Bethesda Creation Club: placené modifikace znovu a lépe
13.6.2017, Jan Vítek, aktualita
Bethesda už dříve experimentovala se zavedením placených modifikací pro Skyrim a jiné hry, což moc nevyšlo, a to z několika důvodů. Nyní se přichystal další pokus, a to v rámci Creation Club, který by už měl zahrnout potřebné změny.
Bethesda Creation Club tak přinese opět placené modifikace, ale s opravdu potřebnými změnami, i když je otázka, zda to bude stačit. Kolem her jako Skyrim, které jdou snadno modifikovat, se vytvořila už početná komunita, která tvořila a tvoří bez nároku na finanční ohodnocení. Za modifikace můžeme zaplatit dobrovolně a jinak mohou mít moddeři leda tak dobrý pocit z odvedené práce a chvály ostatních lidí, i když ty nejlepší si vyhlížejí i herní studia jako potenciální zaměstnance.
Bethesda se o zpoplatnění modifikací pokusila před několika roky společně s Valve, ale narazila na velké překážky. Především šlo o samotnou změnu, která hráče rázem nutila platit za něco, co bylo doposud zdarma, pokud tedy chtěli systém Bethesdy využívat. A pak je tu i velký technický problém, který pocítil každý, kdo se pokoušel na hry jako Skyrim aplikovat více modifikací. Ty totiž musí být aplikovány v jistém pořadí, jinak nemusí fungovat, nebo rovnou shodí celou hru a také je tu systém návazností, čili bez modifikací A a B nemůžeme využít ani C a tak dále. Takže opět, pokud by chtěla Bethesda s Valve za něco takového peníze, musela by vymyslet mnohem lepší systém, který by zaručil, že zakoupená modifikace prostě bude po své instalaci fungovat a tečka.
Creation Club tak nabídne určité změny, které počítají s tím, že žádný dříve volně dostupný mod pro Fallout 4 nebo Skyrim bude do programu přijat. Bethesda se rozhodla, že je bude nově tvořit buď sama, nebo jiní vývojáři a pouze ti nejlepší samostatní moddeři budou moci také přispět. Všechny modifikace tak budou testovány s ohledem na kompatibilitu, aby bylo zaručeno i to, že nebudou poškozovat ani uložené pozice.
Klub se zaměří na šest primárních kategorií, mezi něž se nové modifikace rozdělí. Jde o zbraně, osobní výbavu, svět (nové lokace, dekorace, atd.), postavy/NPC, protivníci/potvory/mazlíčci a zkrátka ostatní zvířena a nakonec herní styly a jejich úpravy.
Namísto přímého placení tvrdou měnou budeme využívat kredity, které si budeme od Bethesdy kupovat, a tak je možné, že kredity se budou moci získávat i jinak, třeba zakoupením nějaké hry a podobně.
Bethesda se tak už nebude snažit zasáhnout do komunity tvořící modifikace zdarma a namísto toho nabídne zcela samostatný a oddělený systém, což je asi jediný možný krok, který může fungovat. Otázka je, zda s ním nepřichází poněkud pozdě, ale Creation Club jistě nebude určen jen pro Skyrim a Fallout 4, ale také pro další tituly, které teprve přijdou.
Zdroj: KitGuru