Basemark dává zdarma k dispozici nový multiplatformní benchmark GPU
21.6.2018, Jan Vítek, aktualita
Společnost Basemark vypustila do světa Basemark GPU, nový benchmark pro grafické karty či integrovaná jádra, který nepracuje s DirectX, ale s OpenGL a jeho nástupcem v podobě API Vulkan.
Basemark GPU je určen konkrétně pro API Vulkan 1.0, OpenGL 4.5 a OpenGL ES 3.1, takže bude spustitelný na mnoha různých zařízeních, a to nejen PC, tabletech či telefonech, ale třeba i v palubních automobilových počítačích. Všude tam bude možné vzájemně porovnávat grafický výkon daných zařízení. A že jde také o benchmark, který je k dispozici zdarma, tak jeho tvůrci očekávají, že se brzy rozšíří a stane se běžně používaným nástrojem.
Lidé z Basemarku se prsí, že do svého Basemark GPU vlili veškerou svou duši a využili všechny své schopnosti. Pracovali na něm dva a půl roku a výsledkem je již téměř hotový produkt připravený pro využití.
Vedle zmíněných APU nový benchmark podporuje operační systémy Windows, Linux a Android, přičemž se nezastaví pouze u OpenGL a Vulkanu. Během příštích měsících bude přidána také podpora moderních API DirectX 12 a Metal plus možnost rozběhat benchmark i na systému iOS. Pak už to bude skutečně multiplatformní benchmark.
Basemark GPU je založen na firemním Rocksolid Engine, který umožní, aby byla míra zátěže stejná napříč mnoha zařízeními a systémy. Díky tomu bude možné jejich výkon srovnávat přímo mezi sebou. Vývojáři přitom v průběhu uplynulých dvou a půl let spolupracovali se společnostmi Imagination Technologies, Intel, NVIDIA, Qualcomm, Renesas a dalšími na tom, aby byl benchmark hodnověrný, respektive jeho výsledky.
Benchmark už najdeme v obchodu Google Play nebo si jej můžeme přímo stáhnout z oficiálních stránek (2,9 GB). Pro běžné využití je zdarma a pro komerční využití jsou v nabídce různé licenční programy.
Zdroj: Basemark