Bethesda si ve Fallout 76 posvítí na troly, namaluje jim terč na čelo
14.8.2018, Jan Vítek, aktualita
Zajímavým způsobem se Bethesda Softworks chce vypořádat s trolly, kteří nepochybně zaplaví online svět hry Fallout 76 stejně jako v případě jiných titulů. Udělá z nich totiž cíle pro ostatní, ale jakým způsobem?
Trolling v počítačových hrách je oblíbená kratochvíle pro mnohé, které baví trápit ostatní, a to ne zrovna způsobem, jenž je ku prospěchu celé herní komunity. Může jít třeba o trápení nováčků hráči s pokročilejším postavou, proti niž není šance a to pak může řadu lidí otrávit, že na celou hru zanevřou. To pochopitelně není v zájmu herních vývojářů, kteří se snaží zajistit férové podmínky a vymýtit otravné živly. Bethesda se chce na to v případě Fallout 76 připravit už dopředu a v této postapokalyptické hře na přežití hodlá z trolů všeho druhu udělat cíle.
Fallout 76 bude první hra z celé série, která se může počítat mezi masivně multiplayerové. Zasazena bude do prostředí kopců Západní Virginie a my se ve hře budeme snažit obnovit svět nebo alespoň přežít celých 25 let po katastrofické nukleární válce, která zničila civilizaci. Zajímavé je, že tu nebudou žádná NPC, takže ať potkáte kohokoliv, bude to vždy lidský hráč. A takový hráč může být občas pěkný hňup.
Co tedy Bethesda plánuje? Budou to nevyhnutelné následky pro kohokoliv, kdo nevyprovokovaně či nepovoleně zaútočí na jiného hráče. Na takového jedince bude vypsána odměna (samozřejmě v zátkách Nuka Coly) a lze si představit, že mnozí hráči se pak zaměří na hon takových desperátů a stanou se z nich virtuální lovci odměn. Výše odměny bude záviset na tom, na jaké úrovni se agresor nachází a jak velkou natropil škodu, takže pokud někdo bezmyšlenkovitě půjde kosit ostatní, strhne na sebe velkou pozornost lovců lidí. Takový mechanismus se ostatně také dobře dá zasadit do herního prostředí, pokud se k tomu Bethesda odhodlá, ale to by musela vytvořit nějakou centrální autoritu či cech, který bude odměny poskytovat.
Psanci se také nebudou moci jen tak schovat a podnikat nájezdy na ostatní. Jejich poloha se každému ukáže na mapě, takže se za nimi mohou vydat pro odměnu, a nebo naopak před nimi utéct. K dispozici bude také bonus za pomstu, čili pokud zabijete někoho, kdo na vás dříve bezdůvodně zaútočil, odměna bude dvojnásobná. Smrt ve Fallout 76 přitom nebude znamenat ztrátu základní výbavy jako brnění a zbraní, takže ani nebude tak moc mrzet.
Stojí také za zmínku, že režim PvP, v němž se mohou hráči kosit mezi sebou, bude zpřístupněn až od páté úrovně postavy, takže nováčci budou celkově chráněni. Stejně tak bude i k dispozici "pacifistický" režim, v němž naše zbraně budou vůči jiným hráčům neúčinné, takže se nebudeme muset obávat ani toho, že někoho zraníme nechtěně. To se ostatně stává celkem běžně v mnoha online hrách, že se nám někdo přimotá před hlaveň a pak je vcelku frustrující snášet následky toho, že je někdo nemehlo.
A konečně, existuje i možnost, že si někdo ve stylu stalkera vybere jako oběť jednoho konkrétního hráče, jemuž bude neustále otravovat život. V takovém případě bude možné takového otravu rovnou zablokovat.
Fallout 76 přijde na trh v listopadu a jak už bylo řečeno dříve, ten nebude k dispozici na Steamu, ale přímo od Bethesdy.
Zdroj: Extremetech