Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
27.1.2023, Milan Šurkala, aktualita
Společnosti BMW Group a Solid Power prohlubují svou spolupráci a výsledkem je nyní udělení licence, která umožní BMW postavit v Německu výrobní linku na nové akumulátory Solid Power s pevným elektrolytem.
Eskymak (1057) | 27.1.202318:18
Nepotřebujeme baterkárnu a už vůbec ne místo používaného letiště nebo, nedej bože, na zelené louce na orné půdě. A´t si ty fabriky staví místo fabrik starých, nebo třeba právě tam, kde už je krajina zdevastovaná těžbou.

A kdo v té továrně bude dělat? Roboti, banda poláků a ukrajinců. Opravdu takovou fabriku potřebujeme? Nebo se se tam hodláte nechat zaměstnat, že po tom tak toužíte?
Odpovědět3  5
rpajik (28) | 30.1.20237:42
Potřebujeme. Naše ekonomika je hodně svázaná s automobilovým průmyslem. Pokud tu baterie nebudeme vyrábět, budeme je muset dovážet. Tím se prodraží u nás vyráběná auta. Už nyní vyrábíme poměrně drahá auta, pokud je dalšími vstupy ještě zdražíme, ztratíme konkurenční výhodu, což může v důsledku znamenat přesun výroby do jiného státu. Myslíte si, že Škodovku nebo Hyundai někdo kupuje, protože jsou to tak skvělá auta ? Ne, kupuje se to kvůli ceně.
Odpovědět4  0
wrah666 (6205) | 30.1.20238:36
Dneska už je kupují kvůli nostalgii, ze zvyku. Cenově existují výhodnější vozy. A nedovedu si představit, jak moc by museli politici otočit kormidlo, aby nebyly velmi rychle ještě podstatně výhodnější. Jen co si tady číňané vybudují zázemí, zopakují se prodejní čísla od nich. Uvědomte si, že lidé budou mít na výběr holoauto za půl míče, nebo káru v ­(sice ořezané­) plné palbě za 350 tisíc. Jestli postavíme nebo nepostavíme baterkárnu je vlastně už úplně fuk, cenový rozdíl je pár set, maximálně jednotek tisíc na baterce, kdežto ONI v Číně jí vyrobí levněji o pár desítek tisíc. Jelikož nemají tak ynteligentní politiky, aby naházeli veškerému průmyslu klacky pod nohy. ­(Vynechávám drobný detail, že zmínenou baterku nejenže vyrobí v Číně, ale dneska už jí vyrobí v Číně podle Čínského patentu. To je nesmírně nezdravý posun v přetahování o to, kdo je šéf a kdo rozvojová země a opět: politici by museli neskutečným způsobem změnit nastavený kurz, aby se s tím mohlo něco dělat.­)

PS: A to se do zmíněných cen ještě plně nepromítla válka. Rus má hodně dlouhou pamě´t a západní podniky moohu na suroviny za RUskou cenu zapomenout pár desítek let. Kdežto Čína ani Indie proti nim nepiklili, neposílali proti nim tanky, takže jejich podniky víte co? ONI ty suroviny za Ruskou cenu mít budou.

Pokud jste nějak navázaný na autoprůmysl, doporučuji se začít HODNĚ rychle odvazovat, Do nějakých 5 let čeká automobilky v Evropě nevyhnutelně opakování Čínského ­"obchodního úspěchu­" Škodovky. ­(pokud nesledujete: jde jim prodej tak rapidně dolů, že na férovku uvažují, jestli se z tohoto trhu nestáhnou)
Odpovědět2  0
honza1616 (3730) | 27.1.202315:58
Už jsem se lekl že plány na stavbu Gigabaterkárny u Plzně padají, ale tam vlastně chce stavět VW,

no je vidět jak funguje byrokracie u nás a v zahraničí,
tady si otevře hubu pár zelených mozků a pár pilotů co parkuje v Liních a Česko kvůli nim nejspíš přijde o lukrativní business , protože než se vyřeší spory tak investor odtáhne do Polska.

Česko to má vyřešit stejně jako to Němci vyřešili s ekoteroristy v tom uhelném dole který plánují rozšířit, vytlačit je a ti co odporují, tak je pochytat zavřít .
Prostě nabídnout jim alternativu a když to nepůjde po dobrém, tak je násilím vystěhovat.
Odpovědět1  2
wrah666 (6205) | 27.1.202320:33
V první řadě by měl být vyhozen blb, který naplánoval zrušení aktivního a dost rušného letiště, kde sídlí záchranka a které má snad jako jediné v kraji solidní dráhu. A potom uvažovat o nějakém rozumném místě, kde například nebude problém dotáhnout potřebné množství vody. Což u Plzně problém je.
Odpovědět8  0
CooliPi (385) | 29.1.202323:53
Nejde pouzit tovarnu v Hranicich na Morave? Nebo tam jeste bezi lukrativni business? ­(Lukrativni = nemecne vyplaty pro mistni delniky­).

Mmch s tim nasilnym vystehovanim to je dobry model, proste vetsi ryba ma v demokracii vetsi prava. Regecovou nasilim vystehovat! ­[­/SARKASMUS]
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 30.1.20232:01
Ono je to lukrativní hlavně pro Německou firmu. Češi dostanou hlavně právo pěkně makat a pokud se jim za ty prachy nebude chtít, tak se dovezou třeba Mongolové.­(viz reálný provoz ETA)
Odpovědět3  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.