Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
17.3.2017, Kateřina Hoferková, aktualita
Autonomní vozidla se vyvíjejí a budou se potřebovat podle něčeho přesně orientovat. K tomu však potřebují i speciálně uzpůsobené mapy, které budou vybaveny co nejvetším množstvím podrobností, jež systém auta potřebuje.
nomohakon (1) | 19.3.20179:53
A co se tak inspirovat u letadel? Jednoduchy odpovidac v kazdem aute, posilal by velikost a pozici auta, v autonomnich by posilal kam vlastne jede, prekazky na silnici by si posilaly i s aktualizacemi map. A hodne vybavena auta by skenovaly cesty a silnice pro jednodussi. Akorat by nebyly placene aktualizace, takze to asi nikdo nepouzije...
Odpovědět0  0
kokyn1 (93) | 18.3.20179:12
Víte ono si obvykle myslíme jak jsou kolem všichni hlupáci a jak my víme lépe jak co dělat. Myslím, že otázka nečekaných překážek nás cestě vývojáře napadla. I v článku je psáno, že mapa má sloužit jako další senzor. Tzn. bude pomáhat AI vozu lépe zhodnotit danou situaci a zjednodušit už tak složité výpočty.

Nelze to tedy brát jako pevný základ činnosti AI, ale jako jeho podporu.
Odpovědět0  0
Aros (547) | 18.3.201717:15
No tak v prvé řadě to nemá sloužit k tomu, aby se auto dokázalo udržet na cestě... Mapy opravdu slouží pro navigaci. Když si vezmete, že máte třeba dvě odbočky úplně tesně za sebou, auto musí vědět kde má přesně odbočit. To ale neznamená ­"aby se trefilo na cestu­", ale aby vědělo, kterou cestou má jet. Vemte si, jak často se sami spletete i když jedete podle navigace. No, celkem často ­(i když tam je to často i třeba tou neaktuálností, ale často také prostě tím, že máte hodně odboček blízko sebe a vy prostě nepochopíte, která to je­). Ale od autonomního auta by to bylo blbé...
Odpovědět1  0
hl.hl (297) | 17.3.201723:12
No nevim, nemela by se chovat podle toho jak se chovaji lide? To znamena hlavne podle zraku? Proc by proboha mela vedet z mapy, jak je siroka silnice? Co kdyz tam nekdo neco bude delat, nebo opravovat auto? To prece zjisti z kamer, tak proc by mela zjistovat sirku, povrch z map? A kdyz treba napadne snih, tak si bude podle map myslet se jede po asfaltu? IMHO totalni blbost. Nebo kdyz tam nekdo nataha blato, tak si to bude podle mapy vesele mastit plnou rychlosti dal?
Odpovědět1  2
Milan Šurkala (5152) | 18.3.201714:27
Je to podpůrný prostředek pro základní přehled o tom, co očekávat ­(ví, co má vidět, což také i usnadní detekci něčeho nestandardního, když nevidí to, co podle mapy vidět má­). Rozhodně to není jediný prostředek, podle kterého se to auto bude řídit. Další senzory pak pomohou upřesnit informaci. Aby autonomní auto bylo co nejspolehlivější, je potřeba mít co nejvíce různých typů vstupů, neboť každý z nich má problémy a výhody někde jinde. Nezpomínejte, že tato auta čím dál více spoléhají na online informace, tedy jedno auto detekující překážku ­(klidně třeba auto, které jelo opačným směrem­) dá informaci dalšímu, které s ní už dále počítá...

Ono hlvně podle zraku se to auto nemůže pohybovat. Také záleží na tom, co si člověk představuje pod pojmem ­"zrak­". Spoléhat jen na klasickou kameru je naprosto nesmysl, tam dvě velmi podobné hodnoty ve výsledku mohou znamenat úplně něco jiného obzvlášť pokud je nějaké divné osvětlení. Potřebujete kombinovat radary, klasickou vizuální informaci ideálně s tím, co by tam normálně mělo být a pak to porovnávat se sktuečností. Tohle naopak může hodně pomoci, neboť auto mnohem lépe zasadí do kontextu prostředí ­(nemluvě o možnosti upřesnit souřadnici, kde přesně se nachází­) a to se může mnohem informovaněji rozhodovat.
Odpovědět0  0
kokyn1 (93) | 17.3.201721:37
chci vidět tu armádu lidu co bude takové mapy udržovat, doplňovat a aktualizovat. Bude to potřeba činit co nejrychleji po změně aby se zajistil bezpečný provoz... no už teď náročný úkol, nově ještě mnohem náročnější... držím palce
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.