Black Ops 4 bez kampaně pro jednoho, koho to vůbec dnes zajímá?
21.5.2018, Jan Vítek, aktualita
Nový titul z řady Call of Duty se chystá na letošní říjen a zajímavé na něm je, že bude zcela postrádat kampaň pro jednoho hráče. Jenomže kolik procent hráčů to dnes ještě vůbec zajímá? Podívejme se na nějaká čísla.
V době, kdy zdaleka ne každý využíval byť jen lokální sítě, byl multiplayer používán jen okrajově, což se ale postupně změnilo k nepoznání. Především starší hráči takový vývoj možná nepochopí nebo to ani pochopit nechtějí, ale multiplayer je dnes populární už tak moc, že z kampaně pro jednoho hráče se leckdy stává okrajová záležitost. Pak ani není divu, že o něco takového mnozí hráči nemají vůbec zájem, zvláště když se z toho stává okrajová záležitost i pro vývojáře, dle čehož výsledek také vypadá. Stačí se podívat na to, co nabídl titul Call od Duty: WWII.
Jak už bylo řečeno, chystaný titul Call of Duty: Black Ops 4 bude už zcela postrádat takovou kampaň, i když následující by už ji zase mít měly. A krom toho, Mark Lamia ze studia Treyarch slíbil, že i v této hře bude možné hrát sólo proti zombíkům i v jinak multiplayerových režimech. Jen to nebude klasická příběhová kampaň.
V True Achievements se zaměřili právě na to, zda hráči COD vůbec někdy spustili a hráli singleplayerové kampaně, nebo je zcela opominuli, a to od dob COD 2 po COD: WWII. Graf zachycuje hráče, kteří alespoň trošku pokročili v dané kampani (bráno dle achievements), takže ti ji nemuseli rovnou dohrát. Takže například v COD: WWII si kampaň zahrálo 29 procent z hráčů, ale už se z něj nedozvíme, že ji dokončilo 22 procent.
V tomto ohledu je na tom nejhůře Black Ops III, ale zde to zkresluje fakt, že tato hra ani nenabízí moc achievementů. Právě to je největší problém s tímto průzkumem, jehož výsledky nemusejí odpovídat skutečnosti a také se musí počítat s lidmi, kteří mají daný titul zakoupený, ale v podstatě jej nehráli vůbec, a to žádným způsobem.
Nicméně o malém zájmu hráčů o kampaň pro jednoho se mluví již dlouho a je nezpochybnitelný fakt, že pouze devět procent z majitelů kopie Black Ops III její kampaň dokončilo. Pak se ani nelze divit tomu, že autoři do čtvrtého dílu se s ní ani neobtěžovali.
A ostatně, málo hráčů dokáže postoupit daleko i v tak moc singleplayerově založené hře, jako je Skyrim. Jeden z vývojářů prozradil, že důvod pro častokrát málo vyvážená finále her je i ten, že se dobře ví o malém procentu hráčů, kteří se k nim dostanou. Pouze necelá polovina hráčů Skyrimu tak dokázala postoupit na úroveň postavy 25 a pouze 4,7 procent ji vyhnalo na úroveň 50.
Zdroj: True Achievements