už alergický na bombastický nadpisy, který vypadaj víc úžasně než je skutečnost, že se používaj záměrně kvůli reklamě stejně jako blbý reklamy všude a pak stačí jen náznak že jde o podobný pokus a i když je nadpis ještě ok, tak lidi to už naštve.
Tady bych nadpis moc nekritizoval, ale jinak jsem přesvědčený že je potřeba se snažit nadpisy dělat výstižně aby odpovídali skutečnosti a nesnažit se je dělat zajímavější, aby to prostě nebyl bulvár nebo co to je.
Odpovědět1 0
Díky za podporu. S tím nadpisem je tam pochopitelně mnoho různých věcí, které člověk musí zvážit. Jako mohlo to být třeba "Autonomní nákladní vůz TuSimple ujel 1500 km dlouhou trasu o 42 % rychleji než člověk, protože nemusel dělat zákonné přestávky", aby byli všichni happy, češtináři, že tam není "truck", ale "nákladní vůz", že je jasné, na jaké trase i proč... Ale od toho je samotný článek, aby tyto detaily vysvětlil, a také 7řádkový nadpis by se ani nevešel na stránku. To jsou občas neskutečné boje se slovy, aby nadpis dával smysl, současně aby nerozbíjel rozložení (layout) stránky, aby zaujal, ale také aby nelhal nebo nezaváděl. Což si myslím, že není tento případ. Někdy člověk musí zvolit i formulaci nebo slovo, které moc nechce, jen proto, že slovo, které by chtěl, je o pár pixelů delší, hodí se na nový řádek, to zase odhodí jiné dlouhé slovo a celá věta se na stránce "rozbije".
Pokud už je něco implicitní, tak se bavíme o tahači (je i na obrázku), takže pokud už implicitně článek něco naznačuje, tak to rozhodně nebude to, že náklaďák naložili v Ostravě, aby ho nechali dojet do Frýdku-Místku, ale že ho nechali jet spíše nějakou typickou trasu pro tahač a ne pro rozvážkovou dodávku.
Odpovědět1 0
Když jde jen o srovnání času a ne peněz, tak se můžou střídat dva řidiči, tak jak to bylo dřív u nás, jeden spal za jízdy vzadu na lehátku. Pak jim stačí jen několik krátkých přestávek na záchod.
Odpovědět2 0
Jak to AI řeší, když před auto skočí nějaký aktivista? Začne prudce brzdit i když si spočítá, že to neubrzdí?
Odpovědět1 0
Že by nenarazil na silniční kužely? :-)
Odpovědět5 0
By mě zajímalo kde takovou úsporu času ten tahač vzal,
Povolenou rychlost překročit nemohl a kdyby ano tak by musel výrazně zrychlit,
a že by jel nonstop bez přestávky se mi taky nezdá, i kdyby se dohlížející řidiči střídali.....??
A odřidit trasu podle GPSky s online aktualizaci podle dopravní situace zvládne i člověk stejnou rychlostí
Odpovědět2 0
To je jednoduche, kamionista može za deň šoferovať 8 hodin, tak že kamionista realne šoferoval 8h a 6 minut. tych 16h je prestavka.
Autonomne vozidlo može šoferovať dlšie, tak že tu istu trasu bez prestavok zvladlo za 14 hodin.
Odpovědět3 0
Mě by to také zajímalo. Na těch přestávkách by se dalo ušetřit odhaduji tak okolo 4 hodin, ale kde vzali dalších 6?
Odpovědět1 0
Nevím jak to mají s předpisy a přestávkami, ale logika: Kamion s povolenou rychlostí 90 nebo 100 km/h řízený AI může jet tou rychlostí až do rána. Vůbec celou dobu nevybočí z pruhu. Nechce se mu dát kafe, močit, nepotřebuje (na tak krátké cestě) tankovat.
Odpovědět0 0
Jj, vysvětlení snajprika dává naprostý smysl.
Odpovědět0 0