Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od batmaster (4)
...začínají na 15 dolarech a končí na cenovce 300 dolarů.

Za 15 dolarů bych ji bral. Ale asi je to překlep. ;)
Odpovědět0  0
Je to asi jako s ptáčky. Ten který nejvíc řve, dostane nejvíc jídla.
Odpovědět18  0
Mě by zase zajímalo, kdy vloží 100 milionů na podporu mongoloidních tvůrců. Na světě nejsou jen dvě rasy.
Odpovědět18  0
Doufejme že všechno klapne a teleskop bude dlouho obohacovat naše poznatky.
Jen se nemohu zbavit dojmu, že si k tomu měli přidělat teleskopickou paži ­(jako mají třeba na ISS­) pro případ, že se něco pos... a budou potřebovat něčím třeba zaseklým pohnout.
Odpovědět3  0
Není tam chybka v nadpisu? ­(­"Intelů­" ­)
Odpovědět0  0
Jen aby neběžely na Linuxu. ;­) :)
Odpovědět4  0
(s­) kým ­(s­) čím. ;)
Odpovědět0  0
Můžeme si udělat malou EPIC statistiku i tady: získání zdarma­/instalace­/hraní­/koupení hry za peníze.

Za mě 58­/0­/0­/0.

(Já vím, jsem sběratel. :­) ­)

Jinak více klientů mi nevadí. Používám suprový integrátor od GOGu. ;)
Odpovědět2  0
Zjistili, že uplácet firmy s benchmarky nebo webové porovnávače přijde draho, tak to zkouší bagatelizací takových testů.

Měli by se spíš zaměřit na výkon ­/ cenu svých výrobků, aby se za benchmarky nemuseli stydět.

Trapné.
Odpovědět12  1
Když se někdo baví o obrovských monolitech s nízkou výtěžností, jistě nemá na mysli trapné 6, 8, nebo 10­-ti jádro, ale serverové nebo HPC procesory s 24 a více jádry.

A těmi fanatiky myslíte koho? Adventisty sedmého dne?
Odpovědět7  3
Čištění kočičího záchodku bych mu asi nesvěřil. Už vidím jak se robot s kolečky od hovínek snaží škádlit kočku a nahání ji po celém bytě. :­)

(Osobně mám kočky venku a do domu mi nesmí. ;­) )
Odpovědět2  0
A není to nakonec jedno.

Ta mlha okolo jeho procesorů a jejich názvů už by se dala krájet. Kdo se v tom dneska už vyzná... :/
Odpovědět7  1
Přesně.

Člověk také musí započítat věci jako jsou herní mechaniky, AI a jiné dynamické části hry, které si vývojáři musí dodělat a které mohou mít na výsledný framerate velký dopad. ­(Pokud tedy netvoří naskriptovaný walking simulátor­).

Jinak ten fyzikální model nic moc. Stačí se podívat na tu vodu. ­(Taky ji ukazují jen trochu a chvíli­) a ten zmiňovaný šátek, který má k sobě ­"přilepený­" a nikdy se jí nedostane před přední část těla. Ale kameny padají moc hezky. :­)

Ale pokud takhle budou vypadat hry za pár let, máme se určitě na co těšit. ;)
Odpovědět0  0
Dají se ty disky od HGST koupit i u nás?

(Už několikrát jsem je zvažoval do NASu, ale nechat si posílat disk přes půl světa bez možnosti reklamace ....)
Odpovědět0  0
"vzrostly ze 4,541 mil. USD na 5,985 mld. USD ­(+31,8 %­)­"

Malá chybka v hodnotách mil­/mld.
Odpovědět0  0
Pořád mám 3Dfx doma v šuplíku.
Co kdyby náhodou ... ;)
Odpovědět0  0
Já bych do toho klidně šel. Sám těžce modifikovaný Minecraft hraju a stínování ala RTX by se hodilo.

Jen to zabíjí fakt, že se musí hrát na jejich enginu. Kdyby bylo RT jen jako shader do Java verze, neváhal bych ani chvíli. Takhle to ale podle mě nemá naději na větší úspěch.
Odpovědět1  0
Apple na 7nm nevyrábí nic. To pro něj vyrábí Taiwan ­(TSMC­). Návrh procesoru a samotná výroba Waferu jsou dvě rozdílné věci. A srovnávat mobilní SOC s procesory Intelu a AMD bych se neodvažoval. A říkat, ­"Intel to tak nerieši, pretože je s efektivitou aj tak popredu­" bych se taky neodvažoval.

Odpovědět5  1
Za ovládací panely by MS zasloužil kopanec ne jen do zadnice, ale i do přednice.
Uživateli je to možná jedno, pro admina je to noční můra.

Z kompaktního nástroje pro správu systému udělal MS nekonzistentní propletenec záložek pro čtenáře, poskládaných do podle mě záhadného klíče. Pokud si zvyknete na nějakou funkci, v příštím buildu už může být na jiném místě a nebo se jmenovat jinak. Stačí změnit rozměr okna a už vám nastavení z oraje skáčou na konec seznamu a nutí vás neustále scrollovat myší a zkoumat, kde mezi tím modrošedým textem je to co jste chtěli použít. :­/

Nevím, proč by jsme na desktopu, kde myš je vysoce přesné zařízení a ikona s popiskem vydá za 1000 slov, měli přecházet na něco co bylo navrženo na ovládání prstem ­(úzká a vysoká obrazovka s jednoduchým posunem­).
Přejí na telefonní GUI bylo nejhorší rozhodnutí MS a to už v době W8.
Odpovědět13  2
bIson vždy pobaví. Jestli to myslí vážně, to co píše...

"Intel investoval do Xe dosť na to aby sa presadil.­" Máte čísla? Nebo jen domněnky. To že do něčeho investujete, Vám úspěch nezaručí.

"nakoniec testy potvrdzujú, že konkurencia bude zaostávať­" ­- Testy? A jaké? Z křišťálové koule?

"Posledné roky je evidentné, že Intel uprednostnil mobilné čipy a desktop je len do počtu.­" ­- Intel má obrovské portfolio, ale že by byl ve srač... v procesorech x86 kvůli tomu, že se věnuje mobilním čipům, to asi ne.

A ten zbytek nemá ani cenu komentovat....
Odpovědět3  0
Kdyby ho vypustili podle původního plánu a něco by se pokazilo, tak by si člověk ­(­"daňový poplatník­") řekl: ­"OK ­- stane se.­"
Ale po několikátém odkladu a navyšování ceny se z koho stává docela citlivá záležitost a jestli se něco pokazí, tak to bude podle mě NASA ­(potažmo vědeckou obec­) hodně mrzet. Vláda USA si pak dvakrát rozmyslí, jestli bude nadále na podobné projekty dávat peníze.
Odpovědět2  0
Bison je myslím jeden z marketingových zaměstnanců, kteří vymýšlejí slogany pro firmy. Snůška výmyslů, domněnek a nepodložených polopravd. ­"Naše zubní pasta je účinnější o 73,24% než vaše zubní nynější pasta. Blyštivé zuby bez kazů již v půlce čištění a to i v případě, že máte zubní náhradu.­" :)
Odpovědět5  0
Podle mě je nejlepší StartIsBack mím ho spousty let, stojí pár korun a funguje úplně bez problémů. Sedmičkové menu do puntíku.
Odpovědět2  0
Malá chybička: ­(..která by třetí strana třetí straně..)
Odpovědět0  0
Vy musíte mít v představenstvu Intelu špeha a v portfoliu vysoký podíl akcií Intelu. Jinak to nevidím. :)
Odpovědět2  1
Malá chybička:
"... i než 22nm proces a v tomto se proti minulosti nic změnilo."
Odpovědět0  0
Podle mě to není krok správným směrem. Podmínky jsou dost benevolentní. Většina her se dá do 30 dní dohrát.
Aby je to nepřivedlo do potíží.

Myslím, že 2h hraní nebo 14 dní je tak akorát, aby člověk zjistil jestli nekoupil zajíce v pytli. ­(Navíc je tu YouTube a game­-play)
Odpovědět5  0
Večer snad bouchnu Šampáňo.

Konečně se té hrůzy a zbytečnosti na desktopu člověk zbaví.
Odpovědět2  3
Malý překlep: ­"který by se mohl by se stát­"..
Odpovědět0  0
Malá chybička: ­"Tu bude vyhrát, přičemž..."
Odpovědět0  0
Přesně. Jak říká klasik: Svět je veskrze věcí minulosti.
Odpovědět0  0
Já se seznámil poprvé s IQ 151 a PMD 85­-1 na základce v osmé třídě.

Jinak první počítač, na který jsem si sáhl byl SAPI 1 ­(http:­/­/www.sapi.cz­/sapi­/sapi.php­) v pokrokovém kroužku při SVAZARMU už v roce 1986. To taky částečně předurčilo ­(po malých odbočkách­) můj profesní život a záliby. :­) ;­)
Vlastní ZX Spectrum ­"Gumák­" mi otec sehnal v Plzni na jaře 1989. A pak jsem dostal v roce 92 Amigu 500. ­(Stála myslím cca 4 tehdejší výplaty.­)

(Bože to to letí. :D­)
Odpovědět3  0
Jsem ještě o pár let starší. :­) ;)
Odpovědět0  0
No nezdá se mi, že by nVidia zrovna s RT a DLSS bodovala.
Odpovědět7  4
Tak samo mi padla čelist, když jsem na veletrhu poprvé viděl VOODOO 1 grafickou kartu a na ní TUROK. Byla to prostě bomba. ­(I přes ­"rozmazané textury­".­)

Ale když si tak vzpomínám, tak jsem těch ­"WOW­" momentů od dob ZX Spectra a PMD 85 a Amigy zažil mnoho.

Přechod ze ZX na Amigu byl jedním z nich. Tehdejší hry a Dema na A500­/A1200 v klidu strčili do kapsy i 386­/486­-ky.
Pak přišel Doom a změnil celý herní průmysl. A pro mě to byl tenkrát signál pro změnu platformy. ­(Amigu i ZX má ale dodnes pořád doma. ;­) )
Odpovědět5  0
Super.
Vezmou legendární KOTOR 1 a 2 a udělají z něj po vzoru Fallen Order bezduchou, naskriptovanou, konzoloidní mlátičko­-hopsačku prokládanou slabým příběhem bez emocí, dialogů a s nesympatickým troubou v čele.

Ale snad se pletu. Tak jen doufejme, že to nedopadne jako ME: Andromeda.

Ten remake bych ale bral.
Odpovědět1  0
To opisuješ z nějaké prezentace Intelu?
Odpovědět15  2
"v databázi SiSiftu­"

Není to překlep? ­(SiSoft)
Odpovědět0  0
Šotek: ­" GPU, a ti GA103 a GA104"
Odpovědět0  0
To mi připadá jak z Červeného trpaslíka.

MIMOZEMŠŤANI!!

Rimre, ty za vším vidíš mimozemšťany. Dojde toaletní papír .... mimozemšťani .....

A nakonec to bude kontejner na odpadky.

:­) ;)
Odpovědět5  0
Je to těžko představitelné. Ale hmotnost, čas, tlak, teplota a elektromagnetické jevy udělají svoje. Třeba z uhlíku diamanty. Jak říká klasik: Moře je jen ohromné množství kapek. :)
Odpovědět0  1
Prvky se na sebe ­"nevážou­". Prvky jsou vyrobeny sloučením jader. Do železa se slučují při fúzi uvnitř hvězdy a tímto prvkem se slučování zastaví. Hvězda pak ve ­"velice krátkém čase­" završí svůj život dle své hmotnosti. Jedním ze stádií je super, nebo hypernova, která při explozi způsobí sloučení i ­"normální fúzí­" neslučitelných jader a vzniknou těžší prvky.
Zbude samozřejmě spousty nespáleného vodíku, helia atd. Vzniká taky obrovská rázová vlna, která deformuje zbytky hmoty a stlačuje je na některých místech blíže k sobě. Musíme si taky uvědomit, že shlukování hmoty tvorba proto­-hvězdy a tvorba proto­-planetárního disku trvá pro nás nepředstavitelně dlouho a i malé změny a slabá působení mají dost času na to, aby v příhodných podmínkách vše vytvořili. Včetně srážení pevných částic ­(prachu­) ve větší celky. V pozdějších fázích ­(jak disk začíná rotovat­) jsou srážky ve větších rychlostech a částice se slučují a přetavují ve větší ­"balvany­" vody, křemíku, zlata, uranu.... atd. Pokud je zbylého vodíku uprostřed rotujícího disku nadkritické množství zažehne se hvězda a tlakem záření se celý proce slučování ještě urychlí. v místech větších shluků mohou vznikat zárodky planet, které ve svém okolí ­"velkou rychlostí­" čistí své okolí. Jak je to vidět třeba tady: https:­/­/www.stoplusjednicka.cz­/nejdetailnejsi­-snimek­-protoplanetarniho­-disku­-zachycuje­-vyvoj­-planet
Odpovědět1  1
Podle mě bude stáří taky ­"trochu­" mimo. Ale myslím, že tady se asi nejedná o hmotu z nějaké ­"planety­" ale o původní materiál, který se ­"slepil­" po explozi supernovy pouze působením gravitace a statické elektřiny a po té putoval prostorem, dokud nepadl k nám na zemi. Jak určili stáří by mě ale taky zajímalo.
Odpovědět1  1
Vypadlo ­"t­"

...nalezena v některých meteoriech ..

A tady něco přebývá:

...meteoritech,m ovšem máme tu nový výzkum...

Dík za zajímavý článek.
Odpovědět0  0
Malá chybička. ;­)

".... totiž měly potéže."
Odpovědět0  0
Doufejme, že to bude dřív, abych to ještě mohl vidět.

Dík za článek.

(Malá chybička: ­"....jak se jak dlouho trvá jeden oběh.­")

Odpovědět1  0
No hlavně aby po vypuštění karty pro ­"obyčejné uživatele­" stíhali updaty ovladačů. Pro hraní optimalizace jednou za 2 měsíce stačit nebude.
Odpovědět2  1
1,8 mld. USD. Pak si mohou dovolit rozdávat hry zdarma na Epic store. :­)

Je až děsivé, kolik lidí platí za to, aby měli na postavě jiné textury než ti ostatní.
Odpovědět4  0
Jinak si myslím, že tím měřením stavu částic, se daná částice zničí. Ale možná mají nějakou novou převratnou technologii výroby částic na různých místech a způsob měření stavu fotonů bez jejich zničení. V tom případě mají Nobelovku jistou. A Elon může začít stahovat Starlink z oběžné dráhy.
Odpovědět0  0
Stav se změní okamžitě, ale ty dvě provázané částice vzniknou na jednom místě při svém vzniku. Nemůžete vyrobit jednu tady na Zemi a její provázanou kopii na Marsu.

viz.:
"Dva fotony mají společný původ, jejich stavy jsou provázané a měření určitých charakteristik na jednom z fotonů ­(například polarizace­) se dozvíme některé informace o druhém fotonu, bez ohledu na to, kde se právě nachází.­"

(https:­/­/www.aldebaran.cz­/bulletin­/2018_16_epr.php)
Odpovědět1  0
Zajímalo by mě, jak to funguje.

Kvantová provázanost podle mně vznikne tak, že se třeba laserem, nebo mikrovlnou vyrazí z atomu dva fotony, a jelikož mají společný původ jsou provázané. Pak jestli se třeba spin u jednoho naměří ­"takový­", tak je u druhého ­"opačný­". Funguje to zdánlivě rychleji než rychlost světla.

Ale ty fotony se musí na vzdálenost, na kterou chceme komunikovat, nějak dopravit. A to už rychleji než světlo nepůjde.

Musel by být v místě A ­(třeba na Zemi­) ­"zásobník­" s provázanými fotony a v bodě B ­(třeba na Marsu­) další ­"zásobník­" s jejich protějšky. Takže nějaká větší komunikace v řádu kilo či megabytů po delší čas asi technicky nepřipadá v úvahu.
Odpovědět1  1
Předražená ptákovina.
Kdo plánuje domácnost s řízením přes internet, tak si pořídí komplexní řešení a ne ­"dálkově ovládaný prst!.

Za jedenáct tisíc může mít člověk už slušný základ.
Odpovědět0  0
Při Greptrovu kladivu, při synech Vorvena, to jsou ale ceny. :)
Odpovědět2  1
Tak nevím jestli propadání přes textury, náhodné umírání, nemožnost zapnutí menu a navigace, nemožnost natankovat a podobně je zapříčiněno mojí hlavou. Jedině tak z důvodu, že jsem je na Kikstateru podpořil.




Odpovědět3  1
Za mě osobně je tento projekt velké zklamání.

Tolik prachů a nikde to není vidět. Zatím je to pořád nehratelné. Pokud se hodně modlíte, tak dokončíte jednu misi. Pak je to nejlépe restartovat a začít znova.

Podle mě se utopili v neustálém přidávání obsahu a stabilita hry je každou novou vlastností zase v kopru. Nemyslím si, že to bude masově hratelné. ­(Alespoň ne v příštích pár letech.­)

Ale tak nějak doufám, že bych se mohl dožít alespoň Squadron 42. ­(Příští rok to ale myslím nebude.)
Odpovědět1  2
No, kupovat tohle ne Epicu je podle mě blbost. Sleva je i v obchodě RockStaru a je k tomu i pár věcí zdarma navíc.

(Pokud samozřejmě nekupuješ u Epicu všechny hry a nechceš mít knihovnu rozprášenou po několika serverech.)
Odpovědět3  1
Jo, jo. Země, kde včera již znamená pozítří. :)
Odpovědět1  1
Veskrze průměrná hra alá Tomb Raider, má veskrze průměrné nároky na HW.

Mě teda tato nalajnovaná skákačka ­- sekačka ze židle nezvedla. Ale to se dalo čekat, že na nástupce KOTOR asi můžeme zapomenout. :­/

Ale až to bude za 10 dolarů ve slevě, tak to zkusím.
Odpovědět2  2
U levnějších karet to bude zbytečné a u těch Hi­-End masově neprodejné.

Je mi jasné, že o peníze někomu nejde, ale nedovedu si představit, kolik by taková výsledná karta mohla stát. Obzvláště v režii Intelu. :­/

Odpovědět3  0
(Chuck Norris Cache pobavila :­) ­)

Vypadá to zajímavě. Uvidíme jak budou vypadat reálné produkty. Obyčejné herní smrtelníky bude asi nejvíce zajímat oblast samostatných ­"herních­" grafik.
Ale nejsem si jistý, jestli zrovna Intel udrží krok s ostatními výrobci.
Pokud bude v reálném nasazení jeho nabídka HW srovnatelná, tak se obávám, že bude pokulhávat ve vydávání nových ovladačů a podporou pro jednotlivé hry. Což je dneska stejně důležité jako HW.
Odpovědět2  0
Vše OK. PC přežilo v pohodě. ;)
Odpovědět0  0
Tak hlavně se podívali na stavební firmy v Česku a zjistili, že by se továrna stavěla ne 9 a 29 měsíců jako v Číně a vyšlo by to po vzoru tunelu Blanka asi 5x dráž. A měsíc před otevřením by se musela začít dělat celková rekonstrukce budovy. :)
Odpovědět8  1
Zrovna sedím vedle pokusného PC v práci. Jdu do toho. :)
Odpovědět1  0
Souhlas.

Dohrál jsem to v rámci předplatného na 3 měsíce zdarma a za mě teda nic moc. Je to spíš jako Borderlands. Je to taková ­"koridorová­" střílečka se spoustou zbytečného lootu, zpomalováním času a úkoly zabij ­- přines ­- vyřiď. Osud všech zúčastněných postav mi byl úplně ukradený. :­-­/

Všude se válí tisíce nábojů, v obchodu jsem nikdy nic nekoupil, vše jsem prodával kromě rychlého léčení, speciální věci jsem vůbec nepoužil, speciality přátel taky ne ....

Moc mi ani nesedí násilný způsob ­"velkého­" rozhodování při každém úkolu. Vše předvídatelné bez zvratů a sto­-krát viděné. Dohrál jsem to pouze ze setrvačnosti.

Srovnání s ME a Falloutem taky moc nesedí. První dva díly ­(u obou­) neměli potřebu lokaci dojit ­"zbytečným­" střílením stejných nepřátel stále dokola. :­-­/

Jako střílečka s průměrnou grafikou a klišé příběhem dobrý, ale od Obsidianu by člověk čekal ­"něco navíc­". :­-­/

Je to jako u Cimrmanovy hry. První půlku by člověk chtěl odejít, ale čeká jestli i ta druhá bude stejně slabá jako ta první. ;­-­(

Odpovědět1  0
Enormní rozdíly být musí. Protože třeba 15 procent výkonu navíc za násobnou cenu se těžko obhajuje.

A dělají to proto, že musí nějak zastavit rozšiřování AMD do segmentu serverů, aby zákazníci neudělali tu chybu, že se vrhnou náhodou špatným směrem. :­)
Odpovědět7  1
Taky mě do docela překvapilo.
Odpovědět0  0
Díky za vyčerpávající shrnutí. Moc pěkný článek.
Odpovědět12  0
Nebo bydlet bezdětný u maminky. ;)
Odpovědět1  0
Člověk by si řekl, že když má karta speciální HW výbavu pro RayTracing, nebude to mít při ­"výpomoci­" obyčejnému renderingu na FPS velký vliv.
A ejhle, výkon jde dolů o čtvrtinu. A to jak jsem pochopil, se počítají ­"jen­" stíny. Jak by to vypadalo s výkonem, kdyby se měla Tracovat celá scéna?

Zatím to vypadá, že pokud to někdo myslí s RTX vážně, nezbývá, než sáhnout po tom nejdražším na trhu. Pro ostatní smrtelníky si to zatím asi nemá cenu připlácet.
Odpovědět3  1
Konkurence nenabízí nic v Low­-Endu a i v Hi­-endu? Kde jste byl poslední dobou?
Odpovědět0  1
Jetu někdo, kdo je ještě schopný se v těch mlhách Intelovských jezer vyznat?
Chrlí dokola pořád to samé, jen to přeznačují a ­"posouvají­" po milimetrech. Všem mávají do tváře jedním Hi­-End procesorem a tvrdí, jak jsou nejlepší. Kdo jim to ještě dneska může žrát?
Odpovědět3  1
"...což má zarušit velmi stabilní obraz.­"
Malá chybička ale pobavila. ;)
Odpovědět0  0
Tak to se moc omlouvám. ­(Bylo to ve spěchu a nevšiml jsem si té ironické citace.­)
Měl jsem si ten příspěvek i já přečíst pomalu. ;­) Samozřejmě s tebou souhlasím.
Chytrému napověz, hloupého trkni. Mě stačilo naznačit. ;­)
Odpovědět0  0
Je mi jasné, že se s Tebou diskutovat nedá, ale přečti si můj příspěvek znovu a pomalu. Steam poskytuje reklamu. A za to se platí.
Odpovědět0  1
Správně, Andir má naprostou pravdu.

EA je banda vylízanců, kteří neumí počítat a opět se nechali Steamem nachytat. Uzavřeli nevýhodnou smlouvu a po večerech budou plakat do polštářů.

Ruku na srdce. Kolik asi tak může stát reklama, která denně osloví miliony lidí, kteří se na Steam připojí. Určitě to za nějaké procento tržby stát bude. I podstatná část internetu stojí na reklamě a stejně tak i většina ostatního mediálního obsahu. Více reklamy ­- více zákazníků.
Takže asi mají dobře spočítáno, že se jim návrat na Steam vyplatí.
(Já osobně například na Originu nikdy nic nekoupil přímo. Vždy jen přes nějaké akce na jiných serverech­).
Odpovědět3  1
Já myslím že Jožko bude v pohodě. ;­)

Nezáleží na tom co dělají ostatní. Záleží maximálně na tom, že to co dělají ostatní žene nutně Intel dopředu a Jožko si bude moci koupit výkonnější Intel za nižší cenu.
Sice pro něj bude vždy AMD banda diletantů a výrobky si od nich nekoupí ať jsou sebelepší, ale alespoň jim za to v duchu může být vděčný.

No a my značkou nezatížení si můžeme užívat výrobky za perfektního poměru cena­/výkon ať už od jakéhokoliv výrobce.
Odpovědět14  0
Já mám zakoupený ­(za stovku­) Start Is Back ++ a už roky nevím, co je to nabídka start W10 ­-
ttps:­/­/www.startisback.com­/#home­-tab.

Je fakt, že ty aktualizace jsou někdy opruz a bloatware je tam na můj vkus docela dost. Když si ale člověk odmyslí ohavné prostředí nastavení ­(kde se prohrabává tunami nepotřebného textu­), tak je systém stabilní a svůj účel plní docela dobře.
Odpovědět2  0
Jožko nic ve zlém, ale ty musíš mít snad procenta z prodeje. :­)
Odpovědět14  5
Na tom obrázku je zvláštní to porovnání s ostatními procesory.

Když pominu překlep v článku 5365 bodů místo 5356 ­(prkotina­), tak poslední zobrazené AMD je z první generace ­(1700X­). To se v Cinebench netestovali 3700X?
Odpovědět11  0
Čekal jsem rok, tak měsíc ještě zvládnu.
Odpovědět5  0
Měsíc je jen oddělený kus Země a to ještě několikrát přetavený. Toto by ­"měly být­" kusy materiálu, které takovou změnou neprošly a jsou původním materiálem ze kterého se formovala sluneční soustava.
Odpovědět4  0
Jo, jo. A ještě smutnější je, že se podobná a lepší zrcadla vynášejí i v poslední době, ale koukají na zem coby špionážní satelity. Na to prachy jsou, ale na koukání směrem od země ne. ­(Docela by mě zajímalo, kolik ­"Hubblů­" kouká směrem dolů. :­( )
Odpovědět4  2
Pozoruji tento typ od jeho počátků a musím Boston Dynamics složit velkou poklonu. Dotáhli to opravdu daleko.
Odpovědět3  0
Měli by to ukázat procentuálně podle platformy ­(Xbox, PC, PS­). Pak by se vidělo, jak na tom Epic Store je doopravdy a jestli se mu ty zaplacené miliony dolarů v prvních 5­-ti dnech vrátili. :)
Odpovědět2  0
Není problém, když se na na jednotlivé značky díváte, ale je problém, když je ukládáte i s časem a lokací, kde se vyskytovali. ­(Jsou v tom zakódovány vzorce chování.­)
Neříkám, že je to stejný problém jako třeba únik údajů o kreditních kartách, ale úplně v pořádku to není.
To máte jako s informacemi z internetu. Jednotlivá sebraná informace je k ničemu, ale seberte jich miliony a máte Big­-Data k nezaplacení.
Nebo sesbíráte jiné, opatříte je analýzou a závěry a máte utajovanou informaci o chování nějakého subjektu či skupiny lidí.
Prostě bezpečnost serverů by se neměla podceňovat.
Odpovědět11  1
Je skvělé, že to řeší i připojení mnohem více zařízení najednou.
Ale i tak. Co jde, mám doma stejně na kabelu. ;)
Odpovědět4  0
Nebylo lepší, když každých pár let vydali nový operační systém ­"od začátku­"?

Při každé větší aktualizaci se objeví nějaký problém. Marně vzpomínám, kdy mi W10 po větším updatu jeli korektně bez problémů a bez ­"odborného­" zásahu. ­(Černá smrt, zacyklený restart, ztráta nastavení ...­)
Odpovědět7  1
S tím se dá souhlasit, pokud není engine hry jen špatně napsaný a odladěný. ­(Asi jako v tomto případě­).

Grafice se můžou ve vyladěném enginu předhodit komplexnější modely scény a objektů a kvalitnější textury a stínování ­(popřípadě RT­) lepší detaily vzdálenějších objektů atd. A pak bude stíhat jen opravdový high­-end.

Ale pokud kvalita vykreslovaných scén a objektů pokulhává za současným průměrem nebo je stejná, pak lepší grafika nic neřeší. Nebudeme si přece kvůli šlendriánu vývojářů kupovat lepší železo.
Odpovědět9  0
"... reálná dostupnost nastane na začátku září. ­"

Je tam chybička v měsíci. ;)
Odpovědět0  0
Řekl bych, že firma využívá univerzitní kampusy hlavně proto, že nejsou plné polo­-inteligentních, nenechavých, troubů, kteří budou vozítkům dělat ­"ze života peklo­" a vybíjet si na nich své frustrace.

Jak už jsem dříve psal, problém by do budoucna nemusel být v interakci robota s okolím, ale naopak okolí s robotem. Proto si myslím, že v blízké budoucnosti nebudou moci spolehlivě fungovat mimo kontrolované prostory firem, škol a pod. Roboti již ke své vyspělosti spějí, ale o lidech se to pořád řici nedá. :(
Odpovědět2  0
Bez těch invektiv by to nešlo? :­/

Pokud se Ti nelíbí, jak pan Vítek píše, máš dvě možnosti. Slušně ho upozornit, že máš na jím poskytnuté informace či způsob jejich podání jiný názor, nebo jeho články ignorovat a zbytečně pak autora neurážet. Konstruktivní kritiky se pan Vítek nikdy nebál.

A jinak nechápu, co se Ti na té větě nelíbí. Testovali se tři podobně výkonné karty a je jasné, že výsledky budou velice těsné. Ale pokud byla lepší více než ve dvou třetinách měření, tak i podle mě zvítězila přesvědčivě.
Odpovědět9  1
Od začátku jsem byl k DLSS dost skeptický ­(první obrázky nebyly nic moc­). Pak když jsem zjistil, že to není ­"automatická funkce­", ale musí to Nvidia ­"vytrénovat­", tak mě to jen utvrdilo. Výhoda se se spornými výsledky vztahuje jen na tituly, které Nvidia podpoří. A zajímalo by mě, jak to pak funguje třeba při updatu texture packů, nebo přidávání obsahu do hry. Pokud se musí AI ­"přeučit­", tak za chvíli nebudou dělat nic jiného, než updatovat DLSS ve stovkáh her. A to se jim asi finančně začne dost nevyplácet.
Odpovědět3  0
Mě by jen zajímalo, čeho se tak bojí, že se musí vůči AMD tak vymezovat.

Příjmy jim podle všeho rostou, s cenami dolu jít nemusí, o odbyt nouzi nemají.... Tak o co jim jde?

Jestli mají takovou převahu jak tvrdí, tak měli raději ­"marketingově­" vzhlížet na malé a neškodné AMD, mluvit o sobě a svých úspěších a nesrovnávat se s konkurencí, která jim podle nich nesahá po kotníky. Takhle si podle mě zbytečně ­"nadělají­" do svého hnízda a nutí lidi přemýšlet co za tím je.
Nicméně. Pokud nepřijdou do konce listopadu s výkonným 8 jádrovým procesorem za rozumnou cenu, můj nový procesor ponese nápis AMD. ­(Pro mě je prostě cena­/výkon určující faktor­).
Odpovědět5  0
Problém je, že nemá vlastní měsíce. Je to soustava objektů obíhajících okolo společného bodu a ten není součástí ani jednoho tělesa. Takže technicky vzato Pluto nemá objekt, který okolo něj obíhá a tudíž nemá žádné měsíce.

Na druhou stranu je to asi jedno. A ať si ho každý řadí kam chce. Jemu je to určitě fuk. :­)



"Můžeme té krávě říkat Jitko?­"
"Můžete, jí je to jedno.­"
"Jitko, .... krávo."
Odpovědět4  0
Když reálné využití, tak měli nechat ve video editoru běžet finální render sestříhaného 4K videa.
Možná mají lepší výkon na jádro, ale v poměru cena­/výkon­/spotřeba jsou už hodně pozadu. No uvidíme s čím přijdou příští rok.
Odpovědět4  0
Ne nedokáže. A říkat že bylo něco před tím je podle mě samo o sobě nesmysl. Naše realita a čas vznikly až s objevením se hmoty ­(ať už to byl velký třesk nebo něco jiného­). Pro nás je otázka co bylo před irelevantní. Veškeré studie a výpočty prvotní singularity selhávají v okamžiku času 0, protože tam hodnoty vycházejí nekonečné. A nekonečná hodnota výpočtu je prosté selhání teorie. Víme však co se dělo po tom. Doporučil bych kouknout na videa prof. Petra Kulhánka o expanzi vesmíru.
Odpovědět1  2
No nevědět že to je Elon, tak bych ho ve většině záběrů vůbec neidentifikoval. Myslím, že zatím můžeme být klidní.
Odpovědět0  0
Tak nevím. Očekávat od Intelu, že vydrží se stejnou paticí i pro 10 a 7nm, je přinejmenším úsměvné. Už několik let se plácá v jezerech, kterým nestačí vymýšlet jména a dělá generace z málo podstatných změn. A i když nechá název patice stejný, stejně musíte vyměnit čipset a tím i celou desku.
Odpovědět2  1