Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od beda99
To je docela dost dobrá zpráva.
I 700 km reálných je dost dobrý výsledek, který překonává všechny elektromobily v Evropě. Nebo alespoň neznám žádný který by top dal. Snad jen ten Mercedes a Ioniq 6, ale nevím myslím, žere tolik nedají.

Hlavně to snad konečně zavře huby těm co stále vykřikují. že to nikam nedojde.
Odpovědět2  2
To není pravda. Automobilky to u svých el. aut píšou celkem jasně. Stačí číst návody a nejen titulky takovýhle článků a trolování diskutujících. Např. Hyundai má v návodu pro Ioniq:
"V průměru je vozidlo schopné ujet cca 271 km. Za určitých okolností, pkud je zapnutá klimatizace​­/topení, se může dojezdová vzdálenost pohybovat v rozsahu 190 až 350 km. Pokud používáte topení za chladného počasí nebo při jízdě při vysoké rychlosti, spotřebovává vysokonapětový akumulátor mnohem více elektřiny. Tím se může významným způsobem zkrátit dojezdová vzdálenost.​­"

Kde je jasně napsané, proč a kdy se může dojezd významně snížit a kupidvu minimálních 190 km i v zimě po dálnici odpovídá velmi přesně. Osobně jsem si to vyzkoušel když byl mráz a jel jsem asi 150 km dlouhou trasu, převážně po dálnici. Ujel bych s klidem 200 km se zapnutým topením na 22, při rychlosti 140­/h v zimě pod bodem mrazu. No v létě pak je dojezd přes 300 km. takže rozdíl je jasně daný a je velký to nikdo nezpochybňuje.
Odpovědět0  0
Jenže oni to automobilky píšou ve svých návodech to napsaný je. Jen lidi jako vy čtete jen titulky a návod k obsluze je sprostý slovo. Např. Hyundai u vozu Ioniq má v návodu jasně napsane:
"V průměru je vozidlo schopné ujet cca 271 km. Za určitých okolností, pkud je zapnutá klimatizace­/topení, se může dojezdová vzdálenost pohybovat v rozsahu 190 až 350 km. Pokud používáte topení za chladného počasí nebo při jízdě při vysoké rychlosti, spotřebovává vysokonapětový akumulátor mnohem více elektřiny. Tím se může významným způsobem zkrátit dojezdová vzdálenost.­"

Zrovna u toho Hyundaie to sedí na 100%. Teď v zimě ­-5 a dojezd v pohodě po dálnici 200 km při rychlosti 140 km­/h, což jsem si osobně vyzkoušel na trase 150 km dlouhé kde bylo 75% dálnice.
Podobně to má VW ve svých el. autech a podobně i Škodovka. Tesla asi v JIžní Korei tohle nenapsala a za to dostala pokutu. Tedy kvůli tobě a podobných hloupích lidí musí být na každé mikrovlnce upozornění, že se tam nesmí sušit kočky, nebo jiná živí zvířata, protože jinak každý normální člověk, kdo mpoužívá mozek tohle ví a pochopí, že nejde vyhovět všem a tak vznikla nějaká norma třeba WLTP, do které se dalo určité procento dálnice, města atd. aby se z toho udělal průměr a mohl se podle toho porovnávat dojezd. Protože lepší způsob ještě nikdo nevymyslel.
Odpovědět0  0
Co to tu plácáš: ­"... kdyby tak lhát, jak lže Tesla zkusil VW, tak už ho regulátoři na celém světě dávno zlikvidovali...­"

Máš krátkou pamět? A článek jsi taky nečetl že? Dieselgate ti nic neříká?
VW a spol., který tady vychvaluješ, dostal pokutu 10x vyšší za vyložený lži o spotřebě a podvádění při měření!
Tak tu nevykládej nesmysly.

Navíc Tesla tuhle pokutu nedostala za lhaní jako VW a spol, ale jen za nedostatečné informování. Protože lidi jako ty jsou blbý a musí mít na každé mikrovlnce varování, že není určena pro sušení koček. A když to přesto uděláš tak vysoudíš miliony na výrobci, protože tě dostatečně neinformoval, že v mikrovlnce nemůžeš sušit kočku a chudák kočka pak umřela.

Přesně o tom je takhle pokuta.

Protože každý kdo má v hlavě mozek ví, nebo si dokáže spočítat, že elektromobil v zimě prostě ujede mín, kvuli vytopení baterky a obecně, když je daleko efektivnější než spalovák. Protože ten se nedá nazývat spalovací motor, ale správně by se měl nazývat spalovací topení s přídavnou funkcí motoru, pro terou se využívá zbytkových 30% energie, plných 70% je pouze výroba tepla, které se musí odvádět do okolí.
Odpovědět0  0