Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
reklama

BMW s Intelem slibují do pěti let plně autonomní vozy

4.7.2016, Jan Vítek, aktualita
BMW s Intelem slibují do pěti let plně autonomní vozy
Společnosti BMW, Intel a ještě Mobileye se spojily, aby do pěti lety přinesly na trh plně autonomní vozy. Chtějí pro to vytvořit nový průmyslový standard a celou otevřenou platformu, která by přispěla k rychlému rozšíření takových aut.
Je naprosto zřejmé, čím chtějí celé věci přispět společnosti BMW a Intel, ovšem jak do toho zapadá Mobileye? Ta dodá vlastní technologie pro rozpoznávání scén pomocí jedné kamery, což bude realizováno pomocí jejích SoC, jako je již existující EyeQ 5. Vedle toho společnost nabídne také technologii Road Experience Management (REM) pro přesnou lokalizaci a modelování řidičského výhledu v reálném čase. Celková platforma zajišťující autonomní řízení vozu ale bude pracovat na technologiích firmy Intel a BMW zase dodá samotné automobily založené na modelu iNEXT, přičemž první takové mají vstoupit do sériové výroby do roku 2021.





Firmy ale také připomínají, že cesta k plně autonomnímu řízení automobilů a jejich prosazení bude ještě dlouhá a zapotřebí bude vývoj nových řešení a technologií, a to už třeba od dveřních zámků po celá datová střediska. To bude klást velké nároky i na samotné poskytovatele přepravních služeb, kteří budou muset, aby udrželi krok, využívat nové technologie a navázat spolupráci s novými partnery.





Postupně se také budou vyvíjet samotné systémy pro řízení vozů, a to v různých úrovních. Dnes už automobily Tesla umožňují, aby řidič sundal ruce z volantu, ale stále je od něj vyžadováno, aby sledoval provoz a v případě potřeby zasáhl. Dalším cílem je třetí úroveň, která znamená, že řidič nebude muset ani sledovat provoz, i když bude po něm opět vyžadováno, aby byl připraven za řízením. Čtvrtá úroveň umožní řidiči třeba spát, nebo pracovat na zadním sedadle a pátá úroveň dovolí, aby auto jezdilo zcela samo bez posádky a umělo se zorientovat a poradit si naprosto ve všech případech.

Společná platforma společností BMW, Intel a Mobileye bude řešit právě úrovně 3 až 5 a firmy chtějí výsledek svého snažení poskytnout nejen automobilkám, ale i jiným firmám z průmyslu, které by je mohly použít i u jiných strojů. Firmy také ohlásily, že zakrátko předvedou první testovací jízdu s vysoce automatizovaným prototypem (Highly Automated Prototype, HAD) a v příštím roce vzniknou celé takové testovací flotily.

Zdroj: TZ Intel
reklama