Může mi někdo objasnit jak probíhá (by měla probíhat) akumulace takoveho množství energie na straně "pump" nekde na dálnici kde bude třeba rychle předat velkému množství aut rychle velké výkony? Předpokládám ze bude třeba nejaky superkapacitor na vykryti špiček v případě ze přijede spousty elektroaut.
Odpovědět0 0
Což teda musi vest k velkým ztrátám.
Odpovědět0 0
Stejně si to může dovolit jen pár společností na světě. Taková baterie jde do milionů v $ nebo €.
Za mě je v pohodě i 30-40 minut nabíjení. Pokud by měla baterie životnost 15 let, stála polovinu toho co stojí dnes, i hodinu bych přežil :).
Odpovědět1 0
Tak to je otázkou, co si představujete pod velkou ztrátou. RTE moderních lithiových baterek je hodně vysoké.
Odpovědět0 0
Úplně jednoduše - počkáte si ;-) Představa, že u každé stanice budou budovat nějaké megabuffery je utopická, ještě více by to zdražilo rychlodobíjení
Odpovědět1 0
A není už dnes dražší např. i právě kvůli tomu? Nicméně si odpovězme na otázkou, o kolik to prodraží. 2,4 MWh je 2400 kWh, při ceně 100 USD/kWh se tu bavíme o řekněme 300 tisících USD za celý baterkový systém navíc. Taková LFP baterka teoreticky udělá za životnost 4000 cyklů, takže tu hovoříme o tom, že tím proteče cca 9 milionů kWh (2400*4000 minus snižování kapacity). To máme navýšení 0,033 USD na kWh, 0,73 Kč. Navíc se to díky baterce může dimenzovat na nižší odběry (není nutné to dimenzovat na špičku, když o tu se stará ta baterka). Nula to není, ale násobky cen to také neudělá.
Odpovědět1 0
Násobky ne, ale skoro kačka čistého na kilowatthodině taky není malé navýšení (navíc už se bavíme v základu o poměrně drahém rychlonabíjení a taky jen o nákladové složce), každopádně si vážně nemyslím, že by se tohle stalo nějakým standardem, spíš bych to viděl jako "deluxe" doplněk nějakých větších stanic na hlavním tahu
Odpovědět1 0
"navíc už se bavíme v základu o poměrně drahém rychlonabíjení a taky jen o nákladové složce"
Ještě jednou, není to poměrně drahé rychlonabíjení poměrně drahé např. právě i proto, že už tam může být ta cena baterky? Není to už dnes dražší o tu korunu, protože tam už je ta koruna za baterku? Jinak řečeno, není tam to navýšení ceny rychlonabíjení (ta koruna navíc) kvůli baterkám už dnes?
Odpovědět0 0
Buď je potřeba dobíječku dobře umístít v blízkosti trafostanice nebo nabíječka obsahuje vyrovnávací baterie. Ty jsou sice drahé a nabíjení prodražují po rozpočítání cyklů dejme tomu o 1-2 Kč/kWh. Nicméně to není problém. Většina majitelů elektromobilů dobíjí doma, takže pokud parkrát do roka použijí veřejnou nabíječku, tak není problém si trochu připlatit.
Odpovědět1 0